O szkoleniu
Od 1 stycznia 2012 roku za nieprawidłowo wystawiony list przewozowy, nieprawidłowy załadunek i rozmieszczenie towaru na pojeździe, oprócz przewoźnika, odpowiada także NADAWCA, ZAŁADOWCA i SPEDYTOR. Kary nakładane na te osoby mogą sięgać nawet do 40 tys. zł i obejmują nie tylko firmę, ale i bezpośrednio osoby odpowiedzialne w firmie za nadanie lub załadunek towaru lub udzielające zlecenia.
Szkolenie ma na celu dostarczenie informacji oraz usystematyzowanie nabytej wiedzy w zakresie:
- umowy przewozu i spedycji,
- poprawności zawierania stosownych umów,
- składania reklamacji z tytułu ubytku, uszkodzenia, utraty towaru oraz opóźnienia w dostawie,
a ponadto:
- dostarczy wiedzy na co zwracać uwagę w ubezpieczeniach, aby w razie szkody móc skorzystać z ochrony.
Szkolenie ma na celu dostarczenie informacji oraz usystematyzowanie nabytej wiedzy w zakresie:
- umowy przewozu i spedycji,
- poprawności zawierania stosownych umów,
- składania reklamacji z tytułu ubytku, uszkodzenia, utraty towaru oraz opóźnienia w dostawie,
a ponadto:
- dostarczy wiedzy na co zwracać uwagę w ubezpieczeniach, aby w razie szkody móc skorzystać z ochrony.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie przeznaczone jest w szczególności dla:
- logistyków,
- handlowców,
- osób odpowiedzialnych za dystrybucję towarów oraz zaopatrzenie.
- logistyków,
- handlowców,
- osób odpowiedzialnych za dystrybucję towarów oraz zaopatrzenie.
Program szkolenia
1. Umowa spedycji
podstawy prawne umowy spedycji
zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy -powiemy jak to robić poprawnie
odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie
kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru i konsekwencje tego rodzaju operacji
składanie reklamacji do spedytora - kto, kiedy i w jakiej formie
2. Umowa przewozu (Konwencja CMR i Prawo przewozowe)
podstawy prawne
„zlecenie transportowe" - czyli „umowa przewozu"? To nie to samo.
przykłady poprawnych i złych klauzul umownych - dobra umowa to podstawa skutecznej reklamacji.
OC Przewoźnika - czy masz je sprawdzać? CARGO argumenty za i przeciw.
list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna, konstytutywna a także informacyjna
obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy
jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu
jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru
protokół o stanie przesyłki - jak go robić prawidłowo. Przykłady błędów i skutków źle sporządzonych protokółów
składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony
formularze reklamacyjne
3. Nowelizacja ustaw o transporcie drogowym i innych ustaw z dnia 16 września 2011 r. (weszła w życie 1 stycznia 2012 r.)
Odpowiedzialność i wysokie kary dla NADAWCY, ZAŁADOWCY i SPEDYTORA za:
umieszczania w liście przewozowym i innych dokumentach danych i informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
nieprawidłowy załadunek i rozmieszczenie towaru na pojeździe
zlecenie przewozu kabotażowego czy ponadnormatywnego przewoźnikowi, który nie posiada wymaganych zezwoleń
zlecenia przewozu, które w efekcie mogłoby prowadzić do naruszenia przepisów o czasie pracy kierowców
uzależniania wysokości przewoźnego od masy lub objętości przesyłki towarowej - w przypadku drogowego przewozu drewna, ładunków sypkich lub innych ładunków masowych nowe taryfikatory kar pieniężnych.
podstawy prawne umowy spedycji
zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy -powiemy jak to robić poprawnie
odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie
kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru i konsekwencje tego rodzaju operacji
składanie reklamacji do spedytora - kto, kiedy i w jakiej formie
2. Umowa przewozu (Konwencja CMR i Prawo przewozowe)
podstawy prawne
„zlecenie transportowe" - czyli „umowa przewozu"? To nie to samo.
przykłady poprawnych i złych klauzul umownych - dobra umowa to podstawa skutecznej reklamacji.
OC Przewoźnika - czy masz je sprawdzać? CARGO argumenty za i przeciw.
list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna, konstytutywna a także informacyjna
obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy
jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu
jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru
protokół o stanie przesyłki - jak go robić prawidłowo. Przykłady błędów i skutków źle sporządzonych protokółów
składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony
formularze reklamacyjne
3. Nowelizacja ustaw o transporcie drogowym i innych ustaw z dnia 16 września 2011 r. (weszła w życie 1 stycznia 2012 r.)
Odpowiedzialność i wysokie kary dla NADAWCY, ZAŁADOWCY i SPEDYTORA za:
umieszczania w liście przewozowym i innych dokumentach danych i informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
nieprawidłowy załadunek i rozmieszczenie towaru na pojeździe
zlecenie przewozu kabotażowego czy ponadnormatywnego przewoźnikowi, który nie posiada wymaganych zezwoleń
zlecenia przewozu, które w efekcie mogłoby prowadzić do naruszenia przepisów o czasie pracy kierowców
uzależniania wysokości przewoźnego od masy lub objętości przesyłki towarowej - w przypadku drogowego przewozu drewna, ładunków sypkich lub innych ładunków masowych nowe taryfikatory kar pieniężnych.
Czas trwania
3 dni (20 godz.)
Promocja cenowa! (*)
5 % rabat przy zgłoszeniu 1 osoby (1767,00 zł netto + VAT)
7 % rabat przy zgłoszeniu 2 osób (1730,00 zł netto + VAT)
Promocja obowiązuje przy zgłoszeniu do 21.01.2013 r.
Promocja cenowa! (*)
5 % rabat przy zgłoszeniu 1 osoby (1767,00 zł netto + VAT)
7 % rabat przy zgłoszeniu 2 osób (1730,00 zł netto + VAT)
Promocja obowiązuje przy zgłoszeniu do 21.01.2013 r.
Prelegenci

absolwent Ekonomiki Transportu na Uniwersytecie Gdańskim, od 28 lat praktycznie pracujący w spedycji międzynarodowej i transporcie. Przedstawiciel handlowy GeoLogistics Corp. w Polsce - międzynarodowej korporacji logistycznej. Specjalizuje się w dochodzeniu roszczeń z tytułu umowy przewozu. Autor wielu publikacji na tematy spedycji i transportu krajowego i międzynarodowego. Doskonale potrafi połączyć teorię i praktykę.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Hotel Wersal ***
34-500 Zakopane
Tetmajera
woj. małopolskie
Hotel Wersal ***
34-500 Zakopane
Tetmajera 14a
woj. małopolskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
zł netto + 23% VAT
1 860
zł
Cena zawiera:
- zakwaterowanie w pokojach 2-os. do pok. 1-os. dopłata 200 zł + VAT (ograniczona ilość) pełne wyżywienie materiały szkoleniowe certyfikat ukończenia szkolenia imprezę integracyjną w karczmie góralskiej
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
woj. lubelskie
Jesteśmy firmą szkoleniową, która od 1998r. zajmuje się edukacją dorosłych. Firma jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr 2.06/00145/2005.
Naszym klientom sprzedajemy wiedzę, umiejętności, praktyczne doświadczenia naszych trenerów i k...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej.
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem.
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
Powiadomienia o nowych terminach