O szkoleniu
Uczestnicy warsztatów dostaną wsparcie w objęciu swojej nowej roli – roli menedżera.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie jest adresowane do wszystkich, którzy szukają skutecznych technik zarządzania zasobami ludzkimi. Zarówno dla młodych menedżerów jak i dla menedżerów szukających nowych rozwiązań.
Program szkolenia
1. Pierwsze kroki menedżera
- Kolega, szef, lider, kierownik czy przywódca?
- Dawne i współczesne teorie zarządzania w organizacjach
2. Style zarządzania – jak się odnaleźć w nowej roli
- Rodzaje stylów zarządzania
- autokratyczny
- liberalny
- demokratyczny
- klubowy
- Diagnoza stylu zarządzania uczestników na dzień dzisiejszy
- Konsekwencje, zalety i zagrożenia związane z każdym stylem
- Poszukiwanie najlepszego rozwiązania
3. Koncepcja przywództwa sytuacyjnego wg Blanchard’a
- Dlaczego jeden styl zarządzania nie sprawdza się dla wszystkich członków zespołu?
- Przegląd 4 poziomów dojrzałości pracownika wg Blanchard’a
- R1 - entuzjastyczny debiutant
- R2 - rozczarowany adept
- R3 – kompetentny, lecz ostrożny praktyk
- R4 – samodzielny specjalista, ekspert
- Dostosowanie narzędzi zarządzania do poziomu dojrzałości pracownika
4. Dbanie o rozwój pracowników
- Różnice potrzeb rozwojowych pracownika w zależności od poziomu dojrzałości (R1, R2, R3, R4)
-Przegląd narzędzi menedżera (coaching, mentoring, instruktaż, trening, szkolenia)
5. Motywowanie pracowników
- Rola motywacji w zarządzaniu ludźmi
- Co motywuje ludzi do działania?
- Przegląd teorii motywacji
- Teoria Maslowa – hierarchia potrzeb
- Potrzeby psychologiczne ludzi
- Teoria X i Y McGregora
- Teoria motywacji Herzberga (motywatory a czynniki higieny)
- Rozpoznawanie pozafinansowych potrzeb pracowników
- Zapobieganie wyuczonej bezradności i wypaleniu zawodowemu
- Motywowanie na poziomie codziennych rozmów
6. Udzielanie informacji zwrotnych, jako podstawowe narzędzie menedżera
- Definicja informacji zwrotnych i ich zastosowanie
- Chwalenie, krytyka a informacja zwrotna
- Wzmacnianie zachowań pozytywnych
- Informacja zwrotna jako motywator
- Przegląd metod udzielania informacji zwrotnych
- Kanapka
- Zorro
- FOKO
- Trudne sytuacje związane z udzielaniem informacji zwrotnych
- opór pracownika
- zaprzeczanie
- usprawiedliwianie się
- agresja
- kłamstwo
7. Podsumowanie szkolenia
- Przypomnienie głównych punktów
- Formuła ZZZ:
- Zabiorę – zabieram do swojego warsztatu techniki, które działają
- Zmienię – zmienię niektóre stare techniki, aby działały lepiej
- Zostawię za sobą– zostawiam stare działające techniki lub nienadające się do zmiany
- Kolega, szef, lider, kierownik czy przywódca?
- Dawne i współczesne teorie zarządzania w organizacjach
2. Style zarządzania – jak się odnaleźć w nowej roli
- Rodzaje stylów zarządzania
- autokratyczny
- liberalny
- demokratyczny
- klubowy
- Diagnoza stylu zarządzania uczestników na dzień dzisiejszy
- Konsekwencje, zalety i zagrożenia związane z każdym stylem
- Poszukiwanie najlepszego rozwiązania
3. Koncepcja przywództwa sytuacyjnego wg Blanchard’a
- Dlaczego jeden styl zarządzania nie sprawdza się dla wszystkich członków zespołu?
- Przegląd 4 poziomów dojrzałości pracownika wg Blanchard’a
- R1 - entuzjastyczny debiutant
- R2 - rozczarowany adept
- R3 – kompetentny, lecz ostrożny praktyk
- R4 – samodzielny specjalista, ekspert
- Dostosowanie narzędzi zarządzania do poziomu dojrzałości pracownika
4. Dbanie o rozwój pracowników
- Różnice potrzeb rozwojowych pracownika w zależności od poziomu dojrzałości (R1, R2, R3, R4)
-Przegląd narzędzi menedżera (coaching, mentoring, instruktaż, trening, szkolenia)
5. Motywowanie pracowników
- Rola motywacji w zarządzaniu ludźmi
- Co motywuje ludzi do działania?
- Przegląd teorii motywacji
- Teoria Maslowa – hierarchia potrzeb
- Potrzeby psychologiczne ludzi
- Teoria X i Y McGregora
- Teoria motywacji Herzberga (motywatory a czynniki higieny)
- Rozpoznawanie pozafinansowych potrzeb pracowników
- Zapobieganie wyuczonej bezradności i wypaleniu zawodowemu
- Motywowanie na poziomie codziennych rozmów
6. Udzielanie informacji zwrotnych, jako podstawowe narzędzie menedżera
- Definicja informacji zwrotnych i ich zastosowanie
- Chwalenie, krytyka a informacja zwrotna
- Wzmacnianie zachowań pozytywnych
- Informacja zwrotna jako motywator
- Przegląd metod udzielania informacji zwrotnych
- Kanapka
- Zorro
- FOKO
- Trudne sytuacje związane z udzielaniem informacji zwrotnych
- opór pracownika
- zaprzeczanie
- usprawiedliwianie się
- agresja
- kłamstwo
7. Podsumowanie szkolenia
- Przypomnienie głównych punktów
- Formuła ZZZ:
- Zabiorę – zabieram do swojego warsztatu techniki, które działają
- Zmienię – zmienię niektóre stare techniki, aby działały lepiej
- Zostawię za sobą– zostawiam stare działające techniki lub nienadające się do zmiany
Czas trwania
9-17
Prelegenci

Doświadczeni trenerzy biznesu
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
Warszawa
al. Solidarności
woj. mazowieckie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
cena netto (należy dodać 23% VAT)
1 300
zł
Cena zawiera:
- Materiały szkoleniowe, ćwiczenia, testy, arkusze odpowiedzi, certyfikaty, przerwy kawowe, wyżywienie (obiad)
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator
Adeptia Centrum Szkoleń
02-519 Warszawa
ul. Rakowiecka 33/25
woj. mazowieckie
4skills Centrum Rozwoju Biznesu
- Inspirujemy do poszukiwania własnych rozwiązań i wychodzenia poza schematy.
- Wspieramy firmy i instytucje w wypracowywaniu skutecznych działań.
- Wdrażamy wyłącznie sprawdzone i skuteczne rozwiązania.
Reali...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
opłacenie faktury/rachunku
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Adeptia Centrum Szkoleń
02-519 Warszawa
ul. Rakowiecka 33/25
Powiadomienia o nowych terminach