O szkoleniu
To szkolenie pozwoli Ci dostarczać swoim produktem wartość sprawniej, prościej a często taniej. Kluczem do zwiększania wartości jest myślenie o produkcie przez pryzmat jego funkcji. Dlatego wyposażymy Cię w narzędzia do analizy funkcji produktu, a także projektowania pod funkcję. Poznasz różne sposoby realizacji funkcji Twojego produktu, co utoruje drogę mądrym usprawnieniom.
JAK PRACUJEMY PODCZAS SZKOLENIA
INTENSYWNY TRENING
DTV (Design to Value) owocuje wymiernymi biznesowo rezultatami zarówno na etapie definiowania wymagań biznesu/klienta, jak i podczas projektowania. Podczas szkolenia pokazujemy i trenujemy DTV. Trenujemy narzędzia, dzięki którym praktycznie dotykamy zasady 'less is more'.
JAKOŚĆ VS WARTOŚĆ
Dzięki DTV zmieni się twoje podejście do analizy. Odkryjesz na nowo, co jest celem (wartością). Dowiesz się, jak w kolejnych krokach o tę wartość się troszczyć, tak aby na wyjściu była dokładnie tym, czego klient oczekuje. Ta zmiana przynosi wymierne korzyści biznesowe na etapie projektowania, a także we współpracy z biznesem/klientem.
MĄDRE USPRAWNIENIA
Przekonasz się, że za każdym razem usprawnianie może być mądrzejsze - prostsze lub tańsze, a przede wszystkim może dostarczać wartości klientowi/użytkownikowi. Dowiesz się, jak spośród wielu alternatyw wybrać najlepszą.
DTV W PRAKTYCE
Przykłady zastosowania tej metodologii omawiamy na realnych rozwiązaniach (studiach przypadków).
To szkolenie dedykujemy przede wszystkim:
- Inżynierom konstruktorom, odpowiedzialnym za nowy wyrób
- Designerom, osobom odpowiedzialnym za design i funkcjonalność produktu
- Cost engineer'om, technologom, projektantom i osobom ze wsparcia produkcji
- Kierownikom biur konstruktorskich i zespołów projektowych
Program szkolenia
1. Analiza komponentów
2. Modelowanie funkcji
3. Analiza interakcji
4. Diagram funkcji
5. Ranking funkcji
6. Obliczanie funkcjonalności
7. Diagram funkcyjno-kosztowy
8. Bazy efektów
9. Case studies
Czas trwania
Prelegenci
Jerzy Obojski
Trener, konsultant
Mój obszar ekspercki to
innowacje oraz metodyki optymalizacji produktu.
Skupiam się na rozwijaniu kreatywności uczestników moich warsztatów. Lubię patrzeć na rezultaty, jakie osiągają dzięki myśleniu "out of the box". Dbam również o to, by działania, które realizuję z klientem przynosiły realne oszczędności i usprawnienia.
Specjalizuję się w działaniach, które mają na celu podniesienie kwalifikacji (dzielenie się wiedzą) oraz w złożonych działaniach związanych z szeroko rozumianymi innowacjami.
Byłem trenerem i ekspertem dla działów rozwojów w koncernie ABB na całym świecie. W swojej pracy wykorzystuję też doświadczenia, które zdobyłam jako konstruktor. Posługuję się przykładami sytuacji i rozwiązań, z którymi sam miałem okazję mierzyć się podczas mojej ponad dwudziestoletniej kariery zawodowej, a to buduje moją wiarygodność. Chętnie korzystam z różnorodnych narzędzi, aby osiągnięty rezultat był jak najprostszy, innowacyjny i łatwy do wdrożenia.
Moje większe projekty obejmują:
- usprawnienia nowych i istniejących już produktów (patenty),
- opracowanie nowego produktu dla producenta zbiorników ciśnieniowych,
- roczne STA w Chinach i przeszkolenie ponad 1300 pracowników koncernu ABB.
Certyfikaty:
Posiadam certyfikaty z zakresu TRIZ takich organizacji jak MATRIZ, GB TRIZ i Oxford Creativity.
Klienci, dla których pracowałem to m.in.: Amica, Assel, Can Pack, Comarch, Corning, De Laval, Diehl, DGS, Donaldson, EC engineering, ETO Magnetic, Fakro, Fideltronik, Fitech, Flow Air, HUF, IKEA, Instytut Lotnictwa, Jabil, Kimball Electronics, Magna, Mardom, Noyen, PZL Mielec, Sonion, Smay, Volvo, VTS, ZPUE.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
