Szkolenie

Systemy wynagradzania i premiowania – warsztaty

O szkoleniu

Celem szkolenia jest poznanie najważniejszych prawnych, zarządczych i merytorycznych aspektów systemu wynagrodzeń w firmie. Szczegółowo omówione zostaną praktyczne zasady zarządzania wynagrodzeniami (między innymi kluczowe zagadnienia prawne, podejście strategiczne do wynagradzania, audyt systemu wynagrodzeń, metodologia jego zmiany). Zakres merytoryczny szkolenia pozwala na przyswojenie procedury umożliwiającej zbadanie stanu aktualnego systemu motywacji płacowej i pozapłacowej oraz przeprowadzenie zmian.
Kto powinien wziąć udział?
osób z działu HR, Kadr odpowiedzialnych za utworzenie i sprawne funkcjonowanie systemu wynagrodzeń

Program szkolenia

Dzień pierwszy
Wprowadzenie do zagadnień wynagradzania.
Prawne aspekty wynagradzania w dzisiejszych realiach rynku pracy.
Ochrona wynagrodzeń za pracę.
Kluczowe elementy specjalnego statusu wynagrodzeń: wypłata, terminy, potrącenia.
Tajemnica wynagrodzeń w praktyce.
Dyskryminacja związana z wynagrodzeniami – rażące przykłady, przeciwdziałanie.
System wynagrodzeń.
Definicja systemu wynagrodzeń.
Składniki systemu wynagrodzeń.
Klasyfikacja wynagrodzeń.
Strategia wynagrodzeń – zasada powiązania.
Przykłady strategii dotyczącej wynagrodzeń (zapisy ze strategii personalnych).
Motywacja płacowa i pozapłacowa – założenia teoretyczne a rzeczywistość.
Funkcje wynagrodzeń w polskich przedsiębiorstwach.
Motywacja płacowa w czasie kryzysu.
Stosowane motywatory w praktyce polskich przedsiębiorstw – przegląd na podstawie danych rynkowych.
Audyt systemu wynagradzania w organizacji.
Błędy w wynagradzaniu pracowników – najbardziej rażące przykłady.
Co i jak badać?
Narzędzia badawcze – formularze i ankiety.
Sposób przeprowadzenia audytu – komunikacja dotycząca zmiany.
Prezentacja wyników audytu i podjęcie decyzji – co dalej z wynagrodzeniami.
Przykład rezultatów audytu systemu wynagradzania w przedsiębiorstwie.
Zakres zmian – czynniki wewnętrzne i zewnętrzne
Ustalamy zakres zmian (doskonalenia) – czy płace zasadnicze czy też premie i inne składniki?
Przełożenie wyników audytu na podjęcie decyzji.
Wpływ sytuacji rynkowej.
Obniżki wynagrodzeń – alternatywą dla zwolnień.
Elastyczny system wynagradzania – bezpieczeństwo dziś – partycypacja w przyszłości.
Płace zasadnicze.
Sposoby określania płacy zasadniczej
Korzystanie z danych rynkowych – przegląd raportów dostępnych na rynku.
Czy tylko raporty – sposoby zbierania informacji o wynagrodzeniach.
„Magiczne” wartościowanie stanowisk – droga do sukcesu czy ślepa uliczka?
Jak wartościować aby miało to sens?
Przykład procedury wartościowania stanowisk wraz z rezultatami.
Dzień drugi:
Premie – systemy i rozwiązania premiowe.
Zasady budowy dobrych systemów premiowych.
Szczegółowa procedura budowy, uzgadniania i wdrożenia nowego systemu premiowego w organizacji.
Uzgadniane systemu wynagradzania – metodologia, podmioty, sposoby i formy negocjacji.
Przykłady rozwiązań premiowych w przedsiębiorstwach.
System premiowania w spółce produkcyjno – handlowej (uniwersalny).
System premiowania pracowników w firmie produkcyjnej branży spożywczej.
Premiowanie w spółce branży telekomunikacyjnej.
Premiowanie w banku.
Wykorzystanie zrównoważonej karty wyników (BSC) – przykład systemu premiowania.
System premiowania w małej firmie.
Premiowania zespołu projektowego.
Premiowanie zespołu przedstawicieli handlowych.
Premia w postaci prowizji – wady i zalety.
Premiowanie połączone z systemem ocen okresowych – zalety i wady
Premie a nagrody – rozróżnienie prawne i praktyczne.
Regulaminy premiowania – przykłady i sposoby tworzenia dokumentów.
Krzywe premiowe – możliwe rozwiązania.
Ćwiczenie –przygotowanie założeń systemu premiowego.
Bonusy i dodatkowe rozwiązania w ramach systemu wynagrodzeń.
Czy warto je stosować? – analiza „za i przeciw”.
Bonusy – aktualne trendy i przykłady rozwiązań.
Tzw. elastyczne systemy motywacji.
Motywowanie pracowników zamiejscowych (relokacja).
Rezygnacja z bonusów – trudna decyzja dla pracowników i pracodawcy.

Zakończenie – podsumowanie tematyki systemu wynagrodzeń – rekomendacje dla uczestników.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat
trener Effect Group

Gdzie i kiedy

Kraków 19 - 20 listopada 2012
hotel

Kraków

do ustalenia

woj. małopolskie

Zapisz się

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

formularz zgłoszenia,
płatność po szkoleniu

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa Erazma Ciołka 16
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!