Szkolenie: Umowy Utrzymaniowe IT

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/umowy-utrzymaniowe-it-68912

Informacje o szkoleniu

  • Umowy Utrzymaniowe IT


    ID szkolenia: 68912
    Kategoria: Szkolenia i Kursy
    Branża/temat: Prawo
  • Adres szkolenia:

    -
    -
    Warszawa
    woj. mazowieckie
  • Termin szkolenia:

    Data: 5.07.2017
    Godziny zajęć (czas trwania):
    6
  • Organizator szkolenia:

    Langas Group
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia i Kursy

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

„Negocjowanie, zawieranie, a często i tworzenie wszelkiego rodzaju umów IT skłania ich użytkowników do skracania procesów i korzystania z gotowych wzorów. Niejednokrotnie zdarza się, że sprawdzone wzory kryją w sobie kruczki, pułapki, które skutkują opóźnieniami w realizacji, nie wywiązywaniem się z warunków i postanowień, a co za tym idzie finansowymi konsekwencjami w projektach IT. Prawne zabezpieczanie umów IT to nie tylko wiedza dla prawników. Co prawda wymaga szerszego kontekstu ze względu na różnorodność i szczegółowość obszarów, ale praktycy IT znający realia współpracy ze swoimi kontrahentami zdają sobie sprawę, że dobra i rzetelna analiza zapisów wspiera techniczno-informatyczny przebieg projektu."

Szkolenie skierowane jest do:

pracowników działów odpowiedzialnych za IT
(dyrektorów i menedżerów odpowiedzialnych za IT,
Project Managerów, osób uczestniczących)
pracowników działów zakupów i kontrolingu odpowiedzialnych za obszar IT
pracowników działów bezpieczeństwa teleinformatycznego i ochrony informacji
prawników wewnętrznych oraz zewnętrznych biorący udział w przygotowaniu, negocjowaniu lub opiniowaniu umów IT
konsultantów uczestniczących w projektach IT

Program szkolenia:

PROGRAM – 5 Lipca 2017

9.00- 9.30 Rejestracja i powitalna kawa
9.30 Rozpoczęcie szkolenia

ZAKRES PRAC

Klauzule określające zakres usług: utrzymanie, serwis, maintenance, help desk, onsite support, upgrade/update oprogramowania
Klauzule określające usługi dodatkowe: administrowanie, autoryzacja zmian, repozytorium kodów, zarządzanie hardware/środowiskami
Klauzule przejęcia w utrzymanie i klauzule czynności inicjujące współpracę

PARAMETRY WYKONANIA UMOWY

Definicje różnych parametrów jakości oprogramowania (dostępność, wydajność, niezawodność, etc.) oraz usług (czasy reakcji, diagnozy, obejścia, naprawy)
Pułapki w definiowaniu klauzul określających KPI, SLA, OLA, etc.
Klauzule odpowiedzialności Wykonawcy a odpowiedzialność osób trzecich (producenta oprogramowania, innych dostawców)
Klauzule opisujące zasady raportowania i odbiorów

WYNAGRODZENIE

Klauzule wynagrodzenia: T&M, fixed price, successfee i ich konsekwencje prawne
Klauzule benchmarkingowe: benchmark rynkowy, i mechanizmy dostosowania wysokości wynagrodzenia
Mechanizmy indeksujące wynagrodzenie w oparciu o czynniki wewnętrzne i zewnętrzne
Obniżanie wynagrodzenia a kary umowne – porównanie klauzul i ich konsekwencji prawnych
Klauzule zatrzymywania części wynagrodzenia przez Zamawiającego

KARY UMOWNE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Efektywne zastrzeganie kar umownych dla różnych typów usług
Mechanizmy motywujące i demotywujące do współpracy
Wysokość kar umownych i ograniczenia odpowiedzialności a standardy rynkowe
Najważniejsze problemy związane z dochodzeniem odpowiedzialności od dostawcy IT a klauzule kar umownych

WYPOWIEDZENIE I EXIT PLAN

Klauzule wypowiedzenia: wypowiedzenie zwykłe, z winy dostawcy oraz przez dostawcę
Okresy wypowiedzenia, przyczyny wypowiedzenia i ograniczenia
Klauzule zakończenia współpracy: prawidłowe określenie obowiązków w ramach Exit Planu (transfer uprawnień, danych i wiedzy, licencje, sprzęt)
Wypowiedzenie ze skutkiem natychmiastowym a Exit Plan

INNE KWESTIE KLUCZOWE

Klauzule licencyjne i przeniesienia praw autorskich
Klauzule zdalne dostępu do poszczególnych środowisk i kwestie bezpieczeństwa informacji/ochrony danych osobowych
Klauzule zapewniające kontrolę personelu wykonawcy
Klauzule opisujące zasady prowadzenia małego rozwoju

16.30 Zakończenie szkolenia

Informacje o prelegentach:

Marcin Serafin
Ekspert specjalizujący się w prawie kontraktów technologicznych oraz prawie telekomunikacyjnym. Partner w Kancelarii Maruta Wachta – zwycięzcy rankingu kancelarii prawnych Rzeczpospolita za rok 2016 w kategorii Technologie Media Telekomunikacja oraz rekomendowanej kancelarii w kategorii
Prawo własności intelektualnej, przemysłowej oraz autorskie.
W ciągu ostatnich 10 lat zrealizował ponad 100 projektów technologicznych dla największych polskich i międzynarodowych firm ze wszystkich sektorów gospodarki. W latach 2013-2014 menedżer ds. strategicznych w Google, gdzie odpowiadał za działania regulacyjno-legislacyjne w Europie Środkowo-Wschodniej. Wykładowca i trener na uczelniach wyższych (UW, SGH, UJ) oraz na szkoleniach prywatnych.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 970 - 1370

Cena zawiera:

uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby, materiały szkoleniowe, certyfikat, obiady, poczęstunek podczas przerw

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

zgłoszenie do 05.06.2017 - 970 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 06.06.2017 - 1370 PLN + 23% VAT

Szkolenie, kurs: Umowy Utrzymaniowe IT