Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/transport-i-spedycja-na-rynku-krajowym-i-miedzynarodowym-43738-id453

Informacje o szkoleniu

  • Transport i spedycja na rynku krajowym i międzynarodowym


    ID szkolenia: 43738
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Transport, spedycja, logistyka
  • Termin szkolenia:

    Adres szkolenia:

    brak danych

    Poznań
    Godziny zajęć (czas trwania):
    pierwszy dzień: 10:00 – 16:00, drugi dzień: 9:00 – 15:30
  • Organizator szkolenia:

    Effect Group Sp. z o.o.
    Erazma Ciołka 16
    01-443 Warszawa
    woj. mazowieckie
    O firmie Inne oferty firmy
Effect Group Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Przekażemy praktyczne wiadomości i umiejętności w zakresie współpracy z zawodowymi spedytorami i przewoźnikami, a także umiejętności poprawnego wypełniania dokumentów występujących w procesach spedycyjnych i transportowych. Głównym celem szkolenia jest zdobycie wiedzy praktycznej na temat poprawnego wypełniania dokumentów spedycyjnych i transportowych.

Szkolenie skierowane jest do:

osoby pracujące w działach transportu i spedycji

Program szkolenia:

Warunki dostaw INCOTERMS®2020 – pojęcia podstawowe:

  • czy jest obowiązek stosowania Warunków Handlowych INCOTERMS® ?
  • co regulują a czego nie regulują INCOTERMS®2020
  • co to jest „ryzyko” w dostawie
  • co oznacza „termin dostawy”
  • płatności w handlu zagranicznym (kilka słów o akredytywie i dokumentach)
  • obowiązek dokonania odprawy celnej eksportowej/importowej
  • możliwe modyfikacje formuł INCOTREMS®
  • reklamacje z tytułu umowy sprzedaży a reklamacje z tytułu umowy o przewóz (uszkodzenie, ubytek, utrata towaru w transporcie, opóźnienie w dostawie)
  • reklamacje z tytułu szkody w przewozie, kto jest uprawniony do ich składania i czy wynika to z INCOTERMS® czy z innych przepisów?
  • czy można używać poprzednich wersji INCOTERMS® (np. INCOTERMS®2010 albo starszych) a jak z już zawartymi umowami?

Podstawowe zmiany w wersji INCOTERMS®2020 w porównaniu z wersją INCOTERMS®2010 – co nowego a co pozostaje.

  • jak rozpoznać czy jest to wersja 2020 czy jeszcze 2010?
  • rozszerzony wstęp i aktualizacja not wyjaśniających
  • nowy układ artykułów (zmiany raczej techniczne, układ bardziej czytelny)
  • zmiana inicjałów z DAT na DPU (delivery at place unloaded)
  • zmiany w zakresie ubezpieczeń: CIP I CIF
  • adnotacja “on board” na konosamencie przy FCA
  • sytuacja użycia własnych środków przewozu przy FCA, DAP, DPU, DDP
  • włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakresie obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 I A9/B9)

Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwskazania

Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu

  • EXW Ex Works (… named place)
  • FCA Free Carrier (… named place)
  • CPT Carriage PaidTo (… named place of destination)
  • CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination)
  • DAP Delivered At Place (… named place of destination)
  • DPU Delivery at Place Unloaded (… named place of destination)
  • DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination)
  •  

Ubezpieczenia CARGO w CIF i CIP – w pozostałych formułach „ubezpiecza ten co ma w tym interes” – co o ubezpieczeniu kupujący powinien obowiązkowo wiedzieć.
– dlaczego wyłączne bazowanie na ubezpieczeniu przewoźnika  (OCP) czy spedytora (OCS) jest niezalecane
– ograniczenia kwotowe przy odpowiedzialności przewoźnika

Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego

Transport morski: odpowiedzialność przewoźnika morskiego, rola i znaczenie Konosamentu (B/L), co to jest morski list przewozowy i kiedy stosować zamiast B/L, demurrage, detention, …

 FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment)

  • FOB Free On Board (… named port of shipment)
  • CFR Cost and Freight (… named port of destination)
  • CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)
  • Inne?

TOP10 czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®

  • np. czemu zasadniczo nie zaleca się stosowania FAS, FOB, CFR i CIF – do sytuacji gdy przewóz towaru następuje w kontenerze, chociaż te formuły dotyczą transportu morskiego… a jeżeli nie te formuły to jakie?
    uzgodnienie warunków handlowych ale bez podania wersji INCOTERMS® a potem dopisywanie ich na dokumentach handlowych i transportowych
  •  dlaczego EXW należy stosować wyjątkowo rzadko,
  • nadużywanie DDP
  • powszechnie błędne interpretowanie terminu dostawy przy warunkach z grupy „C”
  • inne, możliwe błędy przy stosowaniu aktualnej wersji INCOTERMS®2020

Zalecenie

kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne

Dyskusja – pytania.

 

Dzień drugi

Umowa spedycji:

  • podstawy prawne umowy spedycji
  • zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy – jak to robić poprawnie
  • odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie
  • kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru
  • składanie reklamacji do spedytora – kto, kiedy i w jakiej formie

 Ubezpieczenia:

  • ubezpieczenie OC Spedytora – co daje a czego nie daje takie ubezpieczenie
  • ubezpieczenie OC Przewoźnika
  • ubezpieczenie CARGO – argumenty za i przeciw, na co zwracać uwagę „pułapki” w ubezpieczeniach – co musisz wiedzieć aby w ogóle skorzystać z ubezpieczenia
  • przykłady praktyczne

Umowa przewozu (Konwencja CMR i Prawo przewozowe):

  • nowelizacja ustaw od 1 stycznia 2012 r.: odpowiedzialność nadawcy, załadowcy i spedytora za nieprawidłowe załadowanie towaru, wypełnienie listu przewozowego, czy udzielenie zlecenia, w którym nie uwzględnia się czasu pracy kierowców
  • podstawy prawne
  • „zlecenie transportowe” – czyli „umowa przewozu”? To nie to samo.
  • przykłady poprawnych i złych klauzul umownych – dobra umowa to podstawa skutecznej reklamacji.
  • list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna a także informacyjna
  • obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy
  • jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu
  • jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru
  • protokół o stanie przesyłki – jak go robić prawidłowo. Przykłady błędów i skutków źle sporządzonych protokółów
  • składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony
  • formularze reklamacyjne

Dyskusja – pytania.

Informacje o prelegentach:

trener Effect Group

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1350 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Wydarzenie: Transport i spedycja na rynku krajowym i międzynarodowym