O szkoleniu
Dlaczego niektórzy ludzie co chwilę wpadają na nowe pomysły, podczas gdy inni, równie inteligentni, mają je bardzo rzadko?
Pablowi Picasso przypisuje się stwierdzenie: „Wszystkie dzieci rodzą się artystami. Problemem jest pozostanie artystą podczas dorastania”.
Kreatywne myślenie to zestaw umiejętności, których można się nauczyć i rozwijać Są to w dużej mierze nawyki myślenia i sposoby podchodzenia do problemu w określony sposób. W biznesie kreatywność to przede wszystkim sztuka nietypowego, a także efektywnego rozwiązywania zadań i problemów.
Trening kreatywności przydaje się w praktyce biznesowej:
Dzięki udziałowi w treningu kreatywności uczestnicy będą bardziej efektywnie prowadzić spotkania, podejmować decyzje i rozwiązywać problemy a w szczególności:
- Poznają rodzaje błędów popełnianych w procesie grupowego podejmowania decyzji i dowiedzą się, zarówno jak je zauważać jak i omijać
- Nauczą się myśleć na różne sposoby, kierując swoją uwagę na poszczególne elementy sytuacji, czy problemu tak, aby zauważyć każdy aspekt
- Dowiedzą się, jak prowadzić spotkanie, aby było efektywne
- Zapoznają się z metodą 6 kapeluszy de Bono – łatwą do zastosowania w indywidualnym, a także grupowym procesie tworzenia i analizowania pomysłów i rozwiązywania problemów.
Podczas treningu kreatywności uczestnicy rozwiną swoje myślenie lateralne i nauczą się stwarzać lepsze warunki do kreatywnego myślenia:
- Przećwiczą sposoby na wyjście z ram schematycznego myślenia
- Poznają różne strategie rozwijania kreatywnego myślenia i działania
- Dowiedzą się, jak eliminować „rozpraszacze uwagi”, pokonywać bariery hamujące proces twórczy, a także tworzyć warunki sprzyjające kreatywności
- Nauczą się, jak filtrować informacje, skupiać uwagę, a także koncentrować się na tym, co istotne.
Trening kreatywności to również narzędzia potrzebne liderowi, menedżerowi, a także innym osobom pracującym z ludźmi:
- Uczestnicy poznają wagę pytań w rozwijaniu kreatywności, nauczą się formułować pytania problemowe oraz kierować uwagę rozmówcy na rozwiązanie
- Techniki Burzy Mózgów, Strategia Walta Disneya, Mapa Myśli, Technika Odwrócenia Problemu – uczestnicy poznają różne narzędzia rozwiązywania problemów biznesowych i podejmowania decyzji
- Szkolenie zaznajamia z metodą DESIGN THINKING!
Dzięki udziałowi w treningu kreatywności uczestnicy podniosą swoje kompetencje liderskie związane z zarządzaniem zespołem i inspirowania do kreatywnego rozwiązywania problemów w zespole:
- Trening wyposaży uczestników w narzędzia ułatwiające podniesienie motywacji w zespole do kreatywnej pracy
- Uczestnicy nauczą się używać modelu rozmowy, który w krótkim czasie pozwala na zmianę problemu w wyzwanie i ukierunkowuje rozmówcę na poszukiwanie rozwiązania, a także określenie działania
- Dowiedzą się, jak poprawić efektywności działania zespołu przy rozwiązywaniu problemów, uwzględnić głosy wszystkich członków zespołu, a także poprawić relacje w zespole i zbudować efekt synergii
- Uczestnicy nauczą się, jak wpłynąć na pracowników, by wzięli odpowiedzialność za realizowane przez siebie działania.
Szkolenie kierujemy do:
- kadry menedżerskiej
- trenerów
- wszystkich zainteresowanych tematem
Program szkolenia
1. Kreatywność a innowacyjność – wzajemne zależności:
- Czy kreatywność i innowacyjność to dokładnie to samo?
- Myślenie lateralne i wertykalne: główne różnice
- Kreatywny mózg: w jaki sposób pobudzić swoją innowacyjność
- Etapy kreatywnego myślenia
- Wykorzystanie elementów otoczenia do pobudzania kreatywności
- Skuteczne triki psychologiczne poparte badaniami naukowymi, które błyskawiczne pobudzają kreatywne myślenie
2. Blokady kreatywności i sposoby ich przezwyciężania:
- Autodiagnoza kluczowych blokad utrudniających kreatywne i innowacyjne myślenie
- Główne przyczyny powstawania blokad w kreatywności
- Krytyk wewnętrzny i jego wpływ na kreatywność
- Praca nad nastawieniem w odniesieniu do przyjmowania innowacyjnej, kreatywnej postawy wobec codziennych wyzwań i trudności zawodowych
- Rytuały kreatywności: jak wykorzystać psychologiczną moc rytuałów do stymulowania indywidualnej i zespołowej innowacyjności w pracy
3. Trening kreatywnego myślenia oparty na sytuacjach wprost z codziennej praktyki zawodowej uczestników:
- Twórcza rozgrzewka
- Moc pytań w tworzeniu kreatywnej postawy wobec problemów
- Technika Walta Disneya
- Techniki skojarzeniowe
- Technika Einsteina
- Technika Da Vinci
- Antytemat
- Cykl Deminga (PDCA: Planowanie, Działanie, Sprawdzanie, Wdrożenie)
- Technika 90 sekund
- Metoda kapeluszy De Bono
- Moc przeramowań w sztuce kreatywnego myślenia
4. Design Thinking a sztuka kreatywnego myślenia:
- Wykorzystanie map empatii w celu lepszego zrozumienia kluczowych potrzeb osób będących stronami problemu, wyzwania czy procesu
- Zmiana perspektywy patrzenia na problem
- Strategie jasnego definiowania problemu
- Metody generowania pomysłów
- Budowanie prototypów
- Szybkie testowanie idei
- Siła informacji zwrotnej w procesie szlifowania rozwiązań
- Efektywne poszukiwania optymalizacji złożonych procesów
5. Kreatywność w zespole – mity i sposoby skutecznej aktywizacji:
- Mit burzy mózgów: dlaczego klasyczna burza mózgów nie jest najlepszym narzędziem stymulowania kreatywności?
- Główne przeszkody utrudniające efektywne spotkania nastawione na znalezienie rozwiązań przez zespół
- Jak zadbać o atmosferę w trakcie grupowego generowania rozwiązań, by stymulować kreatywność uczestników
- W jaki sposób moderować proces kreatywny i pobudzać uczestników spotkania
- Zastosowanie techniki grup nominalnych, jako skutecznej, popartej badaniami alternatywy dla burzy mózgów
6. Proaktywność i przejmowanie inicjatywy a kreatywność:
- Proaktywność kontra reaktywność
- Analiza reaktywnej postawy wobec codziennych wyzwań zawodowych
- Kluczowe składniki proaktywności i sposoby jej budowania na co dzień
- Praktyczny trening proaktywnego nastawienie wobec problemów: zmiana sposobu myślenia
- Jak przejmować inicjatywę?
7. Pasja i zaangażowanie w kreatywności:
- Autonomia, Mistrzostwo i Cel jako główne składowe motywacji wewnętrznej
- Praca z pasją: jak samodzielnie stymulować swoje zaangażowanie w codzienne wyzwania zawodowe
- Jak angażować się w pracę mimo trudności wynikających z pracy
- Budowanie osobistego zaangażowania w kluczowe cele zawodowe
- Rozwój osobisty i poszukiwanie nowych wyzwań
- Kaizen: Zaangażowanie w małych krokach
8. Przekonywanie do swoich pomysłów, czyli kreatywność i co dalej:
- Praktyczne sposoby dotarcia do konkretnych obszarów w mózgu odbiorcy
- Pewność siebie a skuteczne przekonywanie do swoich pomysłów i optymalizacji
- Jak angażować odbiorów, by chętnie brali udział w realizacji naszych idei
- Co sprawia, że przekaz jest przekonujący: tworzenie komunikacji nastawionej na przekonanie decydentów
- Dopasowanie strategii komunikacyjnej do odbiorców przekazu
- Frazy wspomagające osiągnięcie celów komunikacyjnych pochodzące wprost z badań Psychologii społecznej i odkryć neuronauki
- Trening budowania przekonującego przekazu w odniesieniu do sytuacji wprost z codziennej praktyki zawodowej
Czas trwania
Prelegenci

Trener HOMO CREATORE
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
