O szkoleniu
Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu budżetowania z praktycznym wykorzystaniem MS Excel.
Program warsztatów został przygotowany jako połączenie wiedzy merytorycznej z ćwiczeniami praktycznymi z obszaru budżetowania. Teoria na temat poszczególnych elementów procesu budżetowania jest przeplatana ćwiczeniami praktycznymi w arkuszach kalkulacyjnych. Poza wiedzą na temat zasad nowoczesnego budżetowania, uczestnicy mają więc możliwość podniesienia poziomu korzystania z arkuszy kalkulacyjnych.
Korzyści dla uczestników:
przyswojenie najnowszej wiedzy z zakresu budżetowania z praktycznym wykorzystaniem MS Excel
poznanie zaawansowanych funkcji i narzędzi MS Excel przydatnych w budżetowaniu
pozyskanie umiejętności sprawnego przetwarzania danych finansowych z różnych źródeł
nabycie umiejętności tworzenia arkuszy budżetowych i raportów wykonania budżetów
poznanie sposobów konsolidacji budżetów cząstkowych
rozwijanie umiejętności analizy i prezentacji wyników
możliwość szerokiej konsultacji z Trenerem w trakcie szkolenia
wszystkie materiały szkoleniowe dostępne w wersji elektronicznej
W celu zwiększenia skuteczności i efektywności szkolenia cały proces treningu objęty jest formą warsztatów przy komputerach.
Program warsztatów został przygotowany jako połączenie wiedzy merytorycznej z ćwiczeniami praktycznymi z obszaru budżetowania. Teoria na temat poszczególnych elementów procesu budżetowania jest przeplatana ćwiczeniami praktycznymi w arkuszach kalkulacyjnych. Poza wiedzą na temat zasad nowoczesnego budżetowania, uczestnicy mają więc możliwość podniesienia poziomu korzystania z arkuszy kalkulacyjnych.
Korzyści dla uczestników:
przyswojenie najnowszej wiedzy z zakresu budżetowania z praktycznym wykorzystaniem MS Excel
poznanie zaawansowanych funkcji i narzędzi MS Excel przydatnych w budżetowaniu
pozyskanie umiejętności sprawnego przetwarzania danych finansowych z różnych źródeł
nabycie umiejętności tworzenia arkuszy budżetowych i raportów wykonania budżetów
poznanie sposobów konsolidacji budżetów cząstkowych
rozwijanie umiejętności analizy i prezentacji wyników
możliwość szerokiej konsultacji z Trenerem w trakcie szkolenia
wszystkie materiały szkoleniowe dostępne w wersji elektronicznej
W celu zwiększenia skuteczności i efektywności szkolenia cały proces treningu objęty jest formą warsztatów przy komputerach.
Kto powinien wziąć udział?
księgowych, controllerów, analityków, specjalistów ds. finansów a także kadry kierowniczej, oraz innych osób zajmujących się tworzeniem i analizą stopnia wykonania budżetów w przedsiębiorstwie.
Program szkolenia
Część I. Budżetowanie w przedsiębiorstwie
1. Wprowadzenie do budżetowania
Proces budżetowania i kontroli kosztów w działalności przedsiębiorstwa
Etapy procesu budżetowania
Znaczenie zakresów odpowiedzialności w przedsiębiorstwie
2. Budżetowanie w praktyce
Zasady profesjonalnego przygotowania budżetu przedsiębiorstwa
Dostosowanie metod budżetowania do specyfiki przedsiębiorstwa
Struktura budżetu firmy i jego elementy
Zakresy odpowiedzialności w projektowaniu modelu budżetowania
Część II. Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego w obszarze budżetowania
Celem tej części szkolenia jest prezentacja funkcji i narzędzi arkusza kalkulacyjnego MS Excel przydatnych podczas tworzenia i analizy wykonania budżetów.
1. Baza informacyjna controllingu
Konstruowanie bazy danych controllingu w arkuszu kalkulacyjnym
Możliwości wprowadzania, importu i walidacji danych finansowych
Oczyszczanie zbiorów danych zaimportowanych
2. Tworzenie budżetów przychodów i kosztów w arkuszu
Tworzenie arkuszy budżetowych operacyjnych dla centrów odpowiedzialności
Wielowariantowe planowanie z arkuszem kalkulacyjnym - tworzenie i zarządzanie scenariuszami
Wykorzystanie funkcji arkuszowych w podziale kosztów na kontrolowane i nie kontrolowane
Poszukiwanie optymalnych rozwiązań problemów decyzyjnych
Konsolidacja budżetów cząstkowych. Tworzenie budżetu wiodącego
3. Analiza i raportowanie przy pomocy MS Excel
Analiza danych kosztowych na potrzeby oceny funkcjonowania centrów odpowiedzialności
Tworzenie i obsługa raportów wykonania budżetów. Analiza odchyleń w arkuszu kalkulacyjnym
Prezentacja wyników przy pomocy zaawansowanych wykresów
Wykonywanie żmudnych, powtarzalnych czynności przy pomocy makr VBA
1. Wprowadzenie do budżetowania
Proces budżetowania i kontroli kosztów w działalności przedsiębiorstwa
Etapy procesu budżetowania
Znaczenie zakresów odpowiedzialności w przedsiębiorstwie
2. Budżetowanie w praktyce
Zasady profesjonalnego przygotowania budżetu przedsiębiorstwa
Dostosowanie metod budżetowania do specyfiki przedsiębiorstwa
Struktura budżetu firmy i jego elementy
Zakresy odpowiedzialności w projektowaniu modelu budżetowania
Część II. Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego w obszarze budżetowania
Celem tej części szkolenia jest prezentacja funkcji i narzędzi arkusza kalkulacyjnego MS Excel przydatnych podczas tworzenia i analizy wykonania budżetów.
1. Baza informacyjna controllingu
Konstruowanie bazy danych controllingu w arkuszu kalkulacyjnym
Możliwości wprowadzania, importu i walidacji danych finansowych
Oczyszczanie zbiorów danych zaimportowanych
2. Tworzenie budżetów przychodów i kosztów w arkuszu
Tworzenie arkuszy budżetowych operacyjnych dla centrów odpowiedzialności
Wielowariantowe planowanie z arkuszem kalkulacyjnym - tworzenie i zarządzanie scenariuszami
Wykorzystanie funkcji arkuszowych w podziale kosztów na kontrolowane i nie kontrolowane
Poszukiwanie optymalnych rozwiązań problemów decyzyjnych
Konsolidacja budżetów cząstkowych. Tworzenie budżetu wiodącego
3. Analiza i raportowanie przy pomocy MS Excel
Analiza danych kosztowych na potrzeby oceny funkcjonowania centrów odpowiedzialności
Tworzenie i obsługa raportów wykonania budżetów. Analiza odchyleń w arkuszu kalkulacyjnym
Prezentacja wyników przy pomocy zaawansowanych wykresów
Wykonywanie żmudnych, powtarzalnych czynności przy pomocy makr VBA
Czas trwania
Liczba godzin zajęć: 16
Prelegenci

Pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Wieloletni konsultant i współpracownik firm doradczych. Wysoko ceniony trener z bardzo dużym doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń i warsztatów dla przedsiębiorstw różnej wielkości. Specjalizuje się w przygotowywaniu i wdrażaniu projektów gospodarczych z zakresu controllingu i rachunkowości zarządczej oraz wykorzystania arkusza kalkulacyjnego MS EXCEL w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Łódź
90-467 Łódź
Kościuszki 46/7a
woj. łódzkie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
-
1 200
zł
Cena zawiera:
- szkolenie, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i przerwy kawowe
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
woj. lubelskie
Jesteśmy firmą szkoleniową, która od 1998r. zajmuje się edukacją dorosłych. Firma jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr 2.06/00145/2005.
Naszym klientom sprzedajemy wiedzę, umiejętności, praktyczne doświadczenia naszych trenerów i k...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej.
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
Powiadomienia o nowych terminach