O szkoleniu
Osoby, zatrudnione na stanowiskach obsługi klienta w jednostkach administracji publicznej.
Program szkolenia
1. Rola emocji i naszego nastawienia w kontakcie z Klientem:
- rola własnego nastawienia do innych – budowanie pozytywnego nastawienia
- samoświadomość a kontakt z Klientem,
- zmiana myślenia o sobie i innych kluczem do sukcesu,
- przekonanie i stereotypy,
- przepis na swój sukces życiowy/zawodowy,
- własne ograniczenia i możliwości,
- zamiana przeszkadzających nawyków.
2. Komunikacja w obsłudze Klienta:
- bariery komunikacji – dlaczego ludzie mają trudności w porozumiewaniu się, analiza ograniczeń i możliwości SWOT,
- test „MÓJ STYL KOMUNIKACJI”- analiza własnego stylu komunikacyjnego,
- techniki skutecznej komunikacji i ich wpływ na obsługę Klienta,
- „SZTUKA ZADAWANIA PYTAŃ” – od ogółu do szczegółu. Technika lejka – zadawanie pytań, zmierzających do celu, czyli uzyskania oczekiwanej odpowiedzi. Pytanie otwarte, zamknięte, sugerujące, hipotetyczne,
- rozpoznawanie ukrytych potrzeb klienta, metoda nurkowania, identyfikacja typu, dążeń i sytuacji klienta,
- procesy decyzyjne klientów – rola wartości, potrzeb i dążeń.
3. Narzędzia komunikacji podczas obiekcji Klienta. Komunikacja w sytuacji konfliktowej:
- zdania, zwroty doceniające i dowartościowujące Klienta
- argumentacja i przekonywanie do swoich racji. Rola argumentów, faktów, konkretnych informacji w sytuacji konfliktowej
- język korzyści
- techniki przekonywania: zmiana perspektywy, metoda FBI
- intonacja głosem
- techniki lingwistyczne – słowa, które uspokajają
- słowa, które wyzwalają gniew klienta
4. Język ciała jako ważny element zwiększania wyrazistości komunikacyjnej i wywierania pozytywnego wpływu na Klienta
- najważniejsze elementy składające się na nasz język ciała
- elementy języka ciała a budowanie własnej wyrazistości komunikacyjnej
- język ciała a wywieranie pozytywnego wpływu na Klienta Urzędu
- spójność języka ciała z przekazem werbalnym – wiarygodność komunikacyjna
5. Wywieranie wpływu i manipulacje ze strony Klientów – rozpoznawanie i przeciwdziałanie. Elementy języka perswazji:
- istota manipulacji i perswazji,
- model przetwarzania informacji i elementy filtrujące informację,
- technika „dostrajania” i „prowadzenia”. Moc i magia słowa,
- techniki wywierania wpływu – reguły i techniki wywierania wpływu.
6. Asertywność, czyli umiejętność bronienia swoich praw w kontakcie z Klientami:
- asertywność i jej definicje,
- perswazja i asertywność w odpowiadaniu na niezadowolenie klientów,
- zachowania agresywne i uległe – diagnoza własnego poziomu asertywności,
- rola empatii,
- techniki pracy z trudnym klientem wykorzystujące asertywność,
- komunikat Ja,
- wyrażanie osobistych opinii i przekonań,
- umiejętność odmawiania w sposób konstruktywny,
- reagowanie na emocje,
- model reagowania na emocje niezadowolonego i agresywnego klienta,
- rozwijanie umiejętności radzenia sobie z krytyką klientów,
- stawianie granic „trudnemu” klientowi.
7. Sposoby radzenia sobie z sytuacjami stresowymi w kontakcie bezpośrednim/telefonicznym z Klientem:
- stres a kontakt z klientami – czyli jak przekształcić trudne sytuacje w pozytywne relacje na przyszłość,
- negatywne emocje – jak sobie z nimi radzić i jak wykorzystywać.
8. Podsumowanie, dyskusja oraz wypracowanie zadań ułatwiających wdrożenie nabytych umiejętności.
Czas trwania
Prelegenci

Trener SGP
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- poszkoleniowe konsultacje z trenerem
- Rozwiń
- 7.75% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
