O szkoleniu
Pracownik ma świadomość wzrastania swojej ważności w organizacji i coraz częściej to manifestuje poprzez bezpośrednie wyrażane swoich opinii, odmowę wykonania polecenia jak również braku zaangażowania się w dodatkowe procesy. Menedżerowie w przypadku takich sytuacji coraz częściej stosują rozwiązania siłowe, które skutkują wzrostem sytuacji konfliktowych, obniżeniem satysfakcji z pracy, wzrostem rotacji oraz spadkiem wydajności. Na dzień dzisiejszy coraz mniej pracowników nie hamuje się poprzez lęk o utratę pracy i nie boi się manifestować swoich opinii na temat współpracy z szefem jak również działań organizacji.
Mamy teraz dwie strony, które żeby realizować w sposób sprawny wspólne cele potrzebują się dogadać.
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji liderskich, które pozwolą na wsparcie menedżera w poniższych kompetencjach:
- rozumienie wpływu komunikacji na sprawne funkcjonowanie w organizacji,
- sprawne funkcjonowanie w sytuacjach konfliktowych,
- efektywne prowadzenie spotkań roboczych i zarządzanie energią grupy,
- wzrost odwagi menedżerskiej do komunikowania trudnych informacji/decyzji,
- zamienianie negatywnej energii rozmówcy w siłę do dalszego działania,
- lepsze rozumienie psychologii konfliktu, jego źródeł i czynników podsycających go,
- rola szefa w sterowaniu konfliktami,
- sprawne utrzymywanie nerwów na wodzy w przypadku sytuacji trudnych,
- rzetelne rozumienie funkcjonowania siebie w sytuacjach nadmiernych emocji, rozwój inteligencji emocjonalnej w obszarach rozumienia źródeł emocji własnych i rozmówcy.
Podczas warsztatu skupiamy się na trzech obszarach rozwojowych:
1. Sprawna komunikacja skierowana na rozwiązywanie problemów.
2. Rozwój inteligencji emocjonalnej niezbędnej do funkcjonowania w trudnych sytuacjach.
3. Radzenie sobie w przypadku postaw agresywnych ze strony pracowników.
Menadżerowie średniego i niższego szczebla produkcyjnego.
Program szkolenia
Co powinniśmy wiedzieć o komunikacji:
- Aksjomaty komunikacji.
- Najczęstsze błędy w komunikacji.
- W jaki sposób słuchamy i mówimy.
- Bariery komunikacyjne.
Efektywne prowadzenie spotkań roboczych/prezentacji:
- Przygotowanie do spotkania/prezentacji.
- Zarządzanie energią grupy.
- Reakcja na przerywanie, przeszkadzanie, obśmiewanie.
Komunikacja skierowana na rozwiązywanie problemów:
- Problem to problem czy zasób do rozwoju pracownika/organizacji.
- Psychologia problemu – czym jest problem dla szefa a czym dla pracownika.
- Blokady w mówieniu o problemach.
- Przełamywanie bariery w mówieniu o problemach.
- Komunikacja nastawiona na rozwiązywanie problemów.
Radzenie sobie z postawami agresywnymi u pracowników/rozmówców:
- Przyczyny agresji.
- Metody pracy z osobami agresywnymi.
Psychologia konfliktu:
- Główne czynniki wywołujące konflikt – pracownik, szef, organizacja. Jak zdiagnozować.
- Jak radzić sobie z konfliktem w zespole.
Trudne rozmowy z pracownikami:
- Metody/sposoby rozmów oceniających/motywujących/korygujących pracownikami, żeby pracownika rozwijała a nie blokowała?
- Praca z zwaśnionymi pracownikami.
Inteligencja emocjonalna:
- Podstawy inteligencji emocjonalnej.
- Czym jest inteligencja emocjonalna.
- Rozpoznawanie emocji u siebie i innych.
- Wykorzystanie inteligencji emocjonalnej podczas trudnych rozmów z pracownikami.
- Rozwijanie asertywnego zachowania się podczas trudnych rozmów z pracownikami.
- Radzenie sobie z negatywnymi komunikatami.
Czas trwania
drugi dzień: 9:00 – 16:00
Prelegenci

trener Effect Group
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 450 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
