Tryb podstawowy i przetarg nieograniczony - instrukcja dla zamawiającego z uwzględnieniem praktyki, orzecznictwa i najczęstszych błędów.

O szkoleniu

Podczas szkolenia poruszone zostaną najważniejsze tematy, takie jak:

  • Efektywność ekonomiczna – jak prawidłowo przeanalizować potrzeby zamawiającego, by uniknąć najczęstszych błędów i przeprowadzić przetarg w sposób optymalny.
  • Warunki udziału i przesłanki wykluczenia – szczegółowe omówienie warunków stawianych wykonawcom, w tym kontrowersje wokół polis OC i udziału konsorcjów.
  • Zagadnienia proceduralne – praktyczne wskazówki dotyczące wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, środków dowodowych i zasad jawności.
  • Negocjacje w trybie podstawowym – jak i kiedy prowadzić negocjacje, jakie są różnice między wariantami i na co zwracać szczególną uwagę.
  • Klauzule umowne i waloryzacyjne – co należy uwzględnić w projekcie umowy, aby zminimalizować ryzyko odwołań i w pełni chronić interesy zamawiającego.

To szkolenie to doskonała okazja, by poznać najnowsze interpretacje orzecznictwa KIO i TSUE oraz zdobyć praktyczną wiedzę, którą można od razu wdrożyć w codziennej pracy.

NIE CZEKAJ, ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ!

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane do zamawiających, które koncentruje się na praktycznych aspektach procedur przetargowych. Dzięki szczegółowemu omówieniu kluczowych zagadnień, uczestnicy zyskają pełną wiedzę, jak skutecznie i zgodnie z przepisami przeprowadzić postępowanie przetargowe od A do Z.

Program szkolenia

PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA

  1. Zasada efektywności ekonomicznej w praktyce.
  2. Analiza potrzeba zamawiającego przed wszczęciem przetargu – na co zwrócić uwagę? Fakty i mity na temat analizy potrzeb.
  3. Relacje zamawiającego i wykonawcy przed wszczęciem postępowania a pozycja prawna stron w toku procedur. Kontrowersje art. 85 Pzp.
  4. Wstępne konsultacje rynkowe jako znakomite narzędzie wspierające efektywne zakupy.

„IDEALNY WYKONAWCA” – JAK OKREŚLIĆ WARUNKI UDZIAŁU I PRZESŁANKI WYKLUCZENIA

  1. Czym jest zdolność do występowania w obrocie gospodarczym i czy warto ją badać?
  2. Polisa OC w kontekście warunków udziału w postępowaniu – kontrowersje i najczęstsze błędy.
  3. Jak łączyć potencjał konsorcjum i jaki ma to wpływ na pozycję prawną konsorcjum?
  4. Oświadczenie o podziale prac między konsorcjantów – jak szczegółowe powinno być? Czy można je uzupełniać i poprawiać?
  5. Co realnie może robić na gruncie umowy z zamawiającym niedoświadczony konsorcjant? Jak konsorcjanci muszą dzielić się pracami wg nowy przepisów?
  6. Ocena doświadczenia wykonawcy zdobytego w ramach umowy konsorcjum.
  7. Udostępnianie zdolności zawodowej – jeśli nie podwykonawstwo, to co?
  8. Nienależyte wykonanie zamówienia jako przesłanka wykluczenia. O jakich karach umownych wykonawca powinien wspomnieć w JEDZ?
  9. Wprowadzenie w błąd zamawiającego.
  10. Samooczyszczenie w praktyce na konkretnych przykładach z orzecznictwa KIO.

WYBRANE ZAGDANIENIA PROCEDURALNE – UJĘCIE PRAKTYCZNE

  1. Wnioski o wyjaśnienie treści SWZ / pytania wykonawców: zasady, terminy, obowiązki.
  2. Kontrowersje orzecznicze – czy wykonawca może czy jednak musi pytać o treść SWZ?
  3. Procedura odwrócona PN w dwóch wariantach
  4. Przedmiotowe środki dowodowe – zasady składania i uzupełniania
  5. Co jeśli przedmiotowy środek dowodowy zawiera nieprawdziwe dane?
  6. Zasada jawności w praktyce – co i kiedy można udostępnić wykonawcom.
  7. Wizja lokalna – zasady i skutki.
  8. Awaria platformy zakupowej w toku procedury – jak uniknąć unieważnienia postępowania wg KIO?
  9. Orzecznictwo KIO i TSUE – zmiana zasad zastrzegania tajemnicy przedsiębiorstwa
  10. Orzecznictwo KIO dotyczące rażąco niskiej ceny.

PRZEBIEG TRYBU PODSTAWOWEGO ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM WARIANTÓW NEGOCJACYJNYCH

  1. Jak przebiega tryb podstawowy? Który wariant wybrać?
  2. Czy przewidzenie opcjonalnych negocjacji realnie umożliwia czy de facto zmusza do ich poprowadzenia?
  3. Co można negocjować w ramach poszczególnych wariantów trybu podstawowego?
  4. Jak przeprowadzić negocjacje? Czy można od razu zażądać oferty dodatkowej?
  5. Najczęstsze pytania i odpowiedzi o wariant drugi trybu podstawowego.
  6. Kiedy warto skorzystać z wariantu trzeciego TP? Czym różnią się negocjacje z wariantu 2 i 3?
  7. Specyfika negocjacji w wariancie trzecim i trudności związane z kryteriami oceny ofert.

PROJEKT UMOWY BEZ RYZYKA ODWOŁAŃ

  1. Co w praktyce oznacza zasada współdziałania stron umowy i jak wpływa na pozycje prawna zamawiającego?
  2. Lista przepisów zakazanych, czyli klauzule abuzywne w umowach o zamówienia publiczne – NA KONKRETNYCH  PRZYKŁADACH z orzecznictwa.
  3. Dopuszczalny limit kar umownych.
  4. Termin wykonania zamówienia.
  5. Co obowiązkowo musi znaleźć się w umowie o zamówienie publiczne?

KLAUZULE WALORYZACYJNE – JAK JE DOBRZE OPISAĆ

Dobre praktyki, najczęstsze błędy praktyczne wskazówki i przykładowe zapisy z zakresu waloryzacji (art. 439 Pzp).

PODSUMOWANIE i PYTANIA UCZESTNIKÓW

Czas trwania

09:30-15:30

Prelegenci

Damian Michalak

Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Właściciel kancelarii prawniczej, doświadczony doradca i szkoleniowiec. Posiada bogate doświadczenie w obsłudze prawnej przedsiębiorców i podmiotów z sektora publicznego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z udzielaniem i realizacją zamówień publicznych oraz współpracą prywatnych inwestorów z sektorem publicznym. Wspiera zamawiających w organizacji procedur zakupowych, a wykonawców w skutecznym ubieganiu się o zamówienia publiczne i kontrakty PPP, w tym przed Krajową Izbą Odwoławczą.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 099
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • Nagrania z webinarów ApexNet, Spotkania z ekspertami po godzinach,Roczny dostęp do EduStrefy, Aplikację mobilną z ustawą Pzp na Android i iOS, EduBox
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
  • Ulica i nr: ul. Atlasowa 41
  • Kod pocztowy: 02-437
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7010371279

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa, Polska ul. Atlasowa 41

Organizator

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa, Polska
ul. Atlasowa 41
woj. mazowieckie
Firma ApexNet powstała w 2001 roku. ApexNet to doświadczony organizator szkoleń biznesowych, specjalizujący się głównie w nowoczesnych szkoleniach biznesowych. Oferta firmy jest szeroka i skierowana głównie do firm, oferując różnorodne formy szkoleń,...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!