O szkoleniu
CEL SZKOLENIA:
- poznanie uwarunkowań sukcesu kierownika (identyfikacji umiejętności i cech dobrego przywódcy, rozpoznanie stylów przywództwa i dostosowywania ich do sytuacji)
- doskonalenie umiejętności osobistych i interpersonalnych niezbędnych w efektywnym kierowaniu ludźmi, takich jak m.in.: wyznaczania celów, delegowania zadań, motywowania i oceniania pracowników
- poszerzenie wiedzy z zakresu mechanizmów rządzących ludzkimi zachowaniami
- kształcenie partnerskiej postawy wobec współpracowników
- poznanie uwarunkowań sukcesu kierownika (identyfikacji umiejętności i cech dobrego przywódcy, rozpoznanie stylów przywództwa i dostosowywania ich do sytuacji)
- doskonalenie umiejętności osobistych i interpersonalnych niezbędnych w efektywnym kierowaniu ludźmi, takich jak m.in.: wyznaczania celów, delegowania zadań, motywowania i oceniania pracowników
- poszerzenie wiedzy z zakresu mechanizmów rządzących ludzkimi zachowaniami
- kształcenie partnerskiej postawy wobec współpracowników
Kto powinien wziąć udział?
Zapraszamy kadrę kierowniczą wyższego i średniego szczebla zarządzania oraz wszystkich zainteresowanych.
Program szkolenia
I. STYLE KIEROWANIA
1. Funkcje kierownika: * planowanie * organizowanie * przewodzenie * kontrolowanie,
2. Wymiary przywództwa: * wspieranie * nacisk na cele * sprzyjanie interakcjom * ułatwianie pracy
3. Style kierowania a charakter zespołu,
4. Identyfikacja osobistych tendencji do przyjmowania konkretnego stylu kierowania
5. Kontrakt psychologiczny w organizacji i jego znaczenie
II. BUDOWANIE POROZUMIENIA - SPRAWNA KOMUNIKACJA JAKO WARUNEK EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA
1. Mechanizmy obronne jako naturalny objaw zablokowanej komunikacji. Przeszkody w komunikacji
2. Cztery płaszczyzny analizy wypowiedzi: * płaszczyzna rzeczowa * ujawnianie siebie * ujawnianie relacji wzajemnej * apel czyli słuchanie czworgiem uszu,
3. Techniki dobrego porozumiewania się: * aktywne słuchanie * komunikat typu „Ja" * trafne zadawanie pytań * komunikacja „miękka"
4. Informacje zwrotne jako narzędzie motywowania do modyfikacji zachowań: * zasady krytyki konstruktywnej
5. Kontrolowanie efektów pracy i egzekwowanie poleceń
III. MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW DO EFEKTYWNIEJSZEJ PRACY
1. Sposoby wywierania wpływu na innych. Etyczne i psychologiczne aspekty,
2. Istota motywowania: * motywowanie jako podfunkcja zarządzania,
3. Cele życiowe i motywy podejmowania działań,
4. Potrzeby ludzi w organizacji i ich hierarchia,
5. Motywacja a dążenia i oczekiwania pracowników,
6. Motywowanie jako inspirowanie ludzi do rozwoju,
7. Sposoby wzbudzania motywacji wewnętrznej. Motywowanie siebie do rozwoju,
8. Czynniki warunkujące skuteczne motywowanie
IV. UMIEJĘTNOŚĆ DELEGOWANIA ZADAŃ I USPRAWNIEŃ JAKO WARUNEK POSZERZANIA ODPOWIEDZIALNOŚCI PRACOWNIKÓW
1. Wewnętrzne i zewnętrzne trudności w procesie delegowania
2. Twarde i miękkie zasady delegowania,
3. Korzyści płynące z delegowania zadań i uprawnień
V. OCENIANIE PRACOWNIKÓW
1. Oceny pracownicze jako bodziec motywacyjny i warunek motywowania,
2. Rozumienie kryteriów ewaluacyjnych: * konkretyzacja na przykładach,
3. Sytuacja psychologiczna człowieka ocenianego. Bariery w odbiorze informacji zwrotnych
4. Zjawiska psychologiczne zachodzące w procesie oceniania
5. Prawa oceniającego i ocenianego,
6. Prowadzenie rozmowy oceniającej,
7. Pięć wyróżników efektywnej dyskusji oceniającej
1. Funkcje kierownika: * planowanie * organizowanie * przewodzenie * kontrolowanie,
2. Wymiary przywództwa: * wspieranie * nacisk na cele * sprzyjanie interakcjom * ułatwianie pracy
3. Style kierowania a charakter zespołu,
4. Identyfikacja osobistych tendencji do przyjmowania konkretnego stylu kierowania
5. Kontrakt psychologiczny w organizacji i jego znaczenie
II. BUDOWANIE POROZUMIENIA - SPRAWNA KOMUNIKACJA JAKO WARUNEK EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA
1. Mechanizmy obronne jako naturalny objaw zablokowanej komunikacji. Przeszkody w komunikacji
2. Cztery płaszczyzny analizy wypowiedzi: * płaszczyzna rzeczowa * ujawnianie siebie * ujawnianie relacji wzajemnej * apel czyli słuchanie czworgiem uszu,
3. Techniki dobrego porozumiewania się: * aktywne słuchanie * komunikat typu „Ja" * trafne zadawanie pytań * komunikacja „miękka"
4. Informacje zwrotne jako narzędzie motywowania do modyfikacji zachowań: * zasady krytyki konstruktywnej
5. Kontrolowanie efektów pracy i egzekwowanie poleceń
III. MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW DO EFEKTYWNIEJSZEJ PRACY
1. Sposoby wywierania wpływu na innych. Etyczne i psychologiczne aspekty,
2. Istota motywowania: * motywowanie jako podfunkcja zarządzania,
3. Cele życiowe i motywy podejmowania działań,
4. Potrzeby ludzi w organizacji i ich hierarchia,
5. Motywacja a dążenia i oczekiwania pracowników,
6. Motywowanie jako inspirowanie ludzi do rozwoju,
7. Sposoby wzbudzania motywacji wewnętrznej. Motywowanie siebie do rozwoju,
8. Czynniki warunkujące skuteczne motywowanie
IV. UMIEJĘTNOŚĆ DELEGOWANIA ZADAŃ I USPRAWNIEŃ JAKO WARUNEK POSZERZANIA ODPOWIEDZIALNOŚCI PRACOWNIKÓW
1. Wewnętrzne i zewnętrzne trudności w procesie delegowania
2. Twarde i miękkie zasady delegowania,
3. Korzyści płynące z delegowania zadań i uprawnień
V. OCENIANIE PRACOWNIKÓW
1. Oceny pracownicze jako bodziec motywacyjny i warunek motywowania,
2. Rozumienie kryteriów ewaluacyjnych: * konkretyzacja na przykładach,
3. Sytuacja psychologiczna człowieka ocenianego. Bariery w odbiorze informacji zwrotnych
4. Zjawiska psychologiczne zachodzące w procesie oceniania
5. Prawa oceniającego i ocenianego,
6. Prowadzenie rozmowy oceniającej,
7. Pięć wyróżników efektywnej dyskusji oceniającej
Czas trwania
Pobyt: od 21.05.2014 r. (kolacja) do 24.05.2014 r. (obiad)
Prelegenci

Trener warsztatu umiejętności psychospołecznych (rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego), ewaluator programów szkoleniowych i pracy innych trenerów. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu umiejętności kierowniczych, komunikacji, budowania systemów motywacyjnych. Jest stałym współpracownikiem i konsultantem CSB.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Hotel Litwor*****
34-500 Zakopane
Krupówki 40
woj. małopolskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
-
1 990
zł
Cena zawiera:
- zakwaterowanie, pełne wyżywienie, materiały szkoleniowe, certyfikat, imprezę integracyjną w karczmie góralskiej, bezpłatne korzystanie z hotelowego basenu, sauny oraz jacuzzy
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
woj. lubelskie
Jesteśmy firmą szkoleniową, która od 1998r. zajmuje się edukacją dorosłych. Firma jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr 2.06/00145/2005.
Naszym klientom sprzedajemy wiedzę, umiejętności, praktyczne doświadczenia naszych trenerów i k...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej.
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
Powiadomienia o nowych terminach