O szkoleniu
"Trade marketing to taki dziwny twór zawieszony pomiędzy sprzedażą a marketingiem. Niby marketing, ale nie do końca. To mniej prestiżowa wersja marketingu" - takie słowa usłyszałam kiedyś od Brand Managera jednej z bardziej rozpoznawalnych marek w Polsce.
Z biegiem lat przekonałam się, że trade marketing stanowi jednak ciekawy obszar. Stwarza przestrzeń do rozwoju kreatywności, daje możliwość obcowania z klientami i rozpoznawania ich potrzeb, reagowania na ich komunikaty i dodatkowo daje ogromną satysfakcję w postaci namacalnych wyników.
Kiedy dostrzegasz, że Twoje działania przekładają się na sprzedaż, wówczas zyskujesz motor do dalszego działania i poszukiwania coraz to nowszych i ciekawszych rozwiązań. Wiele marek buduje swoje pozycje rynkowe przez pryzmat tych właśnie działań, dlatego warto przyjrzeć się trade marketingowi z bliska.
W TRAKCIE SZKOLENIA Z TRADE MARKETINGU:
- Na podstawie wielu case'ów biznesowych zdiagnozujesz potrzeby marek, grup produktowych w zakresie wsparcia sprzedaży i przećwiczysz definiowanie celów trade marketingowych.
- Nauczysz się dobierać techniki promocyjne do stawianych celów.
- Poznasz wiele inspirujących przykładów z rynku, z dużych i średnich organizacji z kraju i zagranicy.
- Dowiesz się kiedy naprawdę warto użyć ceny do wsparcia sprzedaży.
- W specjalnym module zdobędziesz umiejętność oceny potencjału sklepu internetowego i poznasz narzędzia trade marketingowe jakie możesz wykorzystać do wsparcia sprzedaży w kanale on-line.
- Pobudzisz wyobraźnię i uwolnisz swoją kreatywność w poszukiwaniu rozwiązań wspierających sprzedaż.
- Zaprojektujesz działania promocyjne i sprawdzisz czy jest w nich potencjał.
Kierując naszym wieloletnim doświadczeniem, na szkolenie z trade marketingu zapraszamy przede wszystkim specjalistów i managerów odpowiadających za aktywności marketingowe (Brand Manager, Product Manager, Trade Marketing Manager, Specjalista ds. Trade Marketingu) i / lub sprzedaż.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy również osoby odpowiadające za rozwój klientów internetowych, którzy chcą dowiedzieć się więcej jak pracować z kanałem on-line i jakie narzędzia są możliwe do wykorzystania przy wsparciu sprzedaży.
Program szkolenia
1. WPROWADZENIE DO TRADE MARKETINGU
- Zdefiniowanie pojęcia i funkcji trade marketingu
- Kto wspiera sprzedaż - marketing czy sprzedaż
- Narzędzia trade marketingowe
2. JAK PRZYSTĄPIĆ DO PROJEKTOWANIA DZIAŁAŃ TRADE MARKETINGOWYCH
- Analiza rynku
- Warstwy produktu - model Levitta
- Rozpoznanie potrzeb, motywacji i zachowań konsumentów - stworzenie Buyer Persony
- Symulacja badania jakościowego
- Poszukiwanie insightów konsumenckich
- Pozycja marki na rynku
3. DEFINIOWANIE CELÓW W TRADE MARKETINGU I MECHANIZMY PROMOCYJNE
- Mechanizmy typu: cross-sell, friend-sell, re-sell, itp.
- Dobór narzędzi trade marketingowych do mechanizmów
- Case studies
4. CENA JAKO PODSTAWOWE NARZĘDZIE WSPARCIA SPRZEDAŻY
- Strategie cenowe
- Kiedy strategia niskich cen ma sens
- Działania towarzyszące obniżaniu ceny, czyli jak zwiększyć skuteczność akcji i zaangażowanie klientów, aby obniżka była skuteczna
- Case studies
5. PROJEKTOWANIE AKTYWNOŚCI TRADE MARKETINGOWYCH
- Case study - zaplanowanie aktywności trade marketingowych w oparciu o trendy rynkowe, znajomość klienta detalicznego, strategie cenowe i potrzeby konsumentów
- Wykorzystanie matematyki handlowej w trade marketingu (szacowanie sprzedaży, analiza obrotu, itp.)
- Przygotowanie argumentów dla klienta, aby móc przeprowadzić aktywność w jego placówce detalicznej
6. JAK DOBRZE SPRZEDAĆ PROMOCJĘ, CZYLI O BUDOWANIU KOMUNIKATÓW W TRADE MARKETINGU
- Komunikaty, które sprzedają
- Aspekty psychologiczne w trade marketingu
7. KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA - JAK SKUTECZNIE PRZEKONAĆ DZIAŁ SPRZEDAŻY DO AKCJI TRADE MARKETINGOWEJ
- Prezentacja trade marketingowa - jak ją zbudować
- Na jakich etapach angażować dział sprzedaży, aby stał się częścią projektu i uwierzył w projekt
8. INTERNET - KANAŁ SPRZEDAŻY I PRZESTRZEŃ DO DZIAŁAŃ TRADE MARKETINGOWYCH
- Narzędzia trade marketingowe online
- Merchandising w sklepie internetowym
- Określanie potencjału sklepu internetowego
9. POMIAR DZIAŁAŃ I OCENA EFEKTYWNOŚCI TRADE MARKETINGU
Czas trwania
2 dni (16h)
Prelegenci
Izabela Bohdan - Talmont
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.
Karierę zawodową rozpoczynała w Kamis - Przyprawy S.A. początkowo jako analityk sprzedaży, aby w 2003 roku objąć stanowisko Koordynatora Marketingu na Rynkach Zagranicznych. Odpowiadała m.in. za: wprowadzanie nowych produktów na rynki Europy Wschodniej i rynek amerykański, przygotowanie wsparcia marketingowego dla partnerów zagranicznych, analizę działań konkurencji oraz współpracę z zagranicznymi agencjami reklamowymi, ocenę akcji promocyjnych.
Od 2005 roku była odpowiedzialna za marki własne (private labels) w Kamis - Przyprawy S.A. współuczestniczyła w tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwoju działu odpowiedzialnego za marki własne i eksport.
Wynikiem tych prac było wprowadzenie przypraw i musztard pod marką własną do sieci: Jeronimo Martins (Biedronka), Carrefour, Plus Discount, Tesco, Kaufland, Lidl na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych (m.in. Węgry, Czechy, Słowacja) dla takich klientów jak Tesco, Lidl, Kaufland. Ściśle współpracowała z poszczególnymi działami firmy na każdym etapie przygotowania produktu pod markę własną (jakość, produkcja, B&R, zakupy, logistyka).
Od połowy 2006 roku związana z Eveline Cosmetics gdzie odpowiadała za opracowanie i wdrażanie kampanii promujących markę na rynkach eksportowych oraz współpracę z mediami zagranicznymi w zakresie reklam i PR, kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.
W latach 2007-2008 w 3M Poland odpowiadała za zarządzanie markami Consumer Health Care (marki Viscoplast, Nexcare, Kinder Test) w kanale tradycyjnym, nowoczesnym i farmaceutycznym. Była odpowiedzialna za wprowadzanie nowych produktów, współpracę ze strukturami międzynarodowymi w ramach korporacji, koordynację działań PR dla marek, działania trade marketingowe, opracowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych, zarządzanie marżą na produktach, zarządzanie kanałami dystrybucji, współpracę z agencjami badającymi rynek (AC Nielsen), reklamowymi i domami mediowymi. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.
Od 2009 roku Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication. Zarządza marką Canpol babies we wszystkich kanałach dystrybucji, przygotowuje analizy strategiczne i wytycza kierunki rozwoju dla marki, projektuje oraz prowadzi akcje promocyjne skierowane do konsumentów i środowiska medycznego. Współpracuje z agencjami badawczymi w zakresie badań jakościowych i ilościowych w ramach projektu repozycjonowania marki.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.
Główne kompetencje trenerskie:
- branding (zarządzanie marką, marki własne, rebranding, repozycjonowanie);
- pricing (marketing ceny, polityka cenowa, polityka rabatowa, wojny cenowe);
- benchmarking;
- badania (ilościowe, jakościowe);
- trade marketing;
- strategie marketingowe.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 980 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- Rozwiń
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Echa Leśne 27C
- Kod pocztowy: 03-257
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5272412682