O szkoleniu
Celem szkolenia jest doskonalenie umiejętności pozwalających w optymalny sposób wykorzystać możliwości programu MS Excel na potrzeby controllingu.
Korzyści dla uczestników:
Rozwijanie umiejętności wykorzystania arkusza MS Excel w pracy poznanie zaawansowanych funkcji i narzędzi MS Excel
pozyskanie umiejętności rozwiązywania problemów z pozyskiwaniem i przetwarzaniem danych finansowo-księgowych na potrzeby raportowania poznanie sposobów tworzenia zaawansowanych formuł obliczeniowych niezbędnych w realizacji zadań controllingu
nabycie umiejętności tworzenia arkuszy budżetowych oraz poznanie sposobów ich konsolidacji
W celu zwiększenia skuteczności i efektywności szkolenia cały proces treningu objęty jest formą warsztatów przy komputerach.
Wraz ze zgłoszeniem udziału prosimy o informację, czy będą Państwo mogli przywieźć na szkolenie notebooka z oprogramowaniem MS Office 2000 lub nowszym.
Korzyści dla uczestników:
Rozwijanie umiejętności wykorzystania arkusza MS Excel w pracy poznanie zaawansowanych funkcji i narzędzi MS Excel
pozyskanie umiejętności rozwiązywania problemów z pozyskiwaniem i przetwarzaniem danych finansowo-księgowych na potrzeby raportowania poznanie sposobów tworzenia zaawansowanych formuł obliczeniowych niezbędnych w realizacji zadań controllingu
nabycie umiejętności tworzenia arkuszy budżetowych oraz poznanie sposobów ich konsolidacji
W celu zwiększenia skuteczności i efektywności szkolenia cały proces treningu objęty jest formą warsztatów przy komputerach.
Wraz ze zgłoszeniem udziału prosimy o informację, czy będą Państwo mogli przywieźć na szkolenie notebooka z oprogramowaniem MS Office 2000 lub nowszym.
Kto powinien wziąć udział?
kadry kierowniczej oraz pracowników działów finansowo-księgowych, controllerów i finansistów.
Program szkolenia
Część I. Zakres stosowania arkusza kalkulacyjnego w controllingu
Celem tej części szkolenia jest syntetyczna prezentacja funkcjonalności arkusza kalkulacyjnego w kontekście zadań stawianych przez controllingiem w przedsiębiorstwie.
Zagadnienia poruszane w części I:
1. Klasyfikacja zadań controllingu wg FEI
2. Przegląd funkcji i narzędzi arkusza MS Excel pod kątem wykorzystania w realizacji zadań controllingu
3. Sposoby doskonalenia warsztatu pracy controllera przy wykorzystaniu arkusza kalkulacyjnego MS Excel
4. Prezentacja istotnych ograniczeń stosowania aplikacji MS Excel w pracy controllingu
- Część II. Kierunki i sposoby doskonalenia warsztatu controllera przy pomocy arkusza kalkulacyjnego
- Celem tej części szkolenia jest prezentacja takich rozwiązań w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel, które umożliwią usprawnienie pracy controllera.
Zagadnienia poruszane w części II:
1. Baza informacyjna controllingu
- Konstruowanie bazy danych controllingu w arkuszu kalkulacyjnym - typowe błędy, prawidłowe rozwiązania
- Importowanie danych z różnych źródeł i baz danych przedsiębiorstwa, w tym systemu FK - jak automatyzować pobieranie danych z innych plików, baz SQL, stron WWW
- Skuteczna agregacja zbiorów danych finansowo-księgowych
- Możliwości walidacji danych - jak ustrzec się przed błędami podczas wprowadzania danych do arkusza
- Oczyszczanie zbiorów danych zaimportowanych z dużych systemów klasy ERP - jak doprowadzić dane do postaci czytelnej dla controllera
- Unikanie problemów obsługi olbrzymich zbiorów danych w arkuszu
2. Budżetowanie przychodów i kosztów w arkuszu
- Tworzenie arkuszy budżetowych, w tym arkuszy budżetów projektów - jak zabezpieczać arkusze przez przypadkowych uszkodzeniem, jak usprawnić ich działanie
- Wielowariantowe planowanie z arkuszem kalkulacyjnym - tworzenie i zarządzanie scenariuszami
- Wykorzystanie funkcji arkuszowych w podziale kosztów na kontrolowane i nie kontrolowane
- Konsolidacja budżetów cząstkowych przy pomocy funkcji i narzędzi arkusza kalkulacyjnego MS Excel
- Automatyzacja tworzenia sprawozdań finansowych pro forma
3. Analiza i raportowanie przy pomocy MS Excel
- Przeszukiwanie dużych zbiorów danych problemów obliczeniowych w arkuszu - odwołania względne i bezwzględne, funkcje arkuszowe podstawowe i dodatkowe, udokumentowane i nie udokumentowane, formuły zwykłe i tablicowe
- Prowadzenie analiz danych kosztowych na potrzeby podejmowania decyzji - analiza progów rentowności oraz analiza wrażliwości wyników firmy na zmiany parametrów cenowo-kosztowych
- Analiza i ocena funkcjonowania centrów odpowiedzialności - tworzenie funkcji użytkownika na potrzeby prowadzenia nietypowych obliczeń
- Tworzenie arkuszy raportowania - wykorzystanie zaawansowanych formuł tablicowych w automatyzacji raportu, jak podnieść jakość estetyczną raportu przy wykorzystaniu zaawansowanych formatów komórek
- Wielowymiarowa analiza danych finansowo-księgowych na potrzeby raportowania przy pomocy tabel przestawnych
- Analiza odchyleń w arkuszu kalkulacyjnym - sposoby identyfikacji przyczyn odchyleń przy zastosowaniu funkcji arkuszowych
4. Prowadzenie złożonych obliczeń i kalkulacji na potrzeby controllingu
- Prezentacja przykładów zastosowania zaawansowanych formuł obliczeniowych z wykorzystaniem odwołań względnych i bezwzględnych, udokumentowanych i nie udokumentowanych funkcji arkuszowych, formuł zwykłych i tablicowych
- Złożone operacje obliczeniowe na datach
- Poszukiwanie optymalnych rozwiązań problemów decyzyjnych przy wykorzystaniu narzędzia Solver
5. VBA - nowe możliwości dla controllingu
- Wykonywanie żmudnych, powtarzalnych czynności przy pomocy makr na ogromnych zbiorach danych.
- Tworzenie interaktywnych arkuszy raportów przy wykorzystaniu kontrolek
- Pobieranie danych z z zamkniętych skoroszytów xls.
Celem tej części szkolenia jest syntetyczna prezentacja funkcjonalności arkusza kalkulacyjnego w kontekście zadań stawianych przez controllingiem w przedsiębiorstwie.
Zagadnienia poruszane w części I:
1. Klasyfikacja zadań controllingu wg FEI
2. Przegląd funkcji i narzędzi arkusza MS Excel pod kątem wykorzystania w realizacji zadań controllingu
3. Sposoby doskonalenia warsztatu pracy controllera przy wykorzystaniu arkusza kalkulacyjnego MS Excel
4. Prezentacja istotnych ograniczeń stosowania aplikacji MS Excel w pracy controllingu
- Część II. Kierunki i sposoby doskonalenia warsztatu controllera przy pomocy arkusza kalkulacyjnego
- Celem tej części szkolenia jest prezentacja takich rozwiązań w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel, które umożliwią usprawnienie pracy controllera.
Zagadnienia poruszane w części II:
1. Baza informacyjna controllingu
- Konstruowanie bazy danych controllingu w arkuszu kalkulacyjnym - typowe błędy, prawidłowe rozwiązania
- Importowanie danych z różnych źródeł i baz danych przedsiębiorstwa, w tym systemu FK - jak automatyzować pobieranie danych z innych plików, baz SQL, stron WWW
- Skuteczna agregacja zbiorów danych finansowo-księgowych
- Możliwości walidacji danych - jak ustrzec się przed błędami podczas wprowadzania danych do arkusza
- Oczyszczanie zbiorów danych zaimportowanych z dużych systemów klasy ERP - jak doprowadzić dane do postaci czytelnej dla controllera
- Unikanie problemów obsługi olbrzymich zbiorów danych w arkuszu
2. Budżetowanie przychodów i kosztów w arkuszu
- Tworzenie arkuszy budżetowych, w tym arkuszy budżetów projektów - jak zabezpieczać arkusze przez przypadkowych uszkodzeniem, jak usprawnić ich działanie
- Wielowariantowe planowanie z arkuszem kalkulacyjnym - tworzenie i zarządzanie scenariuszami
- Wykorzystanie funkcji arkuszowych w podziale kosztów na kontrolowane i nie kontrolowane
- Konsolidacja budżetów cząstkowych przy pomocy funkcji i narzędzi arkusza kalkulacyjnego MS Excel
- Automatyzacja tworzenia sprawozdań finansowych pro forma
3. Analiza i raportowanie przy pomocy MS Excel
- Przeszukiwanie dużych zbiorów danych problemów obliczeniowych w arkuszu - odwołania względne i bezwzględne, funkcje arkuszowe podstawowe i dodatkowe, udokumentowane i nie udokumentowane, formuły zwykłe i tablicowe
- Prowadzenie analiz danych kosztowych na potrzeby podejmowania decyzji - analiza progów rentowności oraz analiza wrażliwości wyników firmy na zmiany parametrów cenowo-kosztowych
- Analiza i ocena funkcjonowania centrów odpowiedzialności - tworzenie funkcji użytkownika na potrzeby prowadzenia nietypowych obliczeń
- Tworzenie arkuszy raportowania - wykorzystanie zaawansowanych formuł tablicowych w automatyzacji raportu, jak podnieść jakość estetyczną raportu przy wykorzystaniu zaawansowanych formatów komórek
- Wielowymiarowa analiza danych finansowo-księgowych na potrzeby raportowania przy pomocy tabel przestawnych
- Analiza odchyleń w arkuszu kalkulacyjnym - sposoby identyfikacji przyczyn odchyleń przy zastosowaniu funkcji arkuszowych
4. Prowadzenie złożonych obliczeń i kalkulacji na potrzeby controllingu
- Prezentacja przykładów zastosowania zaawansowanych formuł obliczeniowych z wykorzystaniem odwołań względnych i bezwzględnych, udokumentowanych i nie udokumentowanych funkcji arkuszowych, formuł zwykłych i tablicowych
- Złożone operacje obliczeniowe na datach
- Poszukiwanie optymalnych rozwiązań problemów decyzyjnych przy wykorzystaniu narzędzia Solver
5. VBA - nowe możliwości dla controllingu
- Wykonywanie żmudnych, powtarzalnych czynności przy pomocy makr na ogromnych zbiorach danych.
- Tworzenie interaktywnych arkuszy raportów przy wykorzystaniu kontrolek
- Pobieranie danych z z zamkniętych skoroszytów xls.
Czas trwania
Pobyt: od 19.02.2014 r. (kolacja) do 22.02.2014 r. (obiad)
Prelegenci

Adiunkt w Katedrze Rachunkowości i Controllingu Przedsiębiorstw. Konsultant i współpracownik firm doradczych. Ceniony wykładowca z bardzo dużym doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń i warsztatów dla przedsiębiorstw różnej wielkości. Specjalizuje się w przygotowywaniu i wdrażaniu projektów gospodarczych z zakresu controllingu i rachunkowości zarządczej oraz wykorzystania arkusza kalkulacyjnego MS EXCEL w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Hotel Czarny Potok ***
34-500 Zakopane
Tetmajera 20
woj. małopolskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
5 % rabat przy zgłoszeniu 1 osoby (1758,00 zł netto + VAT) / 7 % rabat przy zgłoszeniu 2 osób (1720,00 zł netto + VAT)
1 850
zł
Cena zawiera:
- zakwaterowanie, pełne wyżywienie, materiały szkoleniowe, certyfikat, imprezę integracyjną w karczmie góralskiej, bezpłatne korzystanie z hotelowego basenu, sauny oraz jacuzzy
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
woj. lubelskie
Jesteśmy firmą szkoleniową, która od 1998r. zajmuje się edukacją dorosłych. Firma jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr 2.06/00145/2005.
Naszym klientom sprzedajemy wiedzę, umiejętności, praktyczne doświadczenia naszych trenerów i k...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej.
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
Powiadomienia o nowych terminach