Szkolenie

Transport i spedycja krajowa/międzynarodowa – warunki dostaw INCOTERMS 2010/2020 oraz przewozy drogowe i morskie

O szkoleniu

Opis szkolenia i cel:

Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy oraz zapoznanie uczestników z niuansami prawnymi dotyczącymi transportu i spedycji tak, aby zminimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, przygotowywaniu przewozu lub składaniu reklamacji, jak również:
• zapoznanie słuchaczy ze specyfiką transportu i spedycji morskiej,
• omówienie charakterystycznych dla transportu morskiego pojęć, dokumentów, a także stawek za przewóz morski i opłat portowych,
• pokazanie jak składać reklamacje dotyczące przewoźnika lub spedytora morskiego,
• zapoznanie uczestników z zagadnieniami ubezpieczeń morskich i CARGO.

Korzyści dla uczestników:

• znajomość terminologii i dokumentacji charakterystycznej dla transportu morskiego,
• poznanie aktualnych cen przewozów morskich,
• skuteczne składanie reklamacji dotyczących transportu morskiego,
• zapoznanie się ze specyfiką ubezpieczeń CARGO.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za dostawy, eksport lub import towaru z wykorzystaniem transportu morskiego.

Program szkolenia

I Dzień
1.Żegluga:
• przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
• żegluga nieregularna - umowy czarterowe, przewoźnicy, firmy brokerskie,
•żegluga liniowa - umowa bukingowa, linie żeglugowe.

2.Żegluga liniowa - przewozy kontenerowe i konwencjonalne:
• przewozy kontenerowe "drzwi-drzwi" (przewozy drobnicowe - LCL),
• sprzęt kontenerowy,
• załadunek i mocowanie towarów w kontenerze, opakowania transportowe,
• przewozy konwencjonalne.

3.Obowiązkowe ważenie kontenerów (VGM) , przepisy – stan aktualny:
• kogo dotyczą nowe obowiązki a kto jest zwolniony,
• metoda 1, ważenie całych kontenerów,
• metoda 2, ważenie ładunku i dodanie tary kontenera (tylko zarejestrowany załadowca),
• zasady rejestracji i certyfikacji załadowców.

4.Koszty transportu morskiego:
• koszty transportu w żegludze liniowej,
• stawka frachtowa, dodatki frachtowe (BAF, CAF, Congestion),
• koszty portowe i koszty przewozów lądowych (THC, demurrage, detention).

5.Konosament i inne dokumenty:
• wystawianie konosamentu,
• rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
• prezentacja konosamentu - zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia.

6.Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:
• awaria wspólna i poszczególna,
• ubezpieczenie CARGO,
• reklamacje do przewoźnika morskiego.

7.Warunki dostaw INCOTERMS 2010 vs INCOTERMS 2020 w transporcie morskim:
• wszystkie rodzaje transportu (morski też): EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP, DDP,
• tylko transport morski i wodny śródlądowy: FAS, FOB, CFR i CIF,
• dlaczego warunki: FAS, FOB, CFR i CIF nie są zalecane gdy przewóz ładunków odbywa się w kontenerach.

II dzień
1.Warunki dostaw w kontrakcie handlowym:
• warunki zastosowania warunków dostaw INCOTERMS 2010,
• czym kierować się przy wyborze określonej formuły?
• inne formuły: RAFT, COMBITERMS.

2.Loco, franco, Ab Werk i inne – jak to tłumaczyć?

3.Analiza poszczególnych formuł INCOTERMS 2010 i porównanie z warunkami INCOTERMS 2020:
• obowiązki kupującego i sprzedającego,
• ryzyko kupującego i sprzedającego,
• koszt kupującego i sprzedającego,
• PRZEJŚCIE RYZYKA I KOSZTU w poszczególnych formułach INCOTERMS:
• Wszystkie rodzaje transportu:
• EXW - EX WORKS,
• FCA - FREE CARRIER,
• CPT - CARRIAGE PAID TO,
• CIP - CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO,
• DAT - DELIVERED AT TERMINAL,
• DAP - DELIVERED AT PLACE,
• DDP - DELIVERED DUTY PAID.
• Tylko transport morski i wodny-śródlądowy:
• FAS - FREE ALONGSIDE SHIP,
• FOB - FREE ON BOARD,
• CFR - COST AND FREIGHT,
• CIF - COST INSURANCE FREIGHT.
• obowiązki kupującego (konosament, morski list przewozowy, THC, demurrage, detention).

4.CIF i CIP – ubezpieczenie CARGO:
• „rodzaje” CARGO – klauzule ładunkowe A, B i C.

5.Najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu warunków dostaw INCOTERMS:
• brak informacji o wersji warunków dostaw,
• warunki C, brak uzgodnionego punktu dostawy (jest tylko punkt, do którego opłacono przewóz) i konsekwencje tego faktu,
• EXW i DDP naruszenie domicylu celnego,
• nadużywanie EXW,
• stosowanie FOB, CFR i CIF do kontenerów,
• nieporozumienia z miejscem wykonania dostawy w warunkach CFR, CIF, CPT i CIP,
• szukanie w warunkach dostaw tego, czego tam nie ma np.: warunków przejścia własności, sankcji w przypadku naruszenia warunków umowy, obowiązków spedytora czy przewoźnika itp.

III dzień
1.Umowa spedycji a umowa przewozu: podobieństwa, różnice pułapki:
• dokumenty przewozowe i spedycyjne:
• zlecenie przewozowe,
• zlecenie spedycyjne,
• listy przewozowe:
• drogowy CMR,
• kolejowy CIM,
• konosament morski (B/L).

2.Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne (OPWS).

3.Ubezpieczenie w transporcie międzynarodowym:
• podział / rodzaje ubezpieczeń:
• OCP (przewoźnika),
• CARGO (ładunku),
• OCS (spedytora).
• specyfika, różnice, pułapki,
• wyjaśnienie pojęć:
• wartość ubezpieczenia,
• suma ubezpieczenia,
• franszyza integralna,
• franszyza redukcyjna,
• udział własny,
• rodzaje polis: jednostkowa, generalna, obrotowa, odpisowa,
• rodzaje i przyczyny powstawania szkód w ładunkach,
• instytutowe Klauzule Ładunkowe: A, B, C,
• praktyczne wskazówki dla osób korzystających z ochrony ubezpieczeniowej i ewentualnych poszkodowanych - likwidacja szkód, dokumentowanie.

4.Przewozy samochodowe:
• Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR):
• zakres stosowania,
• pojęcie osoby uprawnionej,
• podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,
• relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną,
• reklamacja - jak to robić prawidłowo.
• Ustawa Prawo Przewozowe (przewozy krajowe):
• zakres stosowania,
• pojęcie osoby uprawnionej,
• podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,
• relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną,
• reklamacja - jak to robić prawidłowo.

Czas trwania

24 godziny dydaktyczne - 3 dni

Prelegenci

Cytat
-

Gdzie i kiedy

Warszawa 25 - 27 listopada 2020
Hotel Golden Tulip

00-811 Warszawa

ul. Towarowa 2

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Poznań 7 - 9 października 2020
Hotel Mercure Poznań Centrum****

Poznań

ul. Roosevelta 20

woj. wielkopolskie

Weź udział

Cena 1
cena za 1 os.
2190 PLN
Cena zawiera:
  • Cena dotyczy jednej osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, obiad, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia
Weź udział

Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza rejestracji na szkolenie dostępnego u góry strony.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa ul. Światowa 22
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!