O szkoleniu
Jeżeli prowadzisz szkolenia wewnętrzne, instruktaże, grupy robocze czy projektowe i chcesz rozszerzyć swoje kompetencje, a do tej pory nie miałeś okazji ukończyć metodycznej szkoły trenerów, to szkolenie jest dla Ciebie!
„TRAIN THE TRAINER PREMIUM” to 3 dni szkolenia otwartego oraz indywidualna standaryzowana superwizja. Dzięki takiemu układowi nie tylko uporządkujesz swoją wiedzę i przećwiczysz poszczególne kompetencje trenerskie, ale także zyskasz przestrzeń na omówienie osobistych trudności.
WARSZTAT:
intensywny warsztat prowadzony przez metodyka i autora szkoły trenerskiej, przygotowany tak, by każdy uczestnik po jego ukończeniu miał rzeczywiste umiejętności do pracy w obszarze szkolenia i rozwoju; warsztat podzielony jest na kilka części:
- trenerską,
- procesową,
- narzędziową,
- diagnozy i rozwoju kompetencji osobistych
- profesjonalizacji umiejętności
SUPERWIZJA:
praca 1:1 z Trenerem w formule online; przestrzeń do przećwiczenia wybranego elementu szkolenia, przeanalizowania przygotowanych przez siebie materiałów czy planu warsztatu pod kątem metodycznym, przeanalizowania napotkanych trudności w pracy z grupą itp.; sam decydujesz kiedy i na co wykorzystasz swój czas
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli:
- Samodzielnie zaprojektować wydarzenie rozwojowe (jednostkę, cykl, proces szkoleniowy)
- Dobrać właściwe do programu i angażujące uczestników treści i narzędzia szkoleniowe
- Samodzielnie poprowadzić szkolenie/ trening/ instruktaż zgodnie z założeniami
- Ustawić się we właściwej roli wspierającego rozwój uczestników i adekwatnie reagować na ewentualne odchylenia
- Efektywnie zarządzać projektami szkoleniowymi w organizacjach
- Diagnozować uczestników także podczas szkoleń i wspierać w roli trenera poszczególne fazy procesu grupowego
- Zbudować model partycypacji odpowiedzialności za rozwój kompetencji uczestników szkoleń
- Koordynować przebieg procesu szkoleniowego
- Zdefiniować korzyści z procesu rozwoju zawodowego pracowników i zaprezentować je w argumentacji podsumowującej proces
- Umiejętnie zaprojektować i przeprowadzić aktywności ewaluacyjne zgodnie z założeniami projektu
- Zbudować profesjonalny wizerunek Trenera Eksperta
Szkolenie jest adresowane do osób zajmujących się szkoleniami i rozwojem pracowników w organizacjach – zarówno trenerów szkoleń miękkich oraz trenerów/instruktorów zajmujących się obszarem BHP, kompetencji twardych lub szkoleń onboardingowych , jak i osób chcących zyskać trwały fundament wiedzy i umiejętności metodycznych i warsztatowych niezbędnych do efektywnego prowadzenia projektów szkoleniowych.
Program szkolenia
FUNDAMENTY SKUTECZNEGO SZKOLENIA
- Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w organizacjach
- Wymiary efektywności szkoleń i wydarzeń rozwojowych
- Rozwój kompetencji pracowników w oparciu o rezultaty
- Rodzaje interwencji rozwojowych dla osób dorosłych w procesach HR w organizacjach
- Przegląd koncepcji psychologicznych obrazujących proces uczenia się dorosłych przydatnych w praktyce organizacyjnego zarządzania wiedzą
- Trener jako diagnosta – czyli jak stworzyć centrum doradztwa rozwoju dla uczestników interwencji rozwojowych
- Proces uczenia się i elementy kształcenia – projektowanie sprzyjające płynności transferowej wiedzy i umiejętności uczestników oraz skuteczności przekazu
- Proces uczenia się i elementy kształcenia – projektowanie sprzyjające płynności transferowej wiedzy i umiejętności uczestników oraz skuteczności przekazu
- Uczenie oparte na mechanizmach funkcjonowania mózgu
- Pamięć robocza (krótkotrwała)
- Pamięć długotrwała
- „Long life learning”
- „Szkolenia oparte na dowodach” – metodologia wspierająca proces dydaktyczny – implementacja praktyk dydaktycznych w rzeczywistość organizacyjną.
- Strefa komfortu uczenia się, kiedy próba rozwoju może stać się nieefektywna czyli najczęściej popełniane błędy w procesie transferu wiedzy i umiejętności.
POTENCJAŁ TRENERA
- Model wykorzystywanych ról trenera/prowadzącego projekt/coacha/mentora/instruktora w praktykach organizacyjnych
- Kompetencje trenera prowadzącego szkolenia i wydarzenia rozwojowe
- Psychometria wspierająca rozwój własny i świadomość roli i zawodu trenera
- Strefowanie i kalibracja procesu grupowego w odniesieniu do uzyskania efektywności przepływowej transferu WUP
- Narzędzia samokontroli doskonalenia pracy trenera uwzględniające Indeks skuteczności szkolenia
- Model CCAF skuteczne narzędzie bieżącego feedbacku szkoleniowego dla trenera
- Self-directed learning praktyka samokształcenia poprzez dzielenie się wiedzą, postawą i umiejętnościami
IDENTYFIKACJA I ANALIZA PROCESÓW i WYDARZEŃ ROZWOJOWYCH
- Praktyczne aspekty przeprowadzania IAPR pracowników w kontekście efektywnych szkoleń/zebrań/grup projektowych i/lub eksperckich
- Metody, modele, warianty stosowanie w diagnozie potencjału rozwojowego pracowników
- Kryteria doboru metod IAPR w użytkowej praktyce trenerskiej
- Interesariusze i poziomy potrzeb organizacyjnych w skutecznym doborze właściwej interwencji rozwojowej
- Narzędzia, gromadzenie i użyteczność danych, raportowanie
(warianty wewnątrzorganizacyjny i konsultacyjny) - Wnioski z procesu i raport otwarcia, prezentacja do przełożonych, akcentowanie wytycznych raportu otwarcia w projekcie szkolenia (przełożenie na program, treści i formy pracy)
PROJEKTOWANIE SKUTECZNEGO TRANSFERU WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI
- Model skutecznego transferu wiedzy i umiejętności, czyli jak projektować by spotkanie robocze/ szkolenie służyło uczestnikom, uczącemu i celom biznesowym organizacji
- Grupowanie, pozycjonowanie i kolejność informacji/ treści przekazywanych uczestnikom
- Układ powtarzalnych treści
- Semantyka w procesie uczenia się
- Angażowanie wyobraźni i emocji uczestników jako akumulatora pamięci
- Warianty modeli strukturalnych w projektowaniu szkolenia w zależności od oczekiwanych efektów kształcenia:
- Model
- Proces
- Cykl
- Level Up
- Drzewo decyzyjne
- Trening umiejętnościowy – feedback
- Struktura logiczna szkolenia i symulacja zarządzania czasem szkolenia w etapie projektowania
- Cele edukacyjne i ich rodzaje w modelu przekazywania wiedzy, umiejętności i postaw wewnątrz organizacji.
- Zdobycie nowej lub rozwinięcie posiadanej wiedzy i/lub umiejętności (wariant luka lub rozwój dotychczasowego poziomu)
- Kształtowanie umiejętności proceduralnych (stanowisko pracy, efektywność zadaniowa)
- Kształtowanie umiejętności strategicznych (zespół/grupa otoczenie pracownika, efektywność organizacyjna)
- Rodzaje celów szkoleniowych i możliwości ich realizacji u ujęciu celów poznawczych, afektywnych i behawioralnych
- Przygotowanie modelu wdrożenia szkoleń wewnętrznych oraz akcentów aktywności szkoleniowych w uzyskaniu kluczowych wskaźników efektywności dla realizacji wybranych procesów organizacyjnych (wraz z rekomendacjami dla prowadzących + dobre praktyki):
- On-boardingu
- Instruktaży stanowiskowych
- Wsparcia on the job podległych pracowników
- Instruktaży zadaniowych,
- Szkoleń wewnątrz działowych / zespołów komplementarnych
- Efektywnych spotkań roboczych
- Kwestionariusz Strategic Project matrix jako narzędzie skutecznego projektowania procesu szkoleniowego (jednostki szkoleniowej, cyklu, programu typu akademia)
PROWADZENIE SZKOLENIA – TRENING WŁAŚCIWY W FORMULE TRADYCYJNEJ I ON-LINE
- Budowanie autorytetu osoby odpowiedzialnej za proces szkoleniowy (transferu wiedzy, postawy i umiejętności)
- Specyfika pracy z grupą w różnych typach spotkań – opisy i rekomendacje interwencji prowadzącego
- Aktywizujące metody pracy z grupami w formule on line w szkoleniach i cyklach – rozszerzenie procesu na sesje odpraw, aktywności, inkubacji oraz ewaluacji
- Narzędzia i formy pracy z zespołem/grupą roboczą – projektową wykorzystywane na salach szkoleniowych – ich adekwatność w wykorzystaniu wewnątrzorganizacyjnym do osiągnięcia zakładanych celów biznesowych
- Mini wykład, prezentacja
- Instruktaże narzędziowe i proceduralne
- Studium przypadku i rozwiązywanie zagadnień problemowych
- Symulacje zadaniowe, strategiczne
- Odgrywanie ról
- Gry szkoleniowe
- Analiza praktyk organizacyjnych
- Praca indywidualna
- Praca grupowa
- Testy, ankiety, kwestionariusze
- Dobór metod szkoleniowych rozwijających potencjał uczestników
- Struktura logiczna i dynamiczna sesji szkoleniowej (jednostka, cykl, program akademia)
PROWADZENIE SZKOLENIA – TRENING WŁAŚCIWY W FORMULE TRADYCYJNEJ I ON-LINE (c.d)
- „Rytuały szkoleniowe” (elementy stałe wpływające na jakość procesu grupowego) – praktyki trenerów biznesu wspierające jakość transferu
- Start szkolenia, agenda, kontrakt (R 1 dzień)
- Start kolejnych dni/ dni w kolejnych cyklach (R 2/n dzień)
- Rytuały końcowe (ewaluacja trenerska, procesowa, pożegnanie, follow-up, kontakt posesyjny)
- Kontynuacja procesu szkoleniowego
- Treści w przekazie „Sali szkoleniowej” (wyświetlone, przeczytane, omówione, przyswojone)
- Style kształcenia dorosłych w praktyce i ich wpływ na efektywność przyjmowanych treści – rekomendacje do stosowania w adekwatnym wyborze stylu do celu i założeń spotkania rozwojowego
- Styl prezentacyjny
- Styl sekwencyjny
- Styl symulacyjny
- Wykorzystanie pełnego potencjału poszczególnych stylów kształcenia i przełożenie ich na efektywne dla uczestników metody i formy pracy
- Model S.A.F.E model komunikacji wzmacniającej wraz z narzędziami kontrolnymi do pracy zawodowej
- Super wizja jako narzędzie wsparcia trenerskiego i doradztwa zintegrowanego na potrzeby realizacji celów szkoleniowych i jakościowych w pracy trenera
- Kształtowanie relacji z grupą roboczą w poszczególnych fazach rozwoju grupy i umiejętność płynnego prowadzenia spotkania – formuła tradycyjna i on line
- Inicjowanie kontaktu z grupą i budowanie autorytetu trenera
- Diagnoza grupy i ustawienie form współpracy z uczestnikami szkolenia
- Faza orientacji i zależności
- Faza buntu i konfliktu
- Faza spójności i współpracy
- Faza celowej i świadomej aktywności
- Zakończenie kontaktu z grupą i relacje poszkoleniowe
- Trudności w grupach roboczych/ projektowych na „salach szkoleniowych” – profilaktyka, neutralizacja i wczesne reagowanie
- Trudne grupy – sposoby postępowania i przygotowania prowadzącego i grupy do wymagającego wydarzenia rozwojowego
- Trudni uczestnicy – sposoby radzenia sobie z nimi bezpośrednio podczas spotkania
- Prowokowanie trudności przez prowadzącego (świadome i nieświadome mechanizmy)
- Aktywności trenerskie ukierunkowane na neutralizowania czynników powodujących trudności
- Trudności otoczenia szkolenia – lokalizacji, dostępu, sprzętu, połączenia, możliwości technicznych
- Skuteczne praktyki w realizacji szkoleń on-line (model otwarty, zamknięty)
- Blended learning – zintegrowane rozwiązania rozwojowe
- Narzędzia wspierające pracę trenera prowadzącego grupę szkoleniową
- Podręczniki prowadzącego szkolenie „manual” szkoleniowy
- Materiały szkoleniowe dla uczestników
- Dodatkowe arkusze i narzędzia wspierające trenera w procesie szkoleniowym
- Narzędzia szkoleniowe w formule e-learningu wspierające tworzenie środowiska cyfrowego nauczania
EWALUACJA INICJATYW I PROCESÓW ROZWOJOWYCH
- Cele i wymiary ewaluacja procesu szkoleniowego (podczas szkolenia, grupy roboczej – projektowej/eksperckiej, prezentacji, spotkania moderowanego, wydarzenia szkoleniowego)
- Efekty i konsekwencje dopasowanej i niedopasowanej ewaluacji – dla prowadzącego, uczestników, działu HR, organizacji.
- Narzędzia diagnostyczne i agregacyjne wykorzystywane w procesie ewaluacji procesów organizacyjnych – jak zrobić dobrą ankietę, służącą organizacji oraz jak nie zepsuć postaw uczestników i prowadzącego nietrafionym narzędziem ewaluacyjnym.
- Modele ewaluacji Kirkpatricka i Philipsa (zastosowania wewnątrzorganizacyjne) – kiedy, co i komu służy a co nie jest efektywne
- Ewaluacja użytkowa czyli jak mierzyć i oceniać efekty pracy trenerskiej
- Ocena reakcji
- Ocena efektów uczenia się
- Ocena umiejętności
- Ocena postaw
- Ocena behawioralna
- Ocena wskaźników organizacyjnych
- Model nabywania kompetencji jako wsparcie w wyborze efektywnej i rzetelnej metody ewaluacji
- ROI w szkoleniach – sposoby rozliczania efektywności szkoleń (grupa/jednostka/proces)
- Odpowiedzialność prowadzącego spotkanie za ewaluację (model pracy)
- Rekomendacje dla prowadzących i uczestników aktywności on-line w obszarze treści, doboru metod i narzędzi pracy oraz sposobu prowadzenia i ewaluacji
TRENERSKA INDYWIDIDUALNA KARTA ROZWOJU ZAWODOWEGO – rozwój marki osobistej
- Kompetencje osobiste przydatne w procesie grupowym
- Umiejętności menadżerskie przydatne w transferowaniu wiedzy i umiejętności
- Osobisty sposób przekazywania wiedzy i umiejętności
- Autorytet profesjonalny – kontekstowy do celu spotkania
- Trener uwarunkowany na program i proces – granica efektywności własnej
- Czynniki motywacyjne osoby prowadzącej projekt prowadzenia grupy roboczej
- Etyka pracy osoby odpowiedzialnej za prowadzenie zespołów i grup projektowych
- Wyzwania, zagrożenia i rozwój zawodu lub roli organizacyjnej szkoleniowca/ prowadzącego grupy
Czas trwania
Prelegenci

Ekspert obszaru – szkolenia HR. Praktyk. Mediator. Certyfikowany Trener biznesu. Menadżer z kilkunastoletnim oświadczeniem w biznesie w obszarze HR (ścieżka menadżerska, ekspercka i wdrożeniowa). Realizator projektów implementacji /optymalizacji procesów HR w organizacjach w randze Kierownika projektu, Eksperta oraz Konsultanta wiodącego. Współtwórca, wykładowca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Trenerstwo i Coaching w WSZP w Warszawie. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarząd... zaniu działem personalnym w organizacji, o profilu produkcyjnym, funkcjonującej w dynamicznym otoczeniu biznesowym (restrukturyzacja, standaryzacje procesów HR/operacje, wdrożenie zmiany modelu zarządzania, systemy ewaluacji pracowniczej – bieżącej i okresowej, systemy motywacyjne/rozliczeniowe). Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji. Obszar wiedzy fachowej: Zarządzanie kapitałem pracowniczym, Inicjowanie i koordynacja procesów HR, (w tym restrukturyzacje) Interwencyjny HR (mediacje, negocjacje pracownicze, rezyliencja) Onboarding, projektowanie programów adaptacyjnych, standaryzacja procesu i narzędzi, wdrożenia Projektowanie i realizacja projektów rozwojowych dla pracowników Ewaluacje skuteczności działań rozwojowych w organizacjach Zmiany organizacyjne i zarządzanie zmianą (w tym restrukturyzacje) Standaryzacja procesów i działań organizacyjnych HR, projektowanie, testy, wdrożenia dedykowanych narzędzi diagnostycznych Certyfikaty: Trenera rozwoju umiejętności coachingowych, metod i technik pracy rozwojowej Szkoła Trenerów i Doradców Biznesu Management Trainers School MATRIK Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense Mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji Mediatora w postępowaniu cywilnym i gospodarczym
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
02-017 Warszawa
Aleje Jerozolimskie 123A
woj. mazowieckie
Wrocław
woj. dolnośląskie
02-017 Warszawa
Aleje Jerozolimskie 123A
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- 3.11% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 6.57% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- Opłata za szkolenie jest przelewem w ciągu 7 dni od daty szkolenia na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania nas o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
szkolenie dodane jest w Bazie Usług Rozwojowych
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
