Szkolenie

TWI – Szybkie wdrażanie nowych pracowników do pracy

O szkoleniu

Uczymy kierowników jak poprawić efektywność szkoleń stanowiskowych, jak przyśpieszyć wdrażanie nowych pracowników do samodzielnej pracy, jak zmniejszyć liczbę awarii maszyn obsługiwanych przez niedoświadczonych pracowników oraz maksymalnie zwiększyć wydajność i tempo pracy bez utraty jakości.

Celem szkolenia TWI – poprawa efektywności szkoleń stanowiskowych jest stworzenie efektywnego systemu szkoleń pracowników. Dzięki TWI IP możliwe jest wprowadzenie pracy standaryzowanej, pracownicy wiedzą jak powinni pracować na własnych stanowiskach. Każdy na danym stanowisku będzie pracował tak samo, według ustalonych standardów.

Celem warsztatów TWI jest nauczenie się odpowiedniego przekazywania wiedzy i umiejętności niezbędnych na danym stanowisku pracy oraz ujednolicenie pracy a ostatecznie – zwiększenie efektywności pracy.

Celem warsztatów TWI jest trening umiejętności interpersonalnych zwierzchnika (Instruktora TWI) – którym, zgodnie z ideą TWI jest każdy, kto realizuje instruktaż w miejscu pracy (bez względu na formalnie zajmowane stanowisko – funkcję)

Korzyści dla uczestników szkolenia TWI:

W trakcie warsztatów uczestnicy: zdobędą podstawowe informacje na temat TWI, zdobędą wiedzę i umiejętności przeprowadzania szkolenia stanowiskowego z wykorzystaniem metody TWI – „Instruowanie pracowników”, poznanie praktycznych przykładów wprowadzania metody TWI – „Instruowanie pracowników” w innych firmach produkcyjnych oraz budowy dobrych relacji w zespole, nauczą się sposobu przekazywania bezcennego doświadczenia i wypracowanych umiejętności.
Kto powinien wziąć udział?
  • trenerów wewnętrznych,
  • kierowników,
  • liderów zespołów,
  • mistrzów, brygadzistów,
  • pracowników działów HR,
  • koordynatorów Lean,
  • osób odpowiedzialnych za wdrażanie nowych pracowników i realizację szkoleń stanowiskowych.

Program szkolenia

I CZĘŚĆ – TWI Job Instruction – Umiejętności Instruowania Pracowników 

  • „Lewitujące przedmioty” – zadanie symulacyjne, wnioski do dalszej pracy
  • Postawa i nastawienie jako fundament samorozwoju i doskonalenia

Wprowadzenie do TWI (Training Within Industry)

  • Historia TWI – geneza powstania – cofnijmy się do czasów II wojny światowej
  • Wyniki wdrożeń TWI kiedyś i dzisiaj analiza danych
  • TWI – czy warto?
  • Dlaczego TWI jest skuteczną i coraz bardziej popularną metodą rozwoju pracowników?

Kim jest Instruktor TWI – lider, brygadzista, mistrz, kierownik

  • Typowe trudności i problemy w rozwoju pracowników – praca w podgrupach na FCH
  • Pięć kluczowych kompetencji Instruktora TWI – czyli czego powinniśmy się uczyć?

Instruowanie pracowników (Job Instructions).

  • Co to znaczy instruować?
  • Cztery główne etapy TWI
  • „Standardowe metody instruowania” – czyli analiza obecnie stosowanych metod szkoleniowych na stanowisku pracy
  • Historyczny węzeł zabezpieczający – standardowe metody instruowania wg TWI w praktyce – ćwiczenie na forum
  • Błędy, które popełniamy w trakcie prowadzenia instruktażu – autodiagnoza
  • Jak i dlaczego warto eliminować błędy w instruktarzu

Metoda IP, cztery kroki przygotowania szkoleń przez zwierzchnika dla pracownika

  • Jak tworzyć narzędzia pracy dla Instruktora, czyli APP Arkusz Podziału Pracy
  • Instrukcja pracy wg TWI, czyli rozwinięta forma APP dla ucznia
  • Odpowiednie przygotowanie Instruktora oraz przygotowanie podwładnego.
  • Trzy prezentacje prowadzone przez Instruktora – umiejętności merytoryczne i interpersonalne
  • Trzy prezentacje realizowane przez ucznia (pracownika)
  • Obserwowanie pracownika podczas wykonywania danej czynności – rola Instruktora
  • Pozostaw ucznia i daj mu szansę rozwoju – rola Instruktora, czyli jak monitorować postępy pracy ucznia

Warsztaty z wykorzystaniem symulacji TWI: przygotowanie pełnej prezentacji według poznanych zasad – praca w podzespołach – prezentacje na wybranych przykładach

Podsumowanie: Uczestnicy warsztatów zostaną postawieni przed pytaniem:

 Czy Wasz dotychczasowy system szkoleń jest bardziej skuteczny aniżeli IP TWI?

II CZĘŚĆ – TWI Job Relations – Umiejętności budowy dobrych Relacji z Pracownikiem
Buduj pozytywne relacje z pracownikami, zwiększaj współpracę i motywację oraz skutecznie rozwiązuj konflikt

TWI Job Relations to trening relacji z pracownikami – doskonała okazja aby zmierzyć się z potencjalnymi  i rzeczywistymi problemami typu:

  • Negatywne postawy i zachowania związane z postrzeganiem zmian w firmie związanych np. z wdrażaniem idei i narzędzi LEAN
  • Obniżona motywacja i zaangażowanie (zbyt duże obłożenie pracą, tempo zmian, praca zmianowa, niespełnione oczekiwania finansowe itp.)
  • Negatywne nastawienie pracowników np. roszczeniowe, agresywne. Stosowanie presji na bezpośrednich przełożonych – włącznie z szantażem typu: a co mi zrobisz? najwyżej się zwolnię!
  • TWI JR to trening relacji międzyludzkich, który uczy przełożonych (Instruktorów), jak radzić sobie z problemami międzyludzkimi, jak zapobiegać ich występowaniu, a co najważniejsze, pomaga w opracowaniu logicznego, zdroworozsądkowego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z podejściem zorientowanym na ludzi.
  • Kluczowe elementy programu sprzyjają nauczaniu podstaw budowania konsensusu i indywidualnego rozwiązywania problemów. Ten program stanowi bazę, na podstawie której możesz zbudować stabilność w swoich procesach.

Korzyści: zwiększona wydajność, lepsza frekwencja, lepsze morale i wyższy wskaźnik utrzymania pracowników.

 Budowanie relacji w zespole JR (Job Relations).

  • Czym są relacje, czyli o co tak naprawdę chodzi? – nasza definicja i przykłady
  • „Trójkąt efektywnych relacji” – zadanie zespołowe na forum – wnioski do dalszej pracy w roli Instruktora TWI

Jakie są typowe problemy w rozwijaniu pracowników i co jest ich źródłem?

  • Czynniki wewnętrzne (wewnątrz sterowalność)
  • Czynniki zewnętrzne (zewnątrz sterowalność)
  • Strefa troski i wpływu – jak instruktor powinien podchodzić do problemu

Autorytet Instruktora TWI – czyli jak zadbać o to, aby chcieli Cię słuchać

  • Główne źródła autorytetu Instruktora
  • Siła wiedzy i doświadczenia Instruktora
  • Umocowanie formalne czyli atrybuty funkcji i stanowiska
  • Siła osobowości – czyli charyzma instruktora
  • Doświadczenie Milgrama – jak korzystać z prostych metod wpływu i perswazji

Zapobieganie problemom ludzkim – cztery podstawy dobrych relacji

  • Informowanie pracowników o tym jak sobie radzą
  • Chwalenie pracowników, kiedy zasłużą
  • Powiadamianie pracowników o zmianach, które ich dotyczą
  • Robienie najlepszego użytku ze zdolności każdego pracownika

Metody zapobiegania problemom interpersonalnym w relacjach pracowniczych wg TWI.

  • Gdy pojawiają się problemy, Job Relations przedstawia sprawdzoną metodę tzw 4 kroków: uzyskiwania faktów, opcji ważenia, podejmowania decyzji, podejmowania działań i sprawdzania wyników.
  • 6 kroków wg Gordona w pracy z dorosłymi
  • Zajęcia warsztatowe – studia przypadków scenki sytuacyjne

Efektywna komunikacja interpersonalna z uczniem w realiach TWI – kluczowe umiejętności instruktora

  • Pytania i aktywne słuchanie
  • Obawy pracowników – jak je łagodzić?
  • Jak zdobywać informacje o predyspozycjach ucznia do pracy?
  • Udzielanie informacji zwrotnej – pochwała i reprymenda
  • Komunikaty pozytywne i negatywne wobec ucznia
  • Analogie jako narzędzie pracy instruktora

Sesja podsumowująca warsztaty

Czy instruktorzy TWI będą potrafili świadomie budować satysfakcjonujące i partnerskich relacji z pracownikami oraz być nie tylko zwierzchnikami ale również partnerami dla pracowników? – dyskusja moderowana wnioski na FCH

 

Prelegenci

Cytat

Trener TWI, Konsultant wspierający procesy wdrażania koncepcji LEAN Manufacturing w firmach produkcyjnych, a także rozwoju kompetencji menedżerskich kadry kierowniczej średniego i niższego szczebla oraz umiejętności osobistych pracowników w środowisku LEAN. Wdrożył z powodzeniem standardy pracy wg TWI w wielu firmach produkcyjnych. Posiada 17 letnie doświadczenie trenerskie, a od 10 lat jego aktywność koncentruje się na szkoleniach skierowanych do firm produkcyjnych. Jest audytorem w projektach rozwojowych na etapie wdrożeń kontroli i oceny.
Twórca programów szkoleniowych i autorskich rozwiązań i mające na celu podniesienie standardów komunikacji w środowisku produkcyjnym, wzrost efektywności zarządzania zespołami dla kierowników, brygadzistów, liderów, mistrzów.

Prowadzi szkolenia wspierające wdrażanie idei LEAN:

  • Warsztaty liderskie dla mistrzów, brygadzistów liderów obszarów produkcyjnych.
  • Podstawy komunikacji interpersonalnej w środowisku LEAN.
  • Zarządzanie zespołem produkcyjnym w środowisku LEAN – warsztaty kierownicze.
  • Motywacja do zmian w LEAN.
  • 5S Przygotowanie do wdrożenia.
  • Pracownicze Programy Pomysłów – jak angażować do innowacyjności?
  • Sztuka udzielania instruktarzu wg metodologii TWI.
  • Podstawowe narzędzia do rozwiązywania problemów wg LEAN.
  • Trening Trenera KAIZEN.

Gdzie i kiedy

Wisła 3 - 4 grudnia 2020
Hotel STOK****SKI&SPA

43-460 Wisła

Jawornik 52A

woj. śląskie

Weź udział

Cena 1
zł brutto za 1 osobę
1290 PLN
Cena zawiera:
  • udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, obiady, parking hotelowy. Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie (2 kolacje, 2 śniadania, 2 obiady, przerwy kawowe), zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness. Parking hotelowy bez dodatkowych opłat.
Weź udział
Cena 2
zł brutto za 1 osobę za szkolenie z zakwaterowaniem
1790 PLN
Cena zawiera:
  • udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, obiady, parking hotelowy. Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie (2 kolacje, 2 śniadania, 2 obiady, przerwy kawowe), zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness. Parking hotelowy bez dodatkowych opłat.
Weź udział

Organizator

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice
ul. Kozielska 137d
woj. śląskie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

 


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice ul. Kozielska 137d
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!