Szkolenie

szkolenie pewne! TRENING ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW I OBRONA PRZED MANIPULACJĄ

O szkoleniu

Podczas szkolenia uczestnicy poznają znaczenie asertywnej komunikacji zarówno w relacjach zespołowych, jak i w kontaktach z klientami.
Kto powinien wziąć udział?
Trening asertywności przeznaczony jest dla osób, które chcą zwiększyć swoją efektywność i poprawić komunikację ze współpracownikami, przełożonymi, podwładnymi oraz klientami

Program szkolenia

WPROWADZENIE DO ZAGADNIEŃ KOMUNIKOWANIA SIĘ
- proces komunikacji i jego etapy
- znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się
ZASADY SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI, JAKO ELEMENT ZASADNICZY W EFEKTYWNYCH KONTAKTACH W ORGANIZACJI
- autoanaliza własnego stylu komunikowania się
- błędy w komunikacji
- bariery komunikacyjne
- etapy tworzenia kontaktu interpersonalnego
- komunikacja bezpośrednia a komunikacja telefoniczna
W ZGODZIE Z SOBĄ I W DOBRYCH STOSUNKACH Z INNYMI - KONCEPCJA ZACHOWAŃ ASERTYWNYCH
- pojęcie asertywności
- twoje własne prawa
- kiedy decydujesz się być asertywnym
- typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
- budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji
- dlaczego boimy się powiedzieć "nie" - co nas powstrzymuje
- samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.
CO TO ZNACZY SZANOWAĆ CIEBIE I SIEBIE - CO SIĘ STANIE JAK WYRAZIMY ZGODĘ LUB ODMÓWIMY
- umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy
- umiejętność argumentowania
- obrona przed manipulacją
- przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki
- udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.
KONFLIKT, RÓŻNICA ZDAŃ CZY KŁÓTNIA? DEFINICJA POJĘCIA KONFLIKT
- czym jest konflikt - istota i typy konfliktów
- rodzaje konfliktów ze względu na uczestników
- kiedy konflikt interpersonalny staje się konfliktem wewnętrznym – teoria Kurta Lewina
SKĄD SIĘ TO BIERZE? CZYLI O GŁÓWNYCH ŹRÓDŁACH KONFLIKTÓW
- każdy ciągnie w swoją stronę -różnice w celach
- moje zawsze lepsze - różnice wartości lub poglądów
- kto jest kim czyli - niejednoznaczność organizacyjna
NIE TAKI DIABEŁ STRASZNY – CZYLI CZY KONFLIKT ZAWSZE PRZESZKADZA? KONFLIKTY FUNKCJONALNE I DYSFUNKCJONALNE
- czy każdy konflikt jest niszczący dla zespołu?
- kiedy konflikt buduje?
- od czego zależy budująca lub niszcząca siła konfliktu?
KIEDY PATRZĄC NA TO SAMO WIDZIMY COŚ INNEGO CZYLI ZNIEKSZTAŁCENIA POSTRZEGANIA WYSTĘPUJĄCE W KONFLIKCIE
- znaczenie osobistego nastawienia i motywacji w konflikcie
- co nam utrudnia a co pomaga zobaczyć istotę konfliktu
- jak wejść w cudze buty czyli spojrzeć na konflikt oczami innych
DYNAMIKA KONFLIKTU - CZY KAŻDY KONFLIKT PRZEBIEGA TAK SAMO?
- sygnały ostrzegawcze
- prowokacja czyli jak się to zaczyna
- eskalacja-kiedy nikt nie chce się dogadać
- twarzą w twarz – faza konfrontacji
- droga mistrza - Jak postąpić w każdej fazie
O KONFLIKCIE, KTÓRY POMAGA I ROZWIJA - ASERTYWNE I ROZWOJOWE WYKORZYSTANIE KONFLIKTÓW W PRACY ZESPOŁU
- umiejętności asertywne przydatne w rozwiązywaniu konfliktów
- jak zamienić ołów w złoto czyli jak sprawić, by konflikt dał pozytywny efekt w pracy zespołu?
TECHNIKI ASERTYWNYCH ZACHOWAŃ
- nie chodzi o to co mówisz, ale jak to robisz
- asertywność jako droga obrony przed manipulacją
- asertywne wywieranie wpływu na innych
STAWANIE SIĘ OSOBĄ ASERTYWNĄ
- wskazówki dotyczące wdrożenia nabytych umiejętności w praktyce
- wyznaczanie własnych celów
- asertywne myślenie
- asertywność to umiejętność, której można się nauczyć

Czas trwania

3 dni, 18 h

Prelegenci

Cytat
Trener z dużym doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z powyższej tematyki, wysoko oceniany przez słuchaczy.

Gdzie i kiedy

Zakopane 25 - 27 marca 2015
hotel LITWOR

34-500 Zakopane

.

woj. małopolskie

Zapisz się

Cena 1
pln netto
1860 PLN
Cena zawiera:
  • – zakwaterowanie w pokoju 2 osobowym o wysokim standardzie – pełne wyżywienie – od kolacji w dniu poprzedzającym szkolenie do obiadu ostatniego dnia szkolenia – udział w zajęciach – zestaw materiałów szkoleniowych – przerwy kawowe – udział w imprezach regionalnych – imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia Rezerwacja pokoju 1osobowego za dodatkową opłatą 130 zł/doba+VAT Pobyt osoby towarzyszącej jest możliwy po wcześniejszym uzgodnieniu z Organizatorem. Istnieje możliwość udziału w szkoleniu w opcji bez zakwaterowania i wyżywienia. W celu uzyskania bliższych informacji prosimy o kontakt z biurem.
Zapisz się

Organizator

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin
Legionowa 2/42
woj. lubelskie
Misją EDU-SKILLS SZKOLENIA I DORADZTWO jest świadczenie usług szkoleniowych i doradczych na najwyższym poziomie oraz przekazywanie aktualnej wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem. Doświadczenie ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

przesłanie podpisanej karty zgłoszenia
fax, mail, formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie Organizatora szkolenia: www.edu-skills.pl

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin Legionowa 2/42
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!