Szkolenie

TRENING ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW I OBRONA PRZED MANIPULACJĄ Szkolenie potwierdzone!

O szkoleniu

Podczas szkolenia uczestnicy poznają znaczenie asertywnej komunikacji zarówno w relacjach zespołowych, jak i w kontaktach z klientami.
Kto powinien wziąć udział?
Trening asertywności przeznaczony jest dla osób, które chcą zwiększyć swoją efektywność i poprawić komunikację ze współpracownikami, przełożonymi, podwładnymi oraz klientami

Warsztat pozwala uczestnikom zetknąć się z wiedzą na temat technik wywierania wpływu. Daje też okazję doświadczenia takich działań na sobie, co ma umożliwić właściwe reagowanie na ich przejawy w codziennych sytuacjach oraz wzrost skuteczności uczciwego wpływu na innych.

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się
o proces komunikacji i jego etapy

o znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej

o techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się.



2. Zasady skutecznej komunikacji, jako element zasadniczy w efektywnych kontaktach w organizacji

o autoanaliza własnego stylu komunikowania się

o błędy w komunikacji

o bariery komunikacyjne

o etapy tworzenia kontaktu interpersonalnego

o komunikacja bezpośrednia a komunikacja telefoniczna.



3. W zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi - koncepcja zachowań asertywnych

o pojęcie asertywności

o twoje własne prawa

o kiedy decydujesz się być asertywnym

o typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne

o budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji

o dlaczego boimy się powiedzieć "nie" - co nas powstrzymuje

o samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.



4. Co to znaczy szanować ciebie i siebie - co się stanie jak wyrazimy zgodę lub odmówimy

o umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy

o umiejętność argumentowania

o obrona przed manipulacją

o przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki

o udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.



5. Konflikt, różnica zdań czy kłótnia? Definicja pojęcia konflikt.

o Czym jest konflikt - istota i typy konfliktów

o Rodzaje konfliktów ze względu na uczestników.

o Kiedy konflikt interpersonalny staje się konfliktem wewnętrznym – teoria Kurta Lewina


6. Skąd się to bierze? Czyli o głównych źródłach konfliktów:

o Każdy ciągnie w swoją stronę -różnice w celach

o moje zawsze lepsze - różnice wartości lub poglądów

o kto jest kim czyli - niejednoznaczność organizacyjna


7. Nie taki diabeł straszny – czyli czy konflikt zawsze przeszkadza? Konflikty funkcjonalne i dysfunkcjonalne:

o czy każdy konflikt jest niszczący dla zespołu?

o kiedy konflikt buduje?

o od czego zależy budująca lub niszcząca siła konfliktu?


8. Kiedy patrząc na to samo widzimy coś innego czyli zniekształcenia postrzegania występujące w konflikcie:

o znaczenie osobistego nastawienia i motywacji w konflikcie

o co nam utrudnia a co pomaga zobaczyć istotę konfliktu

o jak wejść w cudze buty czyli spojrzeć na konflikt oczami innych


9. Dynamika konfliktu - czy każdy konflikt przebiega tak samo?

o Sygnały ostrzegawcze

o Prowokacja czyli jak się to zaczyna

o Eskalacja-kiedy nikt nie chce się dogadać

o Twarzą w twarz – faza konfrontacji

o Droga mistrza - Jak postąpić w każdej fazie


10. O konflikcie który pomaga i rozwija - asertywne i rozwojowe wykorzystanie konfliktów w pracy zespołu:

o umiejętności asertywne przydatne w rozwiązywaniu konfliktów

o Jak zamienić ołów w złoto czyli jak sprawić, by konflikt dał pozytywny efekt w pracy zespołu?


11. Techniki asertywnych zachowań

o nie chodzi o to co mówisz, ale jak to robisz

o asertywność jako droga obrony przed manipulacją

o asertywne wywieranie wpływu na innych


12. Stawanie się osobą asertywną

o wskazówki dotyczące wdrożenia nabytych umiejętności w praktyce

o wyznaczanie własnych celów

o asertywne myślenie

o asertywność to umiejętność, której można się nauczyć.

Czas trwania

3 dni; około 20 godz.dyd.

Prelegenci

Cytat
Trener biznesu, psycholog, absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Śląskiego ukończył studia podyplomowe z psychoterapii psychodynamicznej oraz terapii systemowej na Uniwersytecie Jagiellońskim i University of Scheffiled oraz z zarządzania zasobami ludzkimi w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Ma doświadczenie jako psychoterapeuta, headhunter, konsultant procesów HR w małych, średnich ale także dużych międzynarodowych firmach. Pracował jako trener wewnętrzny, oraz asesor w projektach Assessment i Development Centre.
Prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania zespołem, obsługi klienta, procesów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wpływu różnic kulturowych na funkcjonowanie człowieka i organizacji. W pracy trenerskiej stara się dać uczestnikom możliwość przeżycia tego, o czym mówi z grupą. Stąd większość czasu na jego zajęciach to praca warsztatowa. Przekazywana wiedza jest komentarzem do doświadczeń i ich uporządkowaniem

Gdzie i kiedy

Zakopane 23 - 25 września 2013
hotel Czarny Potok***

34-500 Zakopane

centrum

woj. małopolskie

Zapisz się

Cena 1
PLN+VAT
1860 PLN
Cena zawiera:
  • zakwaterowanie, pełne wyżywienie, udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, kolację integracyjną, imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
Zapisz się

Organizator

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin
Legionowa 2/42
woj. lubelskie
Misją EDU-SKILLS SZKOLENIA I DORADZTWO jest świadczenie usług szkoleniowych i doradczych na najwyższym poziomie oraz przekazywanie aktualnej wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem. Doświadczenie ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Przesłanie podpisanej karty zgłoszenia

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin Legionowa 2/42
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!