Szkolenie

Szybka reakcja na problemy jakościowe - metoda QRQC

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy na 2-dniowe szkolenie, które zaprezentuje jak szybko zareagować na problemy jakościowe. Cele szkolenia to:
- prowadzenie pełnej analiza przyczyn źródłowych problemu i generowanie rozwiązań w oparciu o Quick Response Quality Control (QRQC), na poziomie zespołu, wydziału lub zakładu,
- nauczenie praktycznego podejścia do rozwiązywania problemów w oparciu o stosowane metodologie i dobre praktyki w dziedzinie zarządzania jakością,
- przyswojenie przyjaznego i skutecznego sposobu rozwiązywania problemów w procesach,
- określenie działań kiedy wyrób / materiał nie spełnia wymagań zatwierdzonych przez klienta.
Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnik nauczy się:

  • Właściwie opisywać wady / skutku / przyczyny.
  • Skutecznie planować w zakresie szybkiego rozwiązywania problemów.
  • Stosować metody 5 Why i FTA Fault Tree Analysis.
  • Analizować problemy związane z daną operacją / stanowiskiem i prowadzić zapisy w formie przyjaznej dla operatorów - model - QRQC Liniowe.
  • Analizować problemy związane z wybranym obszarem produkcyjnym lub całym zakładem i prowadzić zapisy w formie pozwalającej na szybką i pełną analizę - model - QRQC Wydziałowe / Zakładowe.
  • Skutecznie weryfikować, czy przyjęte rozwiązania prowadzą do pożądanych wyników.

Uczestnik dowie się:

  • Jak pokonywać trudności w analizie problemu i wprowadzać działania korygujące.
  • Jak skutecznie stosować metodę 8D i unikać powtarzania reklamacji.
  • Czym różni się QRQC od innych modeli Problem Solving jak burza mózgów, diagram Ishikawy, FTA, A3.
  • Jak mierzyć rezultaty działań.
  • Jak wykorzystywać doświadczenie rozwiązywania problemu do tworzenia dobrych praktyk (Lessons Learned).
Kto powinien wziąć udział?

ADRESACI

  • liderzy / szefowie / sponsorzy projektów,
  • zespół interdyscyplinarny zaangażowany w realizację nowego projektu w ramach organizacji (zakupy, logistyka, jakość, kontakt z klientem, produkcja, serwis, technologia, konstrukcja, planowanie),
  • pracownicy odpowiedzialni za skuteczne i efektywne rozwiązywanie problemów jakościowych.

Program szkolenia

1. Zasada PDCA i kroki prowadzące do rozwiązania / zapobiegania problemom:

  • analiza rzeczywistego miejsca, w którym odbywają się działania,
  • analiza rzeczywistego wyrobu,
  • analiza rzeczywistych danych, rejestrów, wykresów, raportów, ponowne testy.

2. Różne poziomy QRQC:

  • brygada / zespół, który może autonomicznie rozwiązać problem - Liniowe QRQC,
  • wydział, który może rozwiązać problem klienta, bezpieczeństwa - Wydziałowe QRQC,
  • zakład, który może rozwiązać problem przekraczający kompetencje Wydziału - Zakładowe QRQC.

3. Kroki 8D:

  • D1 Opis i wykresy powiązań:
    - 5W + 2H oraz podejście JEST/ NIE JEST?
  • D2 Ryzyko dla podobnych wyrobów i procesów,
  • D3 Korekta:
    - działania wymagane w ciągu 24 godzin,
    - odpowiedzialny, ostateczny termin, wyniki,
  • D4 Przyczyna źródłowa braku wykrycia - badanie czynników i zgodności z normą,
  • D5 Przyczyna źródłowa braku zgodności:
    - analizowana przyczyna,
    - rzeczywista sytuacja,
    - plan w celu potwierdzenia / wyeliminowania przyczyny,
    - walidacja potencjalnych przyczyn,
    - analiza 5 Why,
  • D6 Działania korygujące wobec braku wykrycia / braku zgodności,
  • D7 Skuteczność planu działania:
    - sprawdzenie czy działania D6 zapobiegają ponownemu powstaniu problemu / wady,
    - sprawdzenie efektywności działań - wykres wyników,
  • D8 Wyciągnięte wnioski (lessons learned):
    - Czego się nauczyliśmy?
    - Jak tym się podzielić / wykorzystać to?

4. Ustalenie przyczyn problemów za pomocą metody 5 Why.
5. Diagram Ishikawy, jak to się robi?
6. Skorelowanie poszczególnych przyczyn ze skutkami i ich znaczeniem (Severity).
7. Porównanie QRQC z innymi modelami problem solving - burza mózgów / diagram Ishikawy, FTA Fault Tree Analysis, A3.

Ćwiczenia:

  • Technika zastosowania metody 5 Why i 5 Why dla trzech ścieżek.
  • Analiza przypadku metodą 8D.
  • Zapis analizy przypadku w modelu QRQC Liniowe.
  • Zapis analizy przypadku w modelu QRQC Wydziałowe / Zakładowe.
  • Zastosowanie FTA Fault Tree Analysis.

Czas trwania

2 dni po 8 godzin

Prelegenci

Cytat

Trener TQMsoft

Gdzie i kiedy

Kraków 14 - 15 czerwca 2021
TQMsoft

31-231 Kraków

Bociana 22A

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Online 14 - 15 czerwca 2021

Gdzie i kiedy

Online 6 - 7 maja 2021

Gdzie i kiedy

Kraków 6 - 7 maja 2021
TQMsoft

31-231 Kraków

Bociana 22a

woj. małopolskie

Weź udział

Szkolenie stacjonarne
za osobę
1450 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Weź udział
Szkolenie online
za osobę
1290 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Weź udział

Organizator

TQMsoft
31-231 Kraków
Bociana 22a
woj. małopolskie
Od 1996 roku wspieramy naszych Klientów w doskonaleniu jakości i produktywności. Usprawniamy procesy Klientów dostarczając i wdrażając najwyższej klasy produkty i usługi. Pomagamy doskonalić kompetencje techniczne i osobiste pracowników różnych sz...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

TQMsoft
31-231 Kraków Bociana 22a
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!