O szkoleniu
Szkolenia sprzedażowe to zdecydowanie najpopularniejsze kursy w dzisiejszych czasach. Niezależnie od tego, czy Twoja organizacja oferuje produkt, usługę czy zajmuje się innego rodzaju działalnością, to więcej niż prawdopodobne, że również Twojej firmie bardzo przyda się szkolenie sprzedażowe. Skuteczna sprzedaż nie dotyczy bowiem aktualnie jedynie handlowców i usługodawców. Wszyscy w zasadzie dziś coś oferujemy innym, a fundamentem naszego powodzenia jest umiejętna prezentacja oferty i finalizacja umowy. Oferowane przez nas szkolenia ze sprzedaży i szkolenia z negocjacji to zupełnie inne niż wszystkie znane Ci dotąd kursy sprzedażowe. Patrzymy na sytuację sprzedaży bardzo szeroko, ale projektując konkretny kurs, potrafimy skupić się na konkretach i dostosować program organizowanego przez nas warsztatu ze sprzedaży do Twoich potrzeb, specyfiki Twojej firmy i jej strategicznych celów. Niezależnie więc, czy interesują Cię nowe techniki sprzedaży, czy bardziej potrzebne jest w Twojej firmie szkolenie z negocjacji, możesz nam powierzyć misję wyszkolenia Ciebie lub Twoich pracowników.
Otwarte szkolenia z technik sprzedaży pogłębiają kluczowe kompetencje związane z:
- budowaniem wizerunku profesjonalisty;
- sprzedażą i finalizacją kontraktów;
- świadomą komunikacją i perswazją.
Adresaci szkolenia:
- Sprzedawcy
- Przedstawiciele hadlowi
- Pracownicy działu sprzedaży
Program szkolenia
Ramowy program usługi
Moduł I Skuteczne techniki sprzedaży. Kluczowe pytania.
- W czym jest mocna firma (nasze produkty), którą reprezentuję?
- Jakie korzyści ze współpracy ze mną i wykorzystania mojego produktu ma Klient?
- Dlaczego moi klienci jeszcze nie widzą tych korzyści? Jakie ich poglądy sprawiają, że nie doceniają oni możliwości moich produktów w takim stopniu, w jakim powinni?
Moduł II Skuteczne techniki sprzedaży. Proces sprzedaży.
- Omówienie schematu prowadzenia rozmowy handlowej z uwzględnieniem działań handlowca na poszczególnych etapach procesu:
- działania prospectingowe – jak pozyskiwać nowych klientów?
- planowanie wizyty + przygotowanie się handlowca
- badanie potrzeb i sytuacji klienta
- prezentacja handlowa – język korzyści
- rozbijanie zastrzeżeń klienta
- zamknięcie sprzedaży – parafraza korzyści
- podtrzymanie kontaktu z klientem
- pozyskanie polecenia do nowego klienta
Moduł III Skuteczne techniki sprzedaży. Planowanie wizyty u klienta. Jak należy przygotować się do rozmowy:
- Kto w firmie klienta jest osobą decyzyjną, a kto będzie moim ambasadorem wpływu na decydenta?
- Co wiem o kliencie? Co wiem o branży klienta? Co wiem o sytuacji klienta? Co wiem o jego preferencjach biznesowych?
- O co muszę zapytać klienta? Jakie pytania implikacyjne chcę zadać klientowi?
- Jakie zagadnienia powinienem poruszyć podczas rozmowy, by stworzyć sobie „trampolinę” do ukazania rozwiązań i możliwości w branży klienta?
- Jaki jest mój cel na to konkretne spotkanie z klientem? Co chcę osiągnąć w aspekcie relacyjnym, a co w aspekcie biznesowym?
- Jak chcę zobligować klienta do zobowiązania? Jakiego typu ma być to zobowiązanie?
Moduł IV Skuteczne techniki sprzedaży. Próba zrozumienia sytuacji klienta
- Koniec z klasycznym modelem sprzedaży pytaj-oceń-napraw – dlaczego?
- Na czym polega aktywne słuchanie i jak „wciągnąć” klienta do rozmowy, żeby sam sobie sprzedał nasze rozwiązanie – trening uważności
- Budowanie zaufania w relacji z klientem – słuchanie nie jest częścią procesu zadawania pytań, lecz odwrotnie – zadawanie pytań, to element procesu słuchania
- Droga w komunikacji z klientem oparta na współpracy i konstrukcji: słuchaj – zrozum – dołącz
- Tworzenie pytań w celu implikowania problemów klienta i naprowadzania klienta na wartościowe rozwiązania
Moduł V Skuteczne techniki sprzedaży. Badanie potrzeb klienta
Symulacja podczas której uczestnicy zrozumieją rolę i znaczenie pytań w procesie sprzedaży. Uczestnicy przećwiczą i zrozumieją znaczenie pytań:
- otwartych,
- pogłębiających,
- wytrychów,
- przekierowujących.
Moduł VI Skuteczne techniki sprzedaży. Prezentacja rozwiązania „Big idea”. Sztuka zmiany perspektywy postrzegania sytuacji przez klienta według
5 kroków argumentacyjnych:
- Przeanalizować i przedstawić racjonalne argumenty przemawiające za moją ofertą
- Pokazać emocjonalne korzyści dla klienta
- Ocenić i pokazać wpływ zmian w porównaniu z alternatywnymi rozwiązaniami
- Zmaksymalizować poczucie, że dalsze działania wymagają pilnej uwagi klienta
- Zbudować wiarygodność za pomocą przykładów ilustrujących efekty uzyskane w przypadku innych klientów
Moduł VII Sekwencja PCK – potrzeba – cecha – korzyść
- Jak posługiwać się językiem korzyści podczas efektywnej prezentacji handlowej. Jak oddziaływać na wyzwalacz klienta, czyli jego główną potrzebę?
- Jeśli handlowiec uzyska dostęp do osoby, która nie jest decyzyjna w firmie, jednak ma ona dostęp do decydenta, to umiejętne wdrożenie kroku 4 jest istotne z punktu widzenia dalszego procesu wywierania wpływu wewnątrz firmy. Dalsze działania w tym przypadku, to wywieranie wpływu na decydenta przez rozmówcę handlowca wewnątrz struktury firmowej.
Moduł VIII Skuteczne techniki sprzedaży. Cementowanie ustaleń z wizyty u klienta. Jak cementować sprzedaż, by być postrzeganym jako zaufany doradca – techniki nieinwazyjnego zamykania sprzedaży:
- parafraza korzyściowa,
- bilans zysków i strat,
- alternatywne zamknięcie,
- gramy w wartości – otwartość i partnerstwo.
Moduł IX Skuteczne techniki sprzedaży. To jest za drogie – techniki obrony ceny
- Uruchom lewą półkulę mózgu Klienta, czyli jak argumentować do emocji, by potrafić przekonać klientów, że cena nie jest najważniejszym kryterium wyboru.
Moduł X Skuteczne techniki sprzedaży. Taktyki osłabienia oferenta, jak na nie reagować, czyli budowanie efektywnych kontr-taktyk
- „mam swojego / innego dostawcę…”
- stawianie w niedoczasie
- „nie jestem zainteresowany współpracą na takich warunkach”
- „muszę ciąć koszty” – straszenie konkurencją
Czas trwania
09:00 - 16:00
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 555 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia.
Masz pytania? Napisz do nas
