O szkoleniu
UMIEJĘTNOŚCI ZDOBYWANE PODCZAS KURSU:
- identyfikacja i zrozumienie procesów jakie mają miejsce w grupie pracowników na różnych etapach jej rozwoju
- identyfikacja umiejętności potrzebnych do efektywnej współpracy na różnych szczeblach
- umiejętności ułatwiające współprace grupową jak i indywidualną
- umiejętności komunikacyjne.
- umiejętności potrzebne do efektywnego zarządzania zespołem, ze szczególnym uwzględnieniem delegowania zadań i motywowania
- umiejętności umożliwiające organizowanie pracy zespołu
- identyfikacja i zrozumienie procesów jakie mają miejsce w grupie pracowników na różnych etapach jej rozwoju
- identyfikacja umiejętności potrzebnych do efektywnej współpracy na różnych szczeblach
- umiejętności ułatwiające współprace grupową jak i indywidualną
- umiejętności komunikacyjne.
- umiejętności potrzebne do efektywnego zarządzania zespołem, ze szczególnym uwzględnieniem delegowania zadań i motywowania
- umiejętności umożliwiające organizowanie pracy zespołu
Kto powinien wziąć udział?
wszystkich zainteresowanych tematyką szkolenia
Program szkolenia
WPROWADZENIE DO ZAGADNIEŃ PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ. JEDNOSTKA, INNE JEDNOSTKI, GRUPA. POJĘCIE WSPÓŁPRACY. WSPÓŁPRACA JAKO JEDEN Z RODZAJÓW KONTAKTÓW Z INNYMI.
ZASADY FUNKCJONOWANIA JEDNOSTKI W RELACJI Z INNYMI
· potrzeby człowieka i ich hierarchia. Potrzeby bezpieczeństwa, afiliacji , kontaktu jako najistotniejsze z punktu widzenia współpracy
· samodzielność, autonomia a współpraca
KOMUNIKACJA JAKO CZYNNIK PODSTAWOWY DLA WSPÓŁPRACY
· zasady efektywnej komunikacji
· odkrywanie ukrytych zasad i motywów innych osób
· komunikaty w „drugiej” i ‘trzeciej” ścieżce dźwiękowej
· postawy : aspekt intelektualny, emocjonalny i behawioralny – ich wpływ na współpracę i możliwości oraz sposoby ich zmiany
· umiejętności przekonywania i wywierania wpływu na ludzi
· zasady zjednywania ludzi
UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTE I ZACHOWANIA UŁATWIAJĄCE WSPÓŁPRACĘ
· style współpracy z innymi
· przekonania osobiste oraz ich wpływ na współpracę
ETAPY BUDOWANIA SIĘ ZESPOŁU I ICH WPŁYW NA WSPÓŁPRACĘ
· etapy rozwoju zespołu : zasady funkcjonowania i niebezpieczeństwa na każdym z nich
· drogi do współpracy na każdym z nich
· role zespołowe i ich identyfikacja
ROLA LIDERA W KREOWANIU I WZMACNIANIU WSPÓŁPRACY
· podstawowe funkcje szefa zespołu: planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrola
· style kierowania zespołem
· koordynacja działań zmierzających do osiągnięcia postawionych celów
· komunikacja jako narzędzie kierowania i porozumiewania się z zespołem;
· modelowanie zachowań
· wywieranie wpływu, perswazja, manipulacja i ich wpływ na relacje szef- zespół
CZYNNIKI ZEWNĘTRZNE WPŁYWAJĄCE NA WSPÓŁPRACĘ Z INNYMI
· czas i jego presja
· kultura organizacyjna
· zmiany w organizacji
KONFLIKT I RYWALIZACJA W GRUPIE JAKO NAJWIĘKSZE ZAGROŻENIA DLA WSPÓŁPRACY
· źródła rodzaje konfliktów
· strategie radzenia sobie z konfliktami
· rywalizacja w zespole : za i przeciw
DELEGOWANIE ZADAŃ I WYDAWANIE POLECEŃ
· zasady delegowania zadań
· piramida nabywania kompetencji
· 14 zasad efektywnego delegowania
· opór i błędy w delegowaniu
MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
· piramida potrzeb Maslowa
· teorie X i Y Mc Gregora
· rodzaje motywacji
· zasady motywowania ekonomicznego
· zasady motywacji środkami niematerialnymi
· praktyczne aspekty matrycy Landsberga
· psychologiczne zasady motywowania
· informacja zwrotna i ocena
· znaczenie języka w motywowaniu
· elementy coachingu
DZIAŁANIE PRZEKONAŃ I METAFOR NA TEMAT CZASU
· diagnoza podstawowych barier w zarządzaniu sobą w czasie
· rozpoznanie swoich mocnych i słabych stron w organizacji czasu pracy
· korzyści z efektywnego zarządzania czasem
REGUŁY ZARZĄDZANIA CZASEM
· określanie priorytetów
· zasada Pareto
· analiza ABC
· matryca Eisenhowera
· prawo Parkinsona
FORMUŁOWANIE CELÓW
· analiza spójności celów
· techniki planowania czasu
· tworzenie harmonogramu dnia pracy
· błędy w planowaniu
· kontrola planu
KONTROLA CZASU I IDENTYFIKACJA JEGO STRAT
· dzienniki aktywności – na co tracisz czas
· zarządzanie czasem a organizacja przestrzeni
· identyfikacja „złodziei” czasu
· terminarze i harmonogramy
NIWELOWANIE OPORÓW PRZED STOSOWANIEM NOWYCH METOD
· asertywność a zarządzanie sobą w czasie
· stres jako czynnik zaburzający efektywność pracy
· twórcze wykorzystanie optymalnego poziomu stresu
· 7 nawyków skutecznego działania Stephena Covey’a
ZASADY FUNKCJONOWANIA JEDNOSTKI W RELACJI Z INNYMI
· potrzeby człowieka i ich hierarchia. Potrzeby bezpieczeństwa, afiliacji , kontaktu jako najistotniejsze z punktu widzenia współpracy
· samodzielność, autonomia a współpraca
KOMUNIKACJA JAKO CZYNNIK PODSTAWOWY DLA WSPÓŁPRACY
· zasady efektywnej komunikacji
· odkrywanie ukrytych zasad i motywów innych osób
· komunikaty w „drugiej” i ‘trzeciej” ścieżce dźwiękowej
· postawy : aspekt intelektualny, emocjonalny i behawioralny – ich wpływ na współpracę i możliwości oraz sposoby ich zmiany
· umiejętności przekonywania i wywierania wpływu na ludzi
· zasady zjednywania ludzi
UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTE I ZACHOWANIA UŁATWIAJĄCE WSPÓŁPRACĘ
· style współpracy z innymi
· przekonania osobiste oraz ich wpływ na współpracę
ETAPY BUDOWANIA SIĘ ZESPOŁU I ICH WPŁYW NA WSPÓŁPRACĘ
· etapy rozwoju zespołu : zasady funkcjonowania i niebezpieczeństwa na każdym z nich
· drogi do współpracy na każdym z nich
· role zespołowe i ich identyfikacja
ROLA LIDERA W KREOWANIU I WZMACNIANIU WSPÓŁPRACY
· podstawowe funkcje szefa zespołu: planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrola
· style kierowania zespołem
· koordynacja działań zmierzających do osiągnięcia postawionych celów
· komunikacja jako narzędzie kierowania i porozumiewania się z zespołem;
· modelowanie zachowań
· wywieranie wpływu, perswazja, manipulacja i ich wpływ na relacje szef- zespół
CZYNNIKI ZEWNĘTRZNE WPŁYWAJĄCE NA WSPÓŁPRACĘ Z INNYMI
· czas i jego presja
· kultura organizacyjna
· zmiany w organizacji
KONFLIKT I RYWALIZACJA W GRUPIE JAKO NAJWIĘKSZE ZAGROŻENIA DLA WSPÓŁPRACY
· źródła rodzaje konfliktów
· strategie radzenia sobie z konfliktami
· rywalizacja w zespole : za i przeciw
DELEGOWANIE ZADAŃ I WYDAWANIE POLECEŃ
· zasady delegowania zadań
· piramida nabywania kompetencji
· 14 zasad efektywnego delegowania
· opór i błędy w delegowaniu
MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
· piramida potrzeb Maslowa
· teorie X i Y Mc Gregora
· rodzaje motywacji
· zasady motywowania ekonomicznego
· zasady motywacji środkami niematerialnymi
· praktyczne aspekty matrycy Landsberga
· psychologiczne zasady motywowania
· informacja zwrotna i ocena
· znaczenie języka w motywowaniu
· elementy coachingu
DZIAŁANIE PRZEKONAŃ I METAFOR NA TEMAT CZASU
· diagnoza podstawowych barier w zarządzaniu sobą w czasie
· rozpoznanie swoich mocnych i słabych stron w organizacji czasu pracy
· korzyści z efektywnego zarządzania czasem
REGUŁY ZARZĄDZANIA CZASEM
· określanie priorytetów
· zasada Pareto
· analiza ABC
· matryca Eisenhowera
· prawo Parkinsona
FORMUŁOWANIE CELÓW
· analiza spójności celów
· techniki planowania czasu
· tworzenie harmonogramu dnia pracy
· błędy w planowaniu
· kontrola planu
KONTROLA CZASU I IDENTYFIKACJA JEGO STRAT
· dzienniki aktywności – na co tracisz czas
· zarządzanie czasem a organizacja przestrzeni
· identyfikacja „złodziei” czasu
· terminarze i harmonogramy
NIWELOWANIE OPORÓW PRZED STOSOWANIEM NOWYCH METOD
· asertywność a zarządzanie sobą w czasie
· stres jako czynnik zaburzający efektywność pracy
· twórcze wykorzystanie optymalnego poziomu stresu
· 7 nawyków skutecznego działania Stephena Covey’a
Czas trwania
2 dni; około 14 godz.dyd.
Prelegenci

Trener biznesu, psycholog, absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Śląskiego ukończył studia podyplomowe z psychoterapii psychodynamicznej oraz terapii systemowej na Uniwersytecie Jagiellońskim i University of Scheffiled oraz z zarządzania zasobami ludzkimi w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Ma doświadczenie jako psychoterapeuta, headhunter, konsultant procesów HR w małych, średnich ale także dużych międzynarodowych firmach. Pracował jako trener wewnętrzny, oraz asesor w projektach Assessment i Development Centre.
Prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania zespołem, obsługi klienta, procesów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wpływu różnic kulturowych na funkcjonowanie człowieka i organizacji. W pracy trenerskiej stara się dać uczestnikom możliwość przeżycia tego, o czym mówi z grupą. Stąd większość czasu na jego zajęciach to praca warsztatowa. Przekazywana wiedza jest komentarzem do doświadczeń i ich uporządkowaniem.
Prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania zespołem, obsługi klienta, procesów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wpływu różnic kulturowych na funkcjonowanie człowieka i organizacji. W pracy trenerskiej stara się dać uczestnikom możliwość przeżycia tego, o czym mówi z grupą. Stąd większość czasu na jego zajęciach to praca warsztatowa. Przekazywana wiedza jest komentarzem do doświadczeń i ich uporządkowaniem.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
sala szkoleniowa w centrum Warszawy
Warszawa
centrum
woj. mazowieckie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
PLN+VAT
990
zł
Cena zawiera:
- udział w zajęciach - komplet materiałów szkoleniowych, - zaświadczenie o ukończeniu szkolenia - serwis kawowy i lunch
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin
Legionowa 2/42
woj. lubelskie
Misją EDU-SKILLS SZKOLENIA I DORADZTWO jest świadczenie usług szkoleniowych i doradczych na najwyższym poziomie oraz przekazywanie aktualnej wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem.
Doświadczenie ...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
przesłanie podpisanej karty zgłoszenia
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin
Legionowa 2/42
Powiadomienia o nowych terminach