Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/trade-marketing-metody-wsparcia-wzrostu-sprzedazy-51576-id145

Informacje o szkoleniu

Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

"Trade marketing to taki dziwny twór zawieszony pomiędzy sprzedażą a marketingiem. Niby marketing, ale nie do końca. To mniej prestiżowa wersja marketingu" - takie słowa usłyszałam kiedyś od Brand Managera jednej z bardziej rozpoznawalnych marek w Polsce.

Z biegiem lat przekonałam się, że trade marketing stanowi jednak ciekawy obszar. Stwarza przestrzeń do rozwoju kreatywności, daje możliwość obcowania z klientami i rozpoznawania ich potrzeb, reagowania na ich komunikaty i dodatkowo daje ogromną satysfakcję w postaci namacalnych wyników.

Kiedy dostrzegasz, że Twoje działania przekładają się na sprzedaż, wówczas zyskujesz motor do dalszego działania i poszukiwania coraz to nowszych i ciekawszych rozwiązań. Wiele marek buduje swoje pozycje rynkowe przez pryzmat tych właśnie działań, dlatego warto przyjrzeć się trade marketingowi z bliska.

Szkolenie skierowane jest do:

  • specjalistów i managerów odpowiadających za aktywności marketingowe (Brand Manager, Product Manager, Trade Marketing Manager, Specjalista ds. Trade Marketingu) i / lub sprzedaż.
  • osób odpowiadających za rozwój klientów internetowych, którzy chcą dowiedzieć się więcej jak pracować z kanałem on-line i jakie narzędzia są możliwe do wykorzystania przy wsparciu sprzedaży.

Program szkolenia:

1. WPROWADZENIE DO TRADE MARKETINGU

  • Zdefiniowanie pojęcia i funkcje trade marketingu
  • Gotowość organizacji do działań trade marketingowych
  • Kto wspiera sprzedaż - marketing czy sprzedaż?
  • Trade marketing - coś daję, ale i oczekuję czegoś w zamian

2. DIAGNOZA RZECZYWISTOŚCI - JAK PRZYSTĄPIĆ DO PROJEKTOWANIA DZIAŁAŃ TRADE MARKETINGOWYCH

  • Czynniki wpływające na projektowanie i kształt działań trade marketingowych
  • Odbiorcy aktywności: B2B i B2C
  • Obszary do diagnozy

3. DEFINIOWANIE CELÓW TRADE MARKETINGOWYCH

  • Mechanizmy promocyjne
  • Dobór mechanizmu do fazy życia marki  /produktu

4. CENA JAKO PODSTAWOWE NARZĘDZIE WSPARCIA SPRZEDAŻY

 

  • Czytanie komunikatów rynkowych
  • Kiedy strategia niskich cen ma sens
  • Działania towarzyszące obniżaniu ceny - czyli jak zwiększyć skuteczność akcji i zaangażowanie klientów, aby obniżka cen była opłacalna

5. TECHNIKI PROMOCYJNE I ICH ZASTOSOWANIE

  • Narzędzia stosowane w relacjach B2B
  • Narzędzia stosowane w relacjach B2C - wachlarz promocji konsumenckich, konkursy, loterie, programy lojalnościowe, kolekcje, edycje limitowane, samplingi, wykorzystanie opakowań, itp.

6. JAK DOBRZE SPRZEDAĆ PROMOCJĘ, CZYLI O BUDOWANIU KOMUNIKATÓW W TRADE MARKETINGU

  • Jaki komunikat sprzedaje a jaki nie
  • Aspekty psychologiczne

7. EKSPOZYCJA I DZIAŁANIA MERCHANDISINGOWE

  • Budowanie ekspozycji: jak i dlaczego
  • Wybór lokalizacji dla produktu
  • Second placement - zasady tworzenia i znaczenie

8. INTERNET JAKO NOWY KANAŁ DYSTRYBUCJI

  • Specyfika kanału on-line - czyli co warto wiedzieć o e-commerce
  • Jak określić potencjał sklepu internetowego
  • Ścieżka zakupowa klienta w internecie

9. DZIAŁANIA TRADE MARKETINGOWE W KANALE ON-LINE

  • Merchandising on-line
  • Narzędzia trade marketingowe
  • Pomiar działań

Informacje o prelegentach:

Izabela Bohdan - Talmont

Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.

Karierę zawodową rozpoczynała w Kamis - Przyprawy S.A. początkowo jako analityk sprzedaży, aby w 2003 roku objąć stanowisko Koordynatora Marketingu na Rynkach Zagranicznych. Odpowiadała m.in. za: wprowadzanie nowych produktów na rynki Europy Wschodniej i rynek amerykański, przygotowanie wsparcia marketingowego dla partnerów zagranicznych, analizę działań konkurencji oraz współpracę z zagranicznymi agencjami reklamowymi, ocenę akcji promocyjnych.

Od 2005 roku była odpowiedzialna za marki własne (private labels) w Kamis - Przyprawy S.A. współuczestniczyła w tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwoju działu odpowiedzialnego za marki własne i eksport.

Wynikiem tych prac było wprowadzenie przypraw i musztard pod marką własną do sieci: Jeronimo Martins (Biedronka), Carrefour, Plus Discount, Tesco, Kaufland, Lidl na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych (m.in. Węgry, Czechy, Słowacja) dla takich klientów jak Tesco, Lidl, Kaufland. Ściśle współpracowała z poszczególnymi działami firmy na każdym etapie przygotowania produktu pod markę własną (jakość, produkcja, B&R, zakupy, logistyka).

Od połowy 2006 roku związana z Eveline Cosmetics gdzie odpowiadała za opracowanie i wdrażanie kampanii promujących markę na rynkach eksportowych oraz współpracę z mediami zagranicznymi w zakresie reklam i PR, kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.

W latach 2007 - 2008 w 3M Poland odpowiadała za zarządzanie markami Consumer Health Care (marki Viscoplast, Nexcare, Kinder Test) w kanale tradycyjnym, nowoczesnym i farmaceutycznym. Była odpowiedzialna za wprowadzanie nowych produktów, współpracę ze strukturami międzynarodowymi w ramach korporacji, koordynację działań PR dla marek, działania trade marketingowe, opracowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych, zarządzanie marżą na produktach, zarządzanie kanałami dystrybucji, współpracę z agencjami badającymi rynek (AC Nielsen), reklamowymi i domami mediowymi. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.

Od 2009 roku Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication. Zarządza marką Canpol babies we wszystkich kanałach dystrybucji, przygotowuje analizy strategiczne i wytycza kierunki rozwoju dla marki, projektuje oraz prowadzi akcje promocyjne skierowane do konsumentów i środowiska medycznego. Współpracuje z agencjami badawczymi w zakresie badań jakościowych i ilościowych w ramach projektu repozycjonowania marki.

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.

Główne kompetencje trenerskie:

- branding (zarządzanie marką, marki własne, rebranding, repozycjonowanie); - pricing (marketing ceny, polityka cenowa, polityka rabatowa, wojny cenowe); - benchmarking; - badania (ilościowe, jakościowe); - trade marketing; - strategie marketingowe.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1980 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe (ćwiczenia, handouts), podręcznik: "Trade marketing. Metody wsparcia wzrostu sprzedaży", materiały piśmiennicze, obiad w trakcie szkolenia, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.

Dostępne zniżki:

  • 10% dla nowych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 osób
  • 20% dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 1 osoby
  • 25% dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 i więcej osób
  • 100 zł netto rabatu przy zgłoszeniu na 40 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia
  • 100 zł netto rabatu przy płatności na 20 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.

Liczba uczestników ograniczona do 12 osób, dla każdego terminu. O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność nadesłanych zgłoszeń. Lista jest zamykana najpóźniej na 1 tydzień przed datą rozpoczęcia szkolenia.


Wydarzenie: Trade Marketing - Metody Wsparcia Wzrostu Sprzedaży