Trudne rozmowy z pracownikami

O szkoleniu

Trudność rozmów wynika nie z tego jak się komunikujemy, lecz z tego czego rozmowy dotyczą. To tematy i sytuacje sprawiają, że rozmowa staje się trudna, mimo, iż sama komunikacja jest tak powszechna, że w życiu zawodowym stała się rutyną. Aby być skutecznym w prowadzeniu trudnych rozmów nie wystarczy chcieć, nie wystarczy nawet wiedzieć jak to robić, ale przede wszystkim trzeba to umieć. Żeby zaś umieć prowadzić trudne rozmowy w sposób komfortowy dla każdej ze stron, trzeba rozumieć nie tylko druga stronę, ale przede wszystkim siebie – swoje emocje, motywacje, przekonania, sposoby reakcji oraz znać własne ograniczenia i silne strony.

Choć trudne rozmowy są naszym udziałem niezależnie od tego na jakim stanowisku pracujemy, to jednak najczęściej menadżerowie stają przed wyzwaniem przeprowadzania rozmów, w których trzeba jasno wyłożyć jakiś punkt sporny czy też przyczynę problemu, przekazać niepopularną decyzję, egzekwować wyniki pracy, a przy tym zrobić to w taki sposób żeby nie ucierpiały stosunki z pracownikami.

Prowadzenie rozmów z pracownikami, w tym również tych trudnych, to obowiązek każdego przełożonego niezależnie od tego czy pracuje na stanowisku kierownika, lidera, brygadzisty czy dyrektora. To obowiązek, który realizowany z odpowiednią umiejętnością buduje pozycję i autorytet przełożonego, ale przede wszystkim buduje współpracujący i efektywny zespół.

Głównym celem szkolenia jest nabywanie umiejętności przeprowadzania trudnych rozmów poprzez praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem zdobytej podczas szkolenia wiedzy. Ważną umiejętnością, zdobytą podczas szkolenia będzie kształtowanie przekonań o tym, że nawet trudne tematy czy sytuacje mogą być omawiane w sposób, budujący współpracę i dobre relacje między stronami uczestniczącymi w rozmowie. Natomiast nadrzędnym celem jest zadbanie o motywację menadżera oraz praca nad jego wiarą w siebie i pozytywną siłę w konfrontacji z zespołem a także trudnymi sytuacjami w codziennym zarządzaniu.
Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicy na szkoleniu:

  • Dowiedzą się na czym polega przygotowanie się do trudnej rozmowy oraz co sprawia, że rozmowa może stać się trudna nawet jeśli temat lub sytuacja na to nie wskazują.
  • Nauczą się identyfikowania przyczyn, które sprawiają trudność w prowadzeniu rozmów z pracownikami.
  • Poznają swoje mocne strony ułatwiające prowadzenie trudnych rozmów w sposób komfortowy dla każdej ze stron, zrozumieją też swoje ograniczenia, nad którymi będą mogli pracować i się doskonalić.
  • Udoskonalą umiejętność modelowania postawy pro-aktywnej w komunikacji z innymi, dzięki czemu poprawią jakość komunikacji w zespole.
  • Poznają modele, techniki i schematy tworzenia efektywnych komunikatów zwiększających  świadomość własnego wpływu na rezultat rozmów z pracownikami.
  • Wzmocnią umiejętności radzenia sobie z oporem pracownika i poznają mechanizmy redukowania negatywnych emocji występujących podczas przeprowadzania trudnej rozmowy.
  • Otrzymają zestaw narzędzi wspierających przeprowadzanie trudnych rozmów, wypracowanych podczas analizy, wniosków i podsumowań własnych doświadczeń z trudnych rozmów.
  • Zdobędą wiedzę o tym jak niwelować  niepożądane postawy i nawyki pracowników, aby zamieniać je w nowe standardy, zwiększające potencjał zespołu.
Kto powinien wziąć udział?
  • Kierownicy zespołów
  • Menedżerowie i Dyrektorzy firm

Program szkolenia

  1. Na czym polega trudność - co sprawia, że rozmowa jest/staje się „trudna”
    • Nastawienia, przekonania, atrybucje, oceny, etykiety – co konkretnie sprawia  trudność,
    • Style funkcjonowania społecznego determinujące sposób zachowania, komunikowania się i reakcji w sytuacjach trudnych,
    • Osobisty potencjał do prowadzenia trudnych rozmów,
    • Menadżer i pracownik - prawa, obowiązki i odpowiedzialność obu stron w rozmowie,
    • Pięć poziomów relacji – na którym poziomie rozmowy mogą być szczególnie trudne.

 

  1.  Standardy komunikacji w trakcie prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami
    • Jak słuchać, aby twoi pracownicy mówili,
    • Jak mówić, aby twoi pracownicy słuchali,
    • Poziomy komunikacji – faktów, relacji, apelu, ujawniania siebie,
    • Bariery i blokady komunikacyjne,
    • Komunikacja w konflikcie – obszary konfliktu, od których zaczyna się destrukcja relacji,
    • Postawy w komunikacji – strategie i zachowania nawykowe,
    • Pytania – rozmową kieruje ten kto pyta - jak sprawić, aby pracownicy reagowali na twoje prośby i polecenia. 

 

  1. Anatomia trudnej rozmowy – dialog konstruktywny:
    • Przygotowanie - sześć aspektów przygotowania do rozmowy z pracownikiem,
    • Gdzie i kiedy powinna być przeprowadzona rozmowa oraz kto powinien w niej uczestniczyć,
    • Prawa i obowiązki stron w rozmowie raz jeszcze – formalności i procedury,
    • Treść i forma – rozmowa o „rzeczy”,
    • Emocje w rozmowie – forma i treść,
    • Konstruktywna informacja zwrotna – zasady i modele,
    • Konkretne elementy skutecznej rozmowy.

 

  1.  Przed rozmową - zanim uznasz, że rozmowa z pracownikiem jest konieczna:
    • Dopasowanie zadań do możliwości i zaangażowania pracownika,
    • Standardy pracy i zadania – czy wszyscy pracownicy dobrze je znają,
    • Jasne cele, jasne priorytety - jasne określenie kwestii wydajności pracy,
    • Perspektywa kierownika, perspektywa pracownika,
    • Kultura prowadzenia rozmów w organizacji.

 

  1. Trudne rozmowy:
    • Przekazywanie niepopularnych decyzji,
    • Rozmowa o słabych wynikach w pracy,
    • Rozmowy dyscyplinujące,
    • Rozmowa o niedbałości i plotkach,
    • Rozmowa o higienie i stroju w miejscu pracy,
    • Rozmowa o zwolnieniach, 
    • Rozmowy o agresji i nieakceptowanych zachowaniach w miejscu pracy,
    • Rozmowy oceniające,
    • Radzenie sobie z krytyką i krytykanctwem.

 

  1.  Plan Działań Wdrożeniowych - podsumowanie szkolenia
    • Opracowanie indywidualnych Planów Działań Wdrożeniowych (PDW) przez każdego Uczestnika – które elementy konkretnie i od kiedy zacznę wdrażać podczas prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami. 

Czas trwania

2 dni - 16 godz.
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 dzień

Prelegenci

Trener Progress Project Sp. z o.o.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***

53-332 Wrocław

Powstańców Śląskich 7

woj. dolnośląskie

Hotel Mercure Airport Okęcie***

02-210 Warszawa

Aleja Krakowska 266

woj. mazowieckie

Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***

53-332 Wrocław

Powstańców Śląskich 7

woj. dolnośląskie

Rejestracja

Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 1590 zł.
1 390
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Progress Project Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Światowa 22
  • Kod pocztowy: 02-229
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5252382647

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa, Polska
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!