O szkoleniu
Celem szkolenia jest:
· Poznanie nowoczesnych metod redukcji kosztów zakupów
· Identyfikacja bezpośrednich i pośrednich czynników wpływających na decyzję o zakupie
· Przedstawienie zasad konstrukcji łańcuchów dostaw
· Zwrócenie uwagi na koszty powstające w łańcuchu dostaw
· Zapoznanie się z technikami oceny i kwalifikacji dostawców
· Zasady radzenia sobie z monopolem po stronie dostawcy
· Przedstawienie zachodnioeuropejskich rozwiązań w zakresie zaopatrzenia
· Poznanie metod kalkulacji cen przez dostawców
· Przedstawienie metod kalkulacji kosztów logistyki oraz identyfikacja konfliktów kosztowych w przedsiębiorstwie
· Poznanie nowoczesnych metod konstrukcji i lokalizacji działu zaopatrzenia w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
· Poznanie reguł funkcjonowania łańcuchów dostaw
· Redukcja kosztów funkcjonowania łańcuchów dostaw
W trakcie szkolenia zaprezentowane zostaną praktyczne doświadczenia prelegenta z kierowania i uczestnictwa w kilkudziesięciu projektach z zakresu logistyki zaopatrzenia, produkcji oraz redukcji zapasów.
· Poznanie nowoczesnych metod redukcji kosztów zakupów
· Identyfikacja bezpośrednich i pośrednich czynników wpływających na decyzję o zakupie
· Przedstawienie zasad konstrukcji łańcuchów dostaw
· Zwrócenie uwagi na koszty powstające w łańcuchu dostaw
· Zapoznanie się z technikami oceny i kwalifikacji dostawców
· Zasady radzenia sobie z monopolem po stronie dostawcy
· Przedstawienie zachodnioeuropejskich rozwiązań w zakresie zaopatrzenia
· Poznanie metod kalkulacji cen przez dostawców
· Przedstawienie metod kalkulacji kosztów logistyki oraz identyfikacja konfliktów kosztowych w przedsiębiorstwie
· Poznanie nowoczesnych metod konstrukcji i lokalizacji działu zaopatrzenia w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
· Poznanie reguł funkcjonowania łańcuchów dostaw
· Redukcja kosztów funkcjonowania łańcuchów dostaw
W trakcie szkolenia zaprezentowane zostaną praktyczne doświadczenia prelegenta z kierowania i uczestnictwa w kilkudziesięciu projektach z zakresu logistyki zaopatrzenia, produkcji oraz redukcji zapasów.
Kto powinien wziąć udział?
menedżerów średniego i wyższego szczebla oraz specjalistów zajmujących się logistyką i zaopatrzeniem oraz utrzymaniem zapasów w przedsiębiorstwach.
Program szkolenia
1. Organizacja zakupów w przedsiębiorstwie
a. Rola działu zakupów w przedsiębiorstwie
b. Dokument „Polityka zakupowa”
c. Instrukcja zakupowa
d. Organizacja działu zakupów
e. Koszty zakupu
2. Polityka współpracy z dostawcą
a. Zasady konstrukcji długofalowej polityki zakupów
b. Kategoryzacja zakupów – metoda ABC, macierz Krajic'a
c. Umowy ramowe
d. Formalizacja zasad współpracy z dostawcą – klauzule INCOTERMS
3. Organizacja i realizacja zakupów
a. Źródła informacji na temat dostawców
b. E procurement - wykorzystanie Internetu w zakupie
c. Etapy procesu zakupu
d. Wybór i ocena ofert
e. Audyt i ocena dostawców
f. Nadzór nad realizacją umów z dostawcą
4. Zarządzanie zapasami i gospodarka materiałowa
a. Zapasy – przyczyny powstawania
b. Rola zapasów w przedsiębiorstwie
c. Zapasy, konflikty logistyczne
d. Koszty utrzymania zapasów
e. Kategoryzacja funkcjonalna zapasów
f. Klasyfikacja zapasów metodą ABC
g. Alokacja zapasów w magazynie
h. Metody kontroli zapasów
i. Określenie optymalnej partii zamówienia – ROP, EOQ, Metoda Stałego Okresu Zamawiania
5. Planowanie Potrzeb Materiałowych – MRP
a. Koncepcja MRP
b. Planowanie MRP
c. LRP
6. Transport w zakupach
a. Kryteria wyboru środka transportu; wybór transportu swój - obcy
b. Konsolidacja w transporcie
c. Ocena przewoźnika
7. Minimalizacja ryzyka w zakupach
a. Źródła ryzyka związanego z zakupami
b. Ryzyko związane z dostawcą
c. Ocena ryzyka
d. Metody uniezależnienia się od dostawcy, dostawcy alternatywni
e. Zasady postępowania z dużymi dostawcami lub monopolistami
a. Rola działu zakupów w przedsiębiorstwie
b. Dokument „Polityka zakupowa”
c. Instrukcja zakupowa
d. Organizacja działu zakupów
e. Koszty zakupu
2. Polityka współpracy z dostawcą
a. Zasady konstrukcji długofalowej polityki zakupów
b. Kategoryzacja zakupów – metoda ABC, macierz Krajic'a
c. Umowy ramowe
d. Formalizacja zasad współpracy z dostawcą – klauzule INCOTERMS
3. Organizacja i realizacja zakupów
a. Źródła informacji na temat dostawców
b. E procurement - wykorzystanie Internetu w zakupie
c. Etapy procesu zakupu
d. Wybór i ocena ofert
e. Audyt i ocena dostawców
f. Nadzór nad realizacją umów z dostawcą
4. Zarządzanie zapasami i gospodarka materiałowa
a. Zapasy – przyczyny powstawania
b. Rola zapasów w przedsiębiorstwie
c. Zapasy, konflikty logistyczne
d. Koszty utrzymania zapasów
e. Kategoryzacja funkcjonalna zapasów
f. Klasyfikacja zapasów metodą ABC
g. Alokacja zapasów w magazynie
h. Metody kontroli zapasów
i. Określenie optymalnej partii zamówienia – ROP, EOQ, Metoda Stałego Okresu Zamawiania
5. Planowanie Potrzeb Materiałowych – MRP
a. Koncepcja MRP
b. Planowanie MRP
c. LRP
6. Transport w zakupach
a. Kryteria wyboru środka transportu; wybór transportu swój - obcy
b. Konsolidacja w transporcie
c. Ocena przewoźnika
7. Minimalizacja ryzyka w zakupach
a. Źródła ryzyka związanego z zakupami
b. Ryzyko związane z dostawcą
c. Ocena ryzyka
d. Metody uniezależnienia się od dostawcy, dostawcy alternatywni
e. Zasady postępowania z dużymi dostawcami lub monopolistami
Czas trwania
Pobyt: od 16.03.2014 r. (obiad) do 19.03.2014 r.(obiad)
Prelegenci

dr Marek Kasperek - doktor zarządzania, specjalista w zakresie systemów logistycznych oraz organizacji zespołów projektowych. Pracownik Katedry Logistyki Ekonomicznej Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Kierownik studiów i wykładowca na studiach podyplomowych Zarządzanie projektem Europejskim oraz Zarządzanie Projektem realizowanych w ramach Kolegium Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w ramach programu TEMPUS. Autor wielu praktycznych opracowań z zakresu logistyki, redukcji kosztów oraz zarządzania projektem. Współpracownik GARR, MŚP, PTE oraz licznych firm szkoleniowych i konsultingowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus (1995-1998). Od 2000 Ekspert w Górnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Podlaskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku lat prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe dla praktyków gospodarczych i przedstawicieli jednostek samorządowych organizowane m.in. przez MŚP, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne i inne. Autor ponad 90 artykułów 5 książek i współautor 3 poradników. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych.
Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w ramach programu TEMPUS. Autor wielu praktycznych opracowań z zakresu logistyki, redukcji kosztów oraz zarządzania projektem. Współpracownik GARR, MŚP, PTE oraz licznych firm szkoleniowych i konsultingowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus (1995-1998). Od 2000 Ekspert w Górnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Podlaskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku lat prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe dla praktyków gospodarczych i przedstawicieli jednostek samorządowych organizowane m.in. przez MŚP, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne i inne. Autor ponad 90 artykułów 5 książek i współautor 3 poradników. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych.
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
-
1 890
zł
Cena zawiera:
- zakwaterowanie, pełne wyżywienie, materiały szkoleniowe, certyfikat, imprezę integracyjną w karczmie góralskiej, bezpłatne korzystanie z hotelowego basenu, sauny oraz jacuzzy
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
woj. lubelskie
Jesteśmy firmą szkoleniową, która od 1998r. zajmuje się edukacją dorosłych. Firma jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr 2.06/00145/2005.
Naszym klientom sprzedajemy wiedzę, umiejętności, praktyczne doświadczenia naszych trenerów i k...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej.
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
Uwaga: organizator zastrzega sobie prawo zmiany hotelu na równorzędny standardem
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
Uwaga: organizator zastrzega sobie prawo zmiany hotelu na równorzędny standardem
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90