Szkolenie
Umowa spedycji i umowa przewozu drogowego, Konwencja CMR, prawo przewozowe – prawa i obowiązki stron, reklamacje
O szkoleniu
Szkolenie ma na celu dostarczenie informacji, a dla bardziej już doświadczonych, usystematyzowanie nabytej wiedzy, odnośnie umowy przewozu i spedycji, poprawności zawierania stosownych umów a także składania reklamacji z tytułu ubytku, uszkodzenia, utraty towaru a także z tytułu opóźnienia w dostawie. Umowa i list przewozowy to podstawy aby potem mieć szanse skutecznego dochodzenia reklamacji. Podpowiemy także na co zwracać uwagę w ubezpieczeniach aby w razie szkody móc skorzystać z ochrony – niestety, często nie zwracamy uwagi na ogólne warunki ubezpieczenia, płacimy składki a potem okazuje się, że „akurat w tym wypadku” ubezpieczenie nie obowiązuje – zapraszamy na szkolenie!
Kto powinien wziąć udział?
Pracownicy działów exportu, importu, logistyki, działów księgowości, sprzedaży, agenci celni.
Program szkolenia
Umowa spedycji:
- podstawy prawne umowy spedycji
- zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy – jak to robić poprawnie
- odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie
- kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru
- składanie reklamacji do spedytora – kto, kiedy i w jakiej formie
Ubezpieczenia:
- ubezpieczenie OC Spedytora – co daje a czego nie daje takie ubezpieczenie
- ubezpieczenie OC Przewoźnika
- ubezpieczenie CARGO – argumenty za i przeciw, na co zwracać uwagę „pułapki” w ubezpieczeniach – co musisz wiedzieć aby w ogóle skorzystać z ubezpieczenia
- przykłady praktyczne
Umowa przewozu (Konwencja CMR i Prawo przewozowe):
- odpowiedzialność nadawcy, załadowcy i spedytora za nieprawidłowe załadowanie towaru, wypełnienie listu przewozowego, czy udzielenie zlecenia, w którym nie uwzględnia się czasu pracy kierowców
- podstawy prawne – aktualny stan
- „zlecenie transportowe” – czyli „umowa przewozu”? To nie to samo.
- przykłady poprawnych i złych klauzul umownych – dobra umowa to podstawa skutecznej reklamacji.
- list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna a także informacyjna
- obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy
- jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu
- jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru
- protokół o stanie przesyłki – jak go robić prawidłowo. Przykłady błędów i skutków źle sporządzonych protokółów
- składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony
- formularze reklamacyjne
Prelegenci


trener Effect Group
Weź udział
Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
750
PLN
Cena zawiera:
- udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.
Weź udział
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Weź udział, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.
Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16