Szkolenie

Strategiczne zarządzanie rynkami. Koncepcje i narzędzia budowy sukcesu rynkowego

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy do udziału w 2-dniowym szkoleniu ze strategicznego zarządzaniu rynkami.

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do wypracowania strategii rynkowej i zarządzania rynkami w reprezentowanych przez nich firmach.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie potrafił m.in.:
- Wybrać najbardziej przydatne badania i analizy do oceny atrakcyjności rynków
- Przeprowadzić segmentację rynku w oparciu o właściwe kryteria segmentacji.
- Wybrać strategiczne grupy klientów (segmenty) i zbudować „dream list”
- Opracować propozycje wartości dla klientów docelowych, oparte na wyróżnikach;
- Wybrać właściwy model dystrybucji produktów i usług
- Optymalizować portfel klientów celem zwiększenia rentowności firmy;
- Wybrać KPI do monitorowania rynków.
- Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie strategicznego zarządzania rynkami.
Dlaczego warto wziąć udział?

Kluczowe korzyści

  • Opanowanie koncepcji definiowania strategicznych rynków działania, w tym szacowania wielkości rynków i ich atrakcyjności.
  • Poznanie technik segmentacji rynków B2B i wyboru strategicznych grup klientów
  • Pogłębienie wiedzy w zakresie zarządzanie segmentami klientów i kanałów dystrybucji w oparciu o 4 kluczowe kryteria.
  • Poznanie praktyki w zakresie budowy skutecznych relacji pomiędzy producentami a dystrybutorami.
  • Poznanie technik optymalizacji portfela klientów celem zwiększenia rentowności firmy.
  • Poznanie KPI’ów monitorowania strategicznych rynków.
Kto powinien wziąć udział?

Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, strategii, rozwoju, produkcji, handlu, logistyki, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, dyrektorzy sprzedaży i marketingu, dyrektorzy linii biznesowych, Product Managerowie.

Program szkolenia

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Co tworzy finansową wartość przedsiębiorstwa w długiej perspektywie?
  3. Proces budowy strategii wartości dla klientów w 4 etapach.
  4. Co kupują klienci, a co sprzedają dostawcy? Opis ofert “widzianych” oczami klientów i oczami dostawców. – Warsztat
  5. Jak odkrywać potencjały obecnych i nowych rynków? Systemowe zarządzanie wiedzą o rynkach (System Informacji Marketingowej). – Ćwiczenie
  6. Jak ocenić wielkość, wartość i atrakcyjność rynków działania? Finansowe i niefinansowe kryteria wyboru rynków. – Ćwiczenie
  7. Segmentacja jako narzędzie zarządzania rynkami i doboru najbardziej wartościowych klientów.
    1. Jak dokonać wyboru właściwych kryteriów segmentacji?
    2. „Lej” segmentacji i szacowanie potencjałów nabywczych klientów.
    3. Wybór segmentów (grup docelowych) i ich ranking.
    4. Budowa „dream list”.
  8. W jakim stopniu wartości oferowane klientom przez naszą firmę różnią się od wartości dostarczanych im przez konkurentów?
    1. Identyfikacja i pomiar czynników tworzących wartość dla klientów. – Ćwiczenie
    2. Analiza i ocena wartości dodanej dla klienta wg Model Customer Value Added.
    3. Zarządzanie relacją ceny do wartości oferowanej. – Case study
  9. Marketingowe mapy rynku. Jak opisać miejsce firmy na rynku działania? – Przykłady
  10. Mapowanie czynników kreacji wartości w procesie zarządzania segmentami.
  11. Podsumowanie dnia.

 

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia.
  2. Jak wyróżnić naszą ofertę na tle ofert konkurentów? Budowa propozycji wartości (Value proposition) dla segmentów z wykorzystaniem macierzy wartości i „krzywej wartości”. – Warsztat
  3. Strategie różnicowania uwzględniające różne propozycje wartości dla klientów. Wpływ całej organizacji na lojalność klientów. – Warsztat
  4. Strategiczne pozycjonowanie firmy i jej oferty.
    1. Pozycjonowanie przez atrybuty.
    2. Pozycjonowanie cenowe. – Ćwiczenie
  5. Strategiczne zarządzanie kanałami dystrybucji w procesie rozwoju rynków.
    1. Modele dystrybucji przedsiębiorstw – przykłady.
    2. Główne zasady wyboru kanałów dystrybucji.
    3. Typy, role i zadania dystrybutorów. Oczekiwania dystrybutorów a oczekiwania dostawców/producentów.
    4. Jak budować partnerskie relacje z dystrybutorami? – Ćwiczenia
  6. Analiza wartości portfela klientów dla firmy. Jak dobierać grupy klientów mające najwyższą wartość dla przedsiębiorstwa?
  7. Czy firma powinna budować relacje ze wszystkimi klientami? Zasady zarządzania portfelem klientów. – Ćwiczenie
  8. Wykorzystanie 10 kluczowych KPI’ów w procesie zarządzania rynkami. – Przykłady
  9. Podsumowanie zajęć.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Piotr Pokrzywa

Ekspert i trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z budową i wdrożeniem strategii przedsiębiorstw, pozyskaniem inwestorów strategicznych i zarządzaniem finansami. Ekspert metodyk Balanced Scorecard i Value Based Management.

Obecnie prywatny inwestor i doradca. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w zakresie kreowania i implementacji strategii rozwoju przedsiębiorstw, realizowania projektów inwestycyjnych, nadzoru właścicielskiego i restrukturyzacji firm, zdobyte m.in. w branżach nowych technologii. Były członek zarządu spółki GG Network S.A.; jako współzałożyciel i twórca sukcesów Spółki Gadu-Gadu był odpowiedzialny za rozwój spółki, w tym za wprowadzenie spółki na GPW, które to wydarzenie zostało uznane za debiut roku 2007. Początkowo dyrektor inwestycyjny, a następnie członek zarządu Warsaw Equity Holding, gdzie odpowiadał m.in. za nadzór właścicielski kilkudziesięciu aktywów funduszu, wdrażając i nadzorując strategie rozwoju i restrukturyzacyjno – naprawcze. Były dyrektor finansowy w Astra-Zenith.

Posiada wieloletnie doświadczenia trenerskie. Z jego doświadczeń korzystały zarządy i menedżerowie takich spółek jak: Allcon, Apator, Edipresse Polska, Fenice Poland, Goodyear Dunlop Tires, Górażdże Cement, Hachette Livre, Impel Security Polska, Inter Cars, Esilco, Dalkia, Lubella, Opolgraf, Orlen Oil, Osram, PKO Bank Polski, Polkomtel, PZU Życie, Pratt & Whitney, Z.M. Sokołów, Summit Motors Poland, UNIQA, Telefonia Dialog, Telewizja Polsat, Thyssen Krupp Energostal, Vorwerk Polska i wielu innych.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej (SGH) wydziału finanse i bankowość.

We Francuskim Instytucie Gospodarki prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.: „Jak zbudować strategię rozwoju firmy? Metodyka „krok po kroku””.

 

Piotr Szpindler

Ekspert wspierający tworzenie wartości firm oraz budowę ich przewagi konkurencyjnej poprzez efektywną identyfikację możliwości rozwojowych, inicjowanie kierunków poszerzania działalności, współtworzenie i implementację strategii biznesowych.

Doświadczony Prezes Zarządu/ Dyrektor Handlowy z udokumentowanymi sukcesami w zakresie kreowania i realizacja strategii marketingowo-sprzedażowej, inicjowania i zarządzania projektami związanymi z rozwojem produktów oraz optymalizacją działań operacyjnych.

Obecnie zajmuje się doradztwem strategicznym oraz operacyjnym wsparciem Zarządów w zakresie tworzenia i wdrażania strategii.

W latach 2014-2016 Prezes Zarządu/ Członek Zarządu w spółkach Grupy Kapitałowej ZPUE S.A. Współautor strategii rozwoju grupy ZPUE na lata 2016-2020 członek TOP Managementu – grupy osób wybranych ze wszystkich spółek grupy kapitałowej, powołanej do wyboru i ustalenia strategii dalszej ekspansji łącznie z wyborem narzędzi jej realizacji.

W latach 2004-2014 w Europoles Kromiss Sp. z o.o. jako Dyrektor Handlowy/ Dyrektor Badań i Rozwoju odpowiadał za kreowanie i wdrożenie strategii sprzedaży na rynku krajowym i wybranych rynkach europejskich (Niemcy, Włochy, Skandynawia, Ukraina, Rosja) a także za stworzenie oraz zarządzanie działem Badań i Rozwoju.

Doktor nauk technicznych w dyscyplinie naukowej Elektrotechnika o specjalizacji Sieci elektroenergetyczne, absolwent Wydziału Elektrotechniki na Politechnice Opolskiej (2010-2014) oraz Częstochowskiej (1991-1996).

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminarium: „Strategiczne zarządzanie rynkami. Koncepcje i narzędzia budowy sukcesu rynkowego”.

Gdzie i kiedy

Warszawa 3 - 4 lutego 2022
Hotel Radisson Blu Sobieski

Warszawa

Plac Artura Zawiszy 1

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
3750 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Cena promocyjna
za zapis do 3.12
3375 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa
ul. Filtrowa 75/5
woj. mazowieckie
Francuski Instytut Gospodarki Polska jest firmą ekspercką, której misją jest: „Wspierać najwyższą kadrę zarządzającą w osiąganiu przełomowych wyników poprzez edukację, doradztwo oraz nadzór nad realizacją projektów biznesowych w oparciu o &b...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa ul. Filtrowa 75/5
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!