Szkolenie

Trening radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy

O szkoleniu

Stres to element dnia codziennego. Towarzyszy nam często w życiu zawodowym i prywatnym. Często jeśli nie umiemy sobie z nim poradzić, zmniejsza się efektywność naszej pracy, a dodatkowo przenosimy problemy zawodowe do domu. Psychologicznie stres to reakcja adaptacyjna organizmu między możliwościami jednostki a wymogami danej sytuacji – do dziś stres jest przedmiotem wielu badań, dzięki którym wypracowujemy rozwiązania zmniejszające destrukcyjne skutki długotrwałego stresu, ale także uczymy się rozróżniać stres wpływający na nas negatywnie od tego działającego na nas stymulująco.

Osoby borykające się z nadmiernym stresem często wskazują na: trudności w codziennym funkcjonowaniu, problemy z koncentracją, rozdrażnienie, niemożność podjęcia decyzji. Podczas szkolenia uczymy jak rozpoznawać przyczyny stresu, wypracowujemy rozwiązania sprzyjające jego zmniejszeniu, prezentujemy techniki redukcji stresu na poziomie fizjologicznym i emocjonalnym.

Techniki prezentowane podczas szkolenia są różnorodne, wiemy bowiem, że każdy z nas ma inny temperament i inaczej reaguje na każdą sytuację.
Dlaczego warto wziąć udział?

Cele szkolenia:

  • trening umiejętności radzenia sobie z sytuacjami wywołującymi stres i napięcie,
  • zauważenie swoich indywidualnych stresorów,
  • znalezienie przyczyn zwiększonego stresu,
  • zaprezentowanie negatywnych skutków stresu i sposobów radzenia sobie z nimi,
  • zrozumienie jak ważne jest dbanie o własną stabilność emocjonalną i dobrostan psychiczny,
  • budowanie wizerunku profesjonalisty poprzez umiejętność radzenia sobie z trudnościami.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • przyczynach i źródłach stresu,
  • możliwościach radzenia sobie z negatywnymi skutkami stresu,
  • sposobach przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu,
  • odporności psychicznej,
  • możliwościach profilaktyki stresu.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • zastosowania wybranych technik radzenia sobie ze stresem w odniesieniu do własnej sytuacji zawodowej,
  • komunikowania własnych potrzeb,
  • większej adaptacji do sytuacji stresowych,
  • zarządzania własnym stresem,
  • kontroli emocji,
  • radzenia sobie z presją wewnętrzną i zewnętrzną.
Kto powinien wziąć udział?
  • specjaliści (osoby pracujące z klientami, kontrahentami),
  • pracownicy firm i instytucji funkcjonujący w dużym napięciu emocjonalnym,
  • kierownicy liniowi,
  • osoby, które w swojej pracy zmuszone są podejmować wiele decyzji w krótkim czasie,
  • osoby pracujące twórczo.

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie do warsztatu. Zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt.
     
  2. Czym jest stres?
     
    • reakcje na stres,
    • rodzaje stresu,
    • adaptacja do sytuacji stresowych.
       
  3. Mechanizmy obronne w sytuacji stresowej.
     
  4. Typowe źródła stresu w środowisku pracy – mapa trudnych sytuacji.
     
  5. Stres w miejscu pracy:
     
    • indywidualne sposoby reakcji na stres,
    • rola zarządzania sobą w czasie a techniki radzenia sobie ze stresem,
    • rola asertywności w sytuacjach stresowych.
       
  6. Identyfikacja indywidualnych, świadomych i nieświadomych stresorów.
     
  7. Techniki kontroli emocjonalnej zwiększające odporność na stres. Metody kontrolowania stresu:
     
    • praktyczne wskazówki postępowania w sytuacji stresowej,
    • modyfikacja postaw i nastawienia w sytuacji stresowej,
    • rozwój poczucia własnej wartości jako podstawa lepszego życia,
    • wykorzystanie technik asertywnych,
    • radzenie sobie z trudnymi klientami,
    • sposoby radzenia sobie z krytyką i atakami osobistymi.
       
  8. Techniki przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu:
     
    • źródła wypalenia,
    • przydatne techniki ochrony przed wypaleniem,
    • znaczenie motywacji wewnętrznej i zewnętrznej w procesie przeciwdziałania wypaleniu.
       
  9. Podsumowanie szkolenia – indywidualny plan działań.

Czas trwania

09.30-17.00

Prelegenci

Cytat

Menedżer z 20 letnim doświadczeniem, coach z międzynarodową akredytacją ICF, trener biznesu, wykładowca akademicki.          

Posiada wieloletnie korporacyjne doświadczenie w public relations i marketingu, w budowania wizerunku firmy i marki osobistej. Na swojej zawodowej drodze obejmowała wiele stanowisk: Marketing Managera, Managera Komunikacji Marketingowej i Managera Public Relations oraz Właścicielki Agencji Public Relations. Prowadziła wykłady z Public Relations dla Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim i Wyższej Szkole Handlu i Prawa.

Prowadzi szkolenia z doskonalenia kompetencji osobistych, interpersonalnych i menedżerskich takich jak:  komunikacja interpersonalna, wpływ naszych myśli na naszą przyszłość, zwiększenie pewności siebie, asertywność, motywowanie siebie i innych, kreowanie wizerunku firmy i produktu/usługi, autoprezentacja, wystąpienia publiczne, wystąpienia przed kamerą, public relations, relacje z mediami, budowanie marki osobistej, savoir vivre w biznesie, redagowanie pism, artykułów i informacji prasowych, profesjonalny sekretariat, wyznaczanie celów coaching w rozwoju kobiety, szczęśliwa kobieta, rozwój, kariera, miłość, zarządzanie emocjami i radzenie sobie ze stresem i przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej i etyki w biznesie.

Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje realizując projekty szkoleniowe oraz w pracy indywidualnej w zakresie coachingu zgodnie ze standardami International Coach Federation.

Projekty szkoleniowe prowadziła dla takich firm i instytucji jak:
Zakłady Farmaceutyczne Polpharma, NUTRICIA Polska Sp. z o.o., Delphi Poland S.A., CEMEX Polska, DANWOOD S.A.,HORTEX Holding S.A., BONDUELLE Polska Sp. z o.o., MAXON, Dolcan, Prestige PM Sp. z o.o., EGB Firma Doradczo-Konsultingowa, Grupa PRK & ADS, Ministerstwo Środowiska, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Sitel Polska Sp. z o.o. dla wielu innych.  

Gdzie i kiedy

Warszawa 27 stycznia 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 27 stycznia 2021

Weź udział

Cena
za osobę
590 PLN
+23% vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Weź udział

Organizator

J.G. Training
02-548 Warszawa
Olesińska 21
woj. mazowieckie
Misja Misją J.G.Training jest pomoc pracownikom firm i instytucji w zdobywaniu wiedzy, informacji i umiejętności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Obszary, z których szkolimy Tematyka naszych szkoleń dot...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

J.G. Training
02-548 Warszawa Olesińska 21
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!