O szkoleniu
Kurs aktywnego słuchania uczy konkretnych technik dotyczących aktywnego słuchania, sprzyjających postawie otwartej na Klienta i unikaniu nieporozumień. Szkolenie aktywne słuchaniedotyka takich obszarów słuchania jak:
- koncentracja uwagi
- zadawanie pytań i parafrazowanie
- cierpliwość
- dawanie uwagi
- komunikacja niewerbalna
- bariery utrudniające aktywne słuchanie
Uczestnik szkolenia sztuka aktywnego słuchania:
- wie jakie są cechy dobrego słuchacza
- wie jaką postawę ciała przyjmować aby słuchać aktywnie
- potrafi dostroić się do mówiącego
- potrafi odzwierciedlać postawę mówiącego
- umie stosować parafrazy
- jest świadomy swoich przekonań związanych z komunikacją sprzyjających i utrudniających słuchanie
- potrafi stosować odpowiednie do sytuacji pytania
- jest świadom emocji własnych oraz emocji mówiącego mających znaczenie dla komunikacji
Szkolenie aktywne słuchanie jest kierowane do osób obsługujących klienta/ handlowców, którzy w codziennym pospiechu i rutynie wykonywanych obowiązków doświadczają trudności w komunikacji.
Program szkolenia
Słuchanie ze zrozumieniem - cechy dobrego słuchacza
- umiejętność skoncentrowania uwagi na osobie mówiącej
- umiejętność tzw. wyłączania komunikacji wewnętrznej
- uruchamianie komunikacji zewnętrznej jako warunek aktywnego słuchania
Sztuka zadawania pytań w aktywnym słuchaniu
- pytania otwarte (czym są i kiedy je stosować)
- pytania zamknięte (czym są i kiedy je stosować)
Umiejętne parafrazowania sprzyjająca aktywnemu słuchaniu
- ćwiczenia z tworzenia parafraz
Komunikacja niewerbalna sprzyjająca aktywnemu słuchaniu
- ćwiczenia z odzwierciedlania postawy mówiącego
- ćwiczenia z dostrajania się do drugiej osoby
Uwaga i spójność w słuchaniu
- ćwiczenia z koncentracji
- koherencja kardiologiczna
- cierpliwość w słuchaniu
- ćwiczenia rozwijające intuicję słuchacza ( sprzyjającą słuchaniu całym sobą)
Przekonania ułatwiające i utrudniające słuchanie
- Mapa nie jest terenem, czyli „oprogramowanie” własne oraz
- „oprogramowanie” Klienta oraz ich znaczenie w aktywnym słuchaniu
- emocje a słuchanie
Bariery i błędy komunikacyjne utrudniające aktywne słuchanie
- przerywanie
- brak kontaktu wzrokowego
- elementy rozpraszające uwagę
- kończenie wypowiedzi przez drugą osobę
- wmawianie tego, czego człowiek nie powiedział
- zbyt duży lub zbyt mały dystans
- pośpiech
- stereotypy
Czas trwania
Prelegenci

Trener KM Studio
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
