Szkolenie

Upoważniony przedsiębiorca AEO

O szkoleniu

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy w jaki sposób poprawić jakość wewnętrznego funkcjonowania przedsiębiorstwa, co będzie skutkowało mniejszą ilością kontroli celnych, uprawnieniem do uzyskania i korzystania z wielu istotnych przywilejów i ułatwień na terenie Unii Europejskiej w obrocie towarowym z zagranicą oraz będzie wizytówką na arenie międzynarodowej potwierdzającą wysokie standardy działalności firmy.
Dlaczego warto wziąć udział?

Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieć:
• Jaka jest ich odpowiedzialność jako kadry kierowniczej?
• Jak zarządzać/kierować ludźmi zgodnie z prawem i z korzyścią dla firmy a jednocześnie z dbałością o własne interesy?
• Jakie są ryzyka prawne i jakie narzędzia zabezpieczające należy wprowadzić w kierowaniu zespołem?

Kto powinien wziąć udział?

Agencje celne, przedsiębiorcy dokonujący obrotu towarowego z zagranicą – importerzy, eksporterzy, przedsiębiorstwa produkcyjne korzystające z celnych procedur specjalnych, firmy współpracujące jak i świadczące usługi dla przedsiębiorców dokonujących obrotu towarowego z zagranicą np. firmy przewozowe, świadczące usługi IT.

Program szkolenia

1. Kontekst historyczny wprowadzenia AEO – bezpieczeństwo i ochrona terytorium Unii Europejskiej.

2. Podstawy prawne wprowadzające instytucję Upoważnionego przedsiębiorcy AEO.

3. Rodzaje pozwoleń AEO.

4. Jak funkcjonować na rynku amerykańskim jako wiarygodny przedsiębiorca.

5. Wzajemne uznawanie unijnego AEO z innymi krajami na świecie w celu potwierdzania wysokich standardów funkcjonowania przedsiębiorstwa.

6. Szczegółowe omówienie kryteriów przyznawania pozwolenia Upoważnionego przedsiębiorcy AEO.

7. Jakie wymogi należy spełnić dla uzyskania pozwolenia AEOC a jakie dla AEOF.

8. Korzyści z posiadania pozwolenia AEO.

9. Jak firmy współpracujące mogą wpłynąć na nasze AEO.

10. AEO a ISO.

11. Procedura wydawania pozwoleń AEO:
a) wniosek,
b) załączniki do wniosku,
c) przesłanki nieprzyjęcia wniosku.

12. Skutki prawne pozwolenia AEO.

13. Postępowanie audytowe:
a) sposób przeprowadzania czynności audytowych,
b) kwestionariusz postępowania audytowego,
c) kryteria sprawdzane w ramach postępowania audytowego,
d) badanie przestrzegania wymogów celnych i podatkowych,
e) badanie zarządzania ewidencjami handlowymi oraz transportowymi,
f) badanie wypłacalności,
g) badanie standardów związanych z bezpieczeństwem i ochroną,
h) zakończenie postępowania,
i) monitorowanie posiadaczy pozwoleń.

14. Istotne korzyści i ułatwienia przysługujące posiadaczom pozwolenia AEO.

Czas trwania

10:00 – 15:30

Prelegenci

Cytat

Członek zespołu Eksperta Celnego – wieloletni ekspert związany ze Służbą Celną. Swoje 20-letnie doświadczenie zdobyła jako funkcjonariusz celno-skarbowy pracując m. in. na stanowiskach kierowniczych. W ramach wykonywanych obowiązków, nadzorowała zarówno wprowadzanie jak i wyprowadzanie towaru z terytorium Unii Europejskiej. Kontrolowała spełnianie przez wprowadzane towary środków polityki handlowej, współpracowała z wyspecjalizowanymi organami jak Urząd Komunikacji Elektronicznej, Inspekcja Handlowa, Państwowa Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa, Wojewódzka Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno Spożywczych, Państwowa Inspekcja Sanitarna, Graniczny oraz Powiatowy Lekarz Weterynarii, kontrolą fitosanitarną oraz służbami jak Straż Graniczna, Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego i innymi w celu uzyskania opinii o towarach. Posiada praktyczną znajomość wszystkich systemów funkcjonujących w służbie celnej oraz przepisów prawa dotyczących obrotu towarowego z zagranicą.

Gdzie i kiedy

Warszawa 19 lutego 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena
za osobę
690 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 56
woj. mazowieckie
ADN Akademia (dawniej Akademia Biznesu MDDP) jest organizatorem szkoleń i konferencji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości, a także zarządzania i finansów. Realizujemy projekty dedykowane dla firm, dostarczając wiedzę, która zapewnia stabilny w...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o zgłoszenie z użyciem formularza rejestracji online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa ul. Grzybowska 56
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!