O szkoleniu
Warsztat pozwala uczestnikom zetknąć się z wiedzą na temat technik wywierania wpływu. Daje też okazję doświadczenia takich działań na sobie, co ma umożliwić właściwe reagowanie na ich przejawy w codziennych sytuacjach oraz wzrost skuteczności uczciwego wpływu na innych
Kto powinien wziąć udział?
Trening asertywności przeznaczony jest dla osób, które chcą zwiększyć swoją efektywność i poprawić komunikację ze współpracownikami, przełożonymi, podwładnymi oraz klientami
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się
o proces komunikacji i jego etapy
o znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
o techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się.
2. Zasady skutecznej komunikacji, jako element zasadniczy w efektywnych kontaktach w organizacji
o autoanaliza własnego stylu komunikowania się
o błędy w komunikacji
o bariery komunikacyjne
o etapy tworzenia kontaktu interpersonalnego
o komunikacja bezpośrednia a komunikacja telefoniczna.
3. W zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi - koncepcja zachowań asertywnych
o pojęcie asertywności
o twoje własne prawa
o kiedy decydujesz się być asertywnym
o typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
o budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji
o dlaczego boimy się powiedzieć "nie" - co nas powstrzymuje
o samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.
4. Co to znaczy szanować ciebie i siebie - co się stanie jak wyrazimy zgodę lub odmówimy
o umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy
o umiejętność argumentowania
o obrona przed manipulacją
o przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki
o udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.
5. Konflikt, różnica zdań czy kłótnia? Definicja pojęcia konflikt.
o Czym jest konflikt - istota i typy konfliktów
o Rodzaje konfliktów ze względu na uczestników.
o Kiedy konflikt interpersonalny staje się konfliktem wewnętrznym – teoria Kurta Lewina
6. Skąd się to bierze? Czyli o głównych źródłach konfliktów:
o Każdy ciągnie w swoją stronę -różnice w celach
o moje zawsze lepsze - różnice wartości lub poglądów
o kto jest kim czyli - niejednoznaczność organizacyjna
7. Nie taki diabeł straszny – czyli czy konflikt zawsze przeszkadza? Konflikty funkcjonalne i dysfunkcjonalne:
o czy każdy konflikt jest niszczący dla zespołu?
o kiedy konflikt buduje?
o od czego zależy budująca lub niszcząca siła konfliktu?
8. Kiedy patrząc na to samo widzimy coś innego czyli zniekształcenia postrzegania występujące w konflikcie:
o znaczenie osobistego nastawienia i motywacji w konflikcie
o co nam utrudnia a co pomaga zobaczyć istotę konfliktu
o jak wejść w cudze buty czyli spojrzeć na konflikt oczami innych
9. Dynamika konfliktu - czy każdy konflikt przebiega tak samo?
o Sygnały ostrzegawcze
o Prowokacja czyli jak się to zaczyna
o Eskalacja-kiedy nikt nie chce się dogadać
o Twarzą w twarz – faza konfrontacji
o Droga mistrza - Jak postąpić w każdej fazie
10. O konflikcie który pomaga i rozwija - asertywne i rozwojowe wykorzystanie konfliktów w pracy zespołu:
o umiejętności asertywne przydatne w rozwiązywaniu konfliktów
o Jak zamienić ołów w złoto czyli jak sprawić, by konflikt dał pozytywny efekt w pracy zespołu?
11. Techniki asertywnych zachowań
o nie chodzi o to co mówisz, ale jak to robisz
o asertywność jako droga obrony przed manipulacją
o asertywne wywieranie wpływu na innych
12. Stawanie się osobą asertywną
o wskazówki dotyczące wdrożenia nabytych umiejętności w praktyce
o wyznaczanie własnych celów
o asertywne myślenie
o asertywność to umiejętność, której można się nauczyć.
o proces komunikacji i jego etapy
o znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
o techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się.
2. Zasady skutecznej komunikacji, jako element zasadniczy w efektywnych kontaktach w organizacji
o autoanaliza własnego stylu komunikowania się
o błędy w komunikacji
o bariery komunikacyjne
o etapy tworzenia kontaktu interpersonalnego
o komunikacja bezpośrednia a komunikacja telefoniczna.
3. W zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi - koncepcja zachowań asertywnych
o pojęcie asertywności
o twoje własne prawa
o kiedy decydujesz się być asertywnym
o typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
o budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji
o dlaczego boimy się powiedzieć "nie" - co nas powstrzymuje
o samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.
4. Co to znaczy szanować ciebie i siebie - co się stanie jak wyrazimy zgodę lub odmówimy
o umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy
o umiejętność argumentowania
o obrona przed manipulacją
o przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki
o udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.
5. Konflikt, różnica zdań czy kłótnia? Definicja pojęcia konflikt.
o Czym jest konflikt - istota i typy konfliktów
o Rodzaje konfliktów ze względu na uczestników.
o Kiedy konflikt interpersonalny staje się konfliktem wewnętrznym – teoria Kurta Lewina
6. Skąd się to bierze? Czyli o głównych źródłach konfliktów:
o Każdy ciągnie w swoją stronę -różnice w celach
o moje zawsze lepsze - różnice wartości lub poglądów
o kto jest kim czyli - niejednoznaczność organizacyjna
7. Nie taki diabeł straszny – czyli czy konflikt zawsze przeszkadza? Konflikty funkcjonalne i dysfunkcjonalne:
o czy każdy konflikt jest niszczący dla zespołu?
o kiedy konflikt buduje?
o od czego zależy budująca lub niszcząca siła konfliktu?
8. Kiedy patrząc na to samo widzimy coś innego czyli zniekształcenia postrzegania występujące w konflikcie:
o znaczenie osobistego nastawienia i motywacji w konflikcie
o co nam utrudnia a co pomaga zobaczyć istotę konfliktu
o jak wejść w cudze buty czyli spojrzeć na konflikt oczami innych
9. Dynamika konfliktu - czy każdy konflikt przebiega tak samo?
o Sygnały ostrzegawcze
o Prowokacja czyli jak się to zaczyna
o Eskalacja-kiedy nikt nie chce się dogadać
o Twarzą w twarz – faza konfrontacji
o Droga mistrza - Jak postąpić w każdej fazie
10. O konflikcie który pomaga i rozwija - asertywne i rozwojowe wykorzystanie konfliktów w pracy zespołu:
o umiejętności asertywne przydatne w rozwiązywaniu konfliktów
o Jak zamienić ołów w złoto czyli jak sprawić, by konflikt dał pozytywny efekt w pracy zespołu?
11. Techniki asertywnych zachowań
o nie chodzi o to co mówisz, ale jak to robisz
o asertywność jako droga obrony przed manipulacją
o asertywne wywieranie wpływu na innych
12. Stawanie się osobą asertywną
o wskazówki dotyczące wdrożenia nabytych umiejętności w praktyce
o wyznaczanie własnych celów
o asertywne myślenie
o asertywność to umiejętność, której można się nauczyć.
Czas trwania
18 h, 3 dni
Prelegenci

Trener biznesu, psycholog, absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Śląskiego ukończył studia podyplomowe z psychoterapii psychodynamicznej oraz terapii systemowej na Uniwersytecie Jagiellońskim i University of Scheffiled oraz z zarządzania zasobami ludzkimi w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Ma doświadczenie jako psychoterapeuta, headhunter, konsultant procesów HR w małych, średnich ale także dużych międzynarodowych firmach. Pracował jako trener wewnętrzny, oraz asesor w projektach Assessment i Development Centre.
Prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania zespołem, obsługi klienta, procesów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wpływu różnic kulturowych na funkcjonowanie człowieka i organizacji. W pracy trenerskiej stara się dać uczestnikom możliwość przeżycia tego, o czym mówi z grupą. Stąd większość czasu na jego zajęciach to praca warsztatowa. Przekazywana wiedza jest komentarzem do doświadczeń i ich uporządkowaniem
Prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania zespołem, obsługi klienta, procesów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wpływu różnic kulturowych na funkcjonowanie człowieka i organizacji. W pracy trenerskiej stara się dać uczestnikom możliwość przeżycia tego, o czym mówi z grupą. Stąd większość czasu na jego zajęciach to praca warsztatowa. Przekazywana wiedza jest komentarzem do doświadczeń i ich uporządkowaniem
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
hotel 3*
34-500 Zakopane
.
woj. małopolskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
pl
1 860
zł
Cena zawiera:
- – zakwaterowanie w pokoju 2 osobowym o wysokim standardzie – pełne wyżywienie – od kolacji w dniu poprzedzającym szkolenie do obiadu ostatniego dnia szkolenia – udział w zajęciach – zestaw materiałów szkoleniowych – przerwy kawowe – udział w imprezach regionalnych – imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia Rezerwacja pokoju 1osobowego za dodatkową opłatą 130 zł/doba+VAT Pobyt osoby towarzyszącej jest możliwy po wcześniejszym uzgodnieniu z Organizatorem. Istnieje możliwość udziału w szkoleniu w opcji bez zakwaterowania i wyżywienia. W celu uzyskania bliższych informacji prosimy o kontakt z biurem.
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin
Legionowa 2/42
woj. lubelskie
Misją EDU-SKILLS SZKOLENIA I DORADZTWO jest świadczenie usług szkoleniowych i doradczych na najwyższym poziomie oraz przekazywanie aktualnej wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem.
Doświadczenie ...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
przesłanie podpisanej karty zgłoszenia
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin
Legionowa 2/42
Powiadomienia o nowych terminach