O szkoleniu
Trudność rozmów wynika nie z tego jak się komunikujemy, lecz z tego czego rozmowy dotyczą. To tematy i sytuacje sprawiają, że rozmowa staje się trudna, mimo, iż sama komunikacja jest tak powszechna, że w życiu zawodowym stała się rutyną. Aby być skutecznym w prowadzeniu trudnych rozmów nie wystarczy chcieć, nie wystarczy nawet wiedzieć jak to robić, ale przede wszystkim trzeba to umieć. Żeby zaś umieć prowadzić trudne rozmowy w sposób komfortowy dla każdej ze stron, trzeba rozumieć nie tylko druga stronę, ale przede wszystkim siebie – swoje emocje, motywacje, przekonania, sposoby reakcji oraz znać własne ograniczenia i silne strony.
Choć trudne rozmowy są naszym udziałem niezależnie od tego na jakim stanowisku pracujemy, to jednak najczęściej menadżerowie stają przed wyzwaniem przeprowadzania rozmów, w których trzeba jasno wyłożyć jakiś punkt sporny czy też przyczynę problemu, przekazać niepopularną decyzję, egzekwować wyniki pracy, a przy tym zrobić to w taki sposób żeby nie ucierpiały stosunki z pracownikami.
Prowadzenie rozmów z pracownikami, w tym również tych trudnych, to obowiązek każdego przełożonego niezależnie od tego czy pracuje na stanowisku kierownika, lidera, brygadzisty czy dyrektora. To obowiązek, który realizowany z odpowiednią umiejętnością buduje pozycję i autorytet przełożonego, ale przede wszystkim buduje współpracujący i efektywny zespół.
Głównym celem szkolenia jest nabywanie umiejętności przeprowadzania trudnych rozmów poprzez praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem zdobytej podczas szkolenia wiedzy. Ważną umiejętnością, zdobytą podczas szkolenia będzie kształtowanie przekonań o tym, że nawet trudne tematy czy sytuacje mogą być omawiane w sposób, budujący współpracę i dobre relacje między stronami uczestniczącymi w rozmowie. Natomiast nadrzędnym celem jest zadbanie o motywację menadżera oraz praca nad jego wiarą w siebie i pozytywną siłę w konfrontacji z zespołem a także trudnymi sytuacjami w codziennym zarządzaniu.
Choć trudne rozmowy są naszym udziałem niezależnie od tego na jakim stanowisku pracujemy, to jednak najczęściej menadżerowie stają przed wyzwaniem przeprowadzania rozmów, w których trzeba jasno wyłożyć jakiś punkt sporny czy też przyczynę problemu, przekazać niepopularną decyzję, egzekwować wyniki pracy, a przy tym zrobić to w taki sposób żeby nie ucierpiały stosunki z pracownikami.
Prowadzenie rozmów z pracownikami, w tym również tych trudnych, to obowiązek każdego przełożonego niezależnie od tego czy pracuje na stanowisku kierownika, lidera, brygadzisty czy dyrektora. To obowiązek, który realizowany z odpowiednią umiejętnością buduje pozycję i autorytet przełożonego, ale przede wszystkim buduje współpracujący i efektywny zespół.
Głównym celem szkolenia jest nabywanie umiejętności przeprowadzania trudnych rozmów poprzez praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem zdobytej podczas szkolenia wiedzy. Ważną umiejętnością, zdobytą podczas szkolenia będzie kształtowanie przekonań o tym, że nawet trudne tematy czy sytuacje mogą być omawiane w sposób, budujący współpracę i dobre relacje między stronami uczestniczącymi w rozmowie. Natomiast nadrzędnym celem jest zadbanie o motywację menadżera oraz praca nad jego wiarą w siebie i pozytywną siłę w konfrontacji z zespołem a także trudnymi sytuacjami w codziennym zarządzaniu.
Dlaczego warto wziąć udział?
Uczestnicy na szkoleniu:
- Dowiedzą się na czym polega przygotowanie się do trudnej rozmowy oraz co sprawia, że rozmowa może stać się trudna nawet jeśli temat lub sytuacja na to nie wskazują.
- Nauczą się identyfikowania przyczyn, które sprawiają trudność w prowadzeniu rozmów z pracownikami.
- Poznają swoje mocne strony ułatwiające prowadzenie trudnych rozmów w sposób komfortowy dla każdej ze stron, zrozumieją też swoje ograniczenia, nad którymi będą mogli pracować i się doskonalić.
- Udoskonalą umiejętność modelowania postawy pro-aktywnej w komunikacji z innymi, dzięki czemu poprawią jakość komunikacji w zespole.
- Poznają modele, techniki i schematy tworzenia efektywnych komunikatów zwiększających świadomość własnego wpływu na rezultat rozmów z pracownikami.
- Wzmocnią umiejętności radzenia sobie z oporem pracownika i poznają mechanizmy redukowania negatywnych emocji występujących podczas przeprowadzania trudnej rozmowy.
- Otrzymają zestaw narzędzi wspierających przeprowadzanie trudnych rozmów, wypracowanych podczas analizy, wniosków i podsumowań własnych doświadczeń z trudnych rozmów.
- Zdobędą wiedzę o tym jak niwelować niepożądane postawy i nawyki pracowników, aby zamieniać je w nowe standardy, zwiększające potencjał zespołu.
Kto powinien wziąć udział?
- Kierownicy zespołów
- Menedżerowie i Dyrektorzy firm
Program szkolenia
- Na czym polega trudność - co sprawia, że rozmowa jest/staje się „trudna”
- Nastawienia, przekonania, atrybucje, oceny, etykiety – co konkretnie sprawia trudność,
- Style funkcjonowania społecznego determinujące sposób zachowania, komunikowania się i reakcji w sytuacjach trudnych,
- Osobisty potencjał do prowadzenia trudnych rozmów,
- Menadżer i pracownik - prawa, obowiązki i odpowiedzialność obu stron w rozmowie,
- Pięć poziomów relacji – na którym poziomie rozmowy mogą być szczególnie trudne.
- Standardy komunikacji w trakcie prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami
- Jak słuchać, aby twoi pracownicy mówili,
- Jak mówić, aby twoi pracownicy słuchali,
- Poziomy komunikacji – faktów, relacji, apelu, ujawniania siebie,
- Bariery i blokady komunikacyjne,
- Komunikacja w konflikcie – obszary konfliktu, od których zaczyna się destrukcja relacji,
- Postawy w komunikacji – strategie i zachowania nawykowe,
- Pytania – rozmową kieruje ten kto pyta - jak sprawić, aby pracownicy reagowali na twoje prośby i polecenia.
- Anatomia trudnej rozmowy – dialog konstruktywny:
- Przygotowanie - sześć aspektów przygotowania do rozmowy z pracownikiem,
- Gdzie i kiedy powinna być przeprowadzona rozmowa oraz kto powinien w niej uczestniczyć,
- Prawa i obowiązki stron w rozmowie raz jeszcze – formalności i procedury,
- Treść i forma – rozmowa o „rzeczy”,
- Emocje w rozmowie – forma i treść,
- Konstruktywna informacja zwrotna – zasady i modele,
- Konkretne elementy skutecznej rozmowy.
- Przed rozmową - zanim uznasz, że rozmowa z pracownikiem jest konieczna:
- Dopasowanie zadań do możliwości i zaangażowania pracownika,
- Standardy pracy i zadania – czy wszyscy pracownicy dobrze je znają,
- Jasne cele, jasne priorytety - jasne określenie kwestii wydajności pracy,
- Perspektywa kierownika, perspektywa pracownika,
- Kultura prowadzenia rozmów w organizacji.
- Trudne rozmowy:
- Przekazywanie niepopularnych decyzji,
- Rozmowa o słabych wynikach w pracy,
- Rozmowy dyscyplinujące,
- Rozmowa o niedbałości i plotkach,
- Rozmowa o higienie i stroju w miejscu pracy,
- Rozmowa o zwolnieniach,
- Rozmowy o agresji i nieakceptowanych zachowaniach w miejscu pracy,
- Rozmowy oceniające,
- Radzenie sobie z krytyką i krytykanctwem.
- Plan Działań Wdrożeniowych - podsumowanie szkolenia
- Opracowanie indywidualnych Planów Działań Wdrożeniowych (PDW) przez każdego Uczestnika – które elementy konkretnie i od kiedy zacznę wdrażać podczas prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami.
Czas trwania
2 dni - 16 godz.
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 dzień
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 dzień
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***
53-332 Wrocław
Powstańców Śląskich 7
woj. dolnośląskie
Hotel Mercure Airport Okęcie***
02-210 Warszawa
Aleja Krakowska 266
woj. mazowieckie
Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***
53-332 Wrocław
Powstańców Śląskich 7
woj. dolnośląskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 1590 zł.
1 390
zł
+23% VAT
Cena zawiera:
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję
"Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."
Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby.
W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności.
Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
- Nazwa firmy: Progress Project Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Światowa 22
- Kod pocztowy: 02-229
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5252382647
Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest
wypełnienie formularza kontaktowego.
Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Eventis.pl
04-395 Warszawa
ul. Siennicka 22/22
Organizator
Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa, Polska
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
Powiadomienia o nowych terminach