O szkoleniu
Dołącz do jedynego tego typu warsztatu, dzięki któremu rozwiniesz dwie niezbędne w naszym życiu umiejętności – asertywność i empatię. Pomagają one budować zdrowe, świadome relacje biznesowe i prywatne.
- Ludzie w pracy doprowadzają Cię do szału, a Ty nie wiesz, jak wyrazić swoje zdanie lub postawić granice?
- A może obawiasz się mówienia wprost, czego chcesz i potrzebujesz?
- Może empatia i współczucie dla innych sprawiają, że nie potrafisz odmówić i bierzesz na siebie za dużo…
Pora nauczyć się dwóch najważniejszych umiejętności, aby efektywnie współpracować z innymi i tworzyć świadome relacje!
Jeśli brakuje jednego z elementów to doświadczamy problemów w relacjach - asertywność może się stać manipulacją, a empatia samopoświęceniem. Dopiero umiejętności asertywnego odmawiania i wyrażania siebie oraz empatycznego słuchania tworzą tandem pozwalający na tworzenie atmosfery współpracy, odpowiedzialności i otwartości.
Trening uzupełniony jest również nauką podstawowych technik radzenia sobie z trudnymi emocjami, które pojawiają się, gdy obawiamy się mówić otwarcie czego chcemy, stresujemy się na myśl o możliwej reakcji drugiej strony lub kumulujemy złość w sobie.
Czego się dowiesz i jakie umiejętności rozwiniesz?
- Poznasz sposoby na asertywne wyrażanie siebie. Nawet jeśli obawiasz się mówić o sobie, to zaczniesz dzielić się swoimi myślami, opiniami, emocjami, potrzebami, prośbami. Zadbasz dzięki temu o siebie, jednocześnie odnosząc się z szacunkiem dla drugiej osoby. Zrozumiesz, co blokuje Twoją asertywność i poznasz konkretne modele asertywnej i empatycznej komunikacji.
- Zaczniesz słuchać empatycznie – dzięki warsztatom nauczysz się reagować z wyczuciem w stosunku do drugiej osoby i będziesz rozpoznawać, co jest dla niej ważne i jakie są jej potrzeby. Empatyczne słuchanie to kluczowa umiejętność dla wszystkich osób, które pracują z ludźmi – w zespołach projektowych, z klientami lub kierują pracą zespołu.
- Nauczysz się podstawowych technik radzenia sobie z emocjami – uważności i otwierania się na nie. Są to ćwiczenia treningu ACT – akceptacji i zaangażowania, które sprawią, że nauczysz się dystansowania do swoich stanów emocjonalnych, myśli, przekonań, doznań, aby móc działać odważnie w zgodzie ze sobą i swoimi potrzebami.
Warsztaty odbywają się zawsze w małym, kameralnym gronie (max. 10-12 osób). Będziemy ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć! Przyjdź po nową energię do działania i większą wiarę we własne umiejętności. Zapraszam na jedyne w swoim rodzaju warsztaty, które łączą asertywność i empatyczne słuchanie.
Szkolenie skierowane jest dla zespołów, które są nastawione na współpracę, efektywność i ważne jest dla nich budowanie atmosfery wzajemnego szacunku i otwartości. Staje się to możliwe dzięki asertywnej komunikacji oraz empatycznemu słuchaniu uwzględniającemu potrzeby wszystkich członków zespołu.
Szkolenie może zostać poprowadzone w siedzibie firmy lub wynajętej sali szkoleniowej - głównie Poznań, Bydgoszcz, Szczecin oraz zachodnia Polska.
Skontaktuj się ze mną, żeby sprawdzić dostępne terminy.
Program szkolenia
Trening asertywności - rozwijanie umiejętności ochrony swoich praw oraz mówienia o tym, czego chcesz z szacunkiem dla drugiej osoby
- Asertywne wyrażania siebie: opinii, przekonań, emocji, potrzeb, wartości, preferencji oraz odmawianie (ćwiczenie indywidualnie oraz w parach)
- Stawianie granic w oparciu o model niedefensywnej komunikacji (ćwiczenie modelu „Jeśli, to…)
Trening empatycznej komunikacji i uważnego słuchania pomoże Ci lepiej zrozumieć drugą osobę, jej intencje, potrzeby i wartości
- „Fabryka ocen”, czyli ćwiczenie empatycznego słuchania siebie (w parach)
- Ćwiczenie „Poszukiwacz skarbów” – rozpoznawanie i nazywanie potrzeb i tego, co liczy się dla drugiej osoby (w parach)
Trening ACT – techniki akceptacji i zaangażowania sprawią, że zaczniesz lepiej radzić sobie z trudnymi emocjami i wprowadzisz zmiany w swoich relacjach
- Ćwiczenie otwierania się na wewnętrzne doświadczenia: „pojawia się…”; „ręka, która leczy”, „oddychanie w kierunku uczucia”
- „Moje relacje” – zaplanowanie działań w zgodzie z wartościami, aby szkolenie przyniosło Ci jak najwięcej korzyści!
Mała grupa, duży efekt!
Dzięki kameralnemu, niewielkiemu gronu – nie więcej niż 10 osób, nauczysz się komunikować asertywnie oraz empatycznie słuchać, a jednocześnie będziesz mieć okazję na przećwiczenie nowych umiejętności z innymi uczestnikami.
Czas trwania
Prelegenci

Zawodowo - trener komunikacji interpersonalnej, coach, właściciel firmy, lider zespołu, marketingowiec z ponad 15-letnim doświadczeniem w biznesie (m.in. w branży IT, spożywczej, kosmetycznej), pasjonatka komunikacji otwartej, asertywnej i niedefensywnej, Porozumienia Bez Przemocy, zafascynowana ACT - treningiem akceptacji i zaangażowania. Absolwentka zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz studiów podyplomowych na kierunku coaching na Uniwersytecie SWPS. Prywatnie - żona i mam... a, uwielbiająca spacery z psem, obserwowanie ptaków, czytanie i zumbę.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 480 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Szczegółowe warunki uczestnictwa i płatności ustalane są indywidualne ze zleceniodawcą.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
