Szkolenie

Techniki wywierania wpływu w marketingu i sprzedaży

O szkoleniu

Korzyści i rozwój umiejętności:

Poznanie psychologicznych mechanizmów wywierania wpływu
Praktyczne zastosowanie klasycznych technik oddziaływania na otoczenie
Konstruowanie efektywnych komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
Rozpoznawanie i przeciwdziałanie oddziaływaniom manipulacyjnym
Identyfikowanie podstawowych błędów poznawczych i unikanie ich w sytuacjach społecznych
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie skierowane do wszystkich osób zainteresowanych tematem szkolenia.

Program szkolenia

Moduł I. Wprowadzenie do psychologii wywierania wpływu:
1. Nieuświadomiona siła. Zdolność oddziaływania – historie własne
2. Między rolą aktora a władzą reżysera. Od psychologii społecznej do psychologii manipulacji
3. Ile innych jest w nas. Test podatności na manipulację z omówieniem i dyskusją

Moduł II. Zasady wywierania wpływu według Roberta Cialdiniego:
1. Dają, byś dał. Reguła wzajemności
2. Seria limitowana. Reguła niedostępności
3. Człowiek w fartuchu i rażenie prądem. Reguła autorytetu
4. Proszę potwierdzić rezerwację. Reguła konsekwencji
5. Inni też tak mają. Reguła konsensusu (S.D.S)
6. Lubię to! Reguła sympatii

Moduł III. Siła perswazji – werbalne mechanizmy oddziaływania:
1. Między wpływaniem a sterowaniem – perswazja a manipulacja
2. Wybrane mechanizmy perswazyjne:
Willa z basenem. Albo weekend w górach – oddziaływanie przez kontrast
Jesteś za mądry, by tak myśleć – mechanizm racjonalizacji
Jak zacięta płyta – technika powtarzania

3. Jak rozpoznawać manipulację werbalną:
Kropla drąży skałę, czyli generalizacja w oparciu o kontrowersyjny szczegół
Katastrofa, tragedia, armagedon, czyli silne słowa na osłabienie
Win, win, win, czyli samozwańcze zwycięstwo
Organizacyjka chwieje się w posadach, czyli deprecjacja argumentów
Jestem tylko Noblistą, czyli pozorna niekompetencja
Erystyka Schopenhauera

4. Kolej na tory. Model ELM

Moduł IV. Komunikacja pozawerbalna w działaniach perswazyjnych:
1. Od ogółu do szczegółu. Elementy składowe przekazu niewerbalnego
2. Oczy szeroko zamknięte. Typy sygnałów niewerbalnych
3. 5xK. Ogólne zasady interpretacji
4. Wyprostowany i podkulony. Sygnały dominacji i podporządkowania się
5. Blisko, coraz bliżej. Wykorzystanie proksemiki i zależności grupowych

Moduł V. Jak skutecznie obronić się przed manipulacją:
1. Bo jeśli nie, to… Szantaż: jego odmiany i struktura
2. Techniki obrony przed presją:
Zdarta płyta
Gra na zwłokę
Redefinicja okoliczności
Pozorna akceptacja

3. Jestem na NIE. Sztuka odmawiania i mówienia „stop”
4. Mam święte prawo! Mapa asertywności – kwestionariusz, omówienie i dyskusja

Moduł VI. Pułapki myślenia w przeciwdziałaniu psychomanipulacji:
1. Rozważny żółw i impulsywny tygrys. Dwa systemy podejmowania decyzji według Daniela Kahnemana
2. Błędy poznawcze a podatność na manipulację:

Białe jest białe. Efekt podobieństwa
Im szybciej tym… gorzej. Dostępność umysłowa
A więc jest tak jak myślałem. Zjawisko zakotwiczenia i dostosowania
Szklanka do połowy pełna. Ramy interpretacyjne


http://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/techniki-wywierania-wplywu/

Czas trwania

10:00 - 17:00

Prelegenci

Cytat
Dr Adam Zemełka
Doktor nauk o zdrowiu, dyplomowany specjalista coachingu psychologicznego, terapeuta, pedagog, resocjalizator, adiunkt w Katedrze Coachingu i Zarządzania Collegium Da Vinci w Poznaniu. Ukończył Międzywydziałowe Indywidualne Studia Humanistyczne (z elementami filologii polskiej, wiedzy o kulturze śródziemnomorskiej, hellenistyki), historię o spec. pedagogicznej oraz filologię klasyczną na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, a także studia z zakresu coachingu, socjoterapii i resocjalizacji. Absolwent Akademii Biznesu (Uniwersytet Mikołaja Kopernika), akredytowanego kursu coachingu International Coach Federation (ICF), szkoły psychoterapii poznawczo-behawioralnej (I stopień) oraz terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (stopień zaawansowany). Autor publikacji z zakresu rozwoju osobistego i psychologii społecznej, w tym książki “Starożytny PR? Sztuka hellenistyczna i jej psychologiczne tło”, poświęconej antycznym koncepcjom wywierania wpływu. Współtwórca innowacyjnego projektu autoterapii on-line (www.autoterapia.eu) opartej na racjonalno-emotywnej terapii zachowań dra Alberta Ellisa (pod honorowym patronatem jego żony, dr Debbie Joffe Ellis). Występuje gościnnie jako ekspert psychologiczny w reportażach i programach społecznych Telewizji Polskiej. Prezes Polskiego Towarzystwa Psychologii Coachingu. Członek International Society for Coaching Psychology oraz Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Właściciel Pracowni Coachingu i Psychoedukacji w Poznaniu.

Gdzie i kiedy

Warszawa 6 - 7 marca 2018
Atrium Centrum

00-867 Warszawa

al. Jana Pawła II 27

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
+
1590 PLN
Cena zawiera:
  • Udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikaty, przerwy kawowe i lunche
Weź udział

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
Naszą misją jest dzielenie się aktualną wiedzą i doświadczeniem z obszaru marketingu i reklamy. W Akademii Marketingu ATRIUM podążamy za aktualnymi trendami i kierunkami zmian w dziedzinie marketingu i reklamy i staramy się je przedstawić w trakcie o...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zgłoszenia można dokonać za pomocą formularza dostępnego na stronie www.szkoleniaatrium.pl

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!