O szkoleniu
Model DISC opiera się na teorii 4 stylów ludzkich zachowań (teoria 4 kolorów), które można zmierzyć oraz zbadać:
D - Dominant – typ dominujący (czerwony)
I – Influencing - inspirujący (żółty)
S - Steady – stabilny (zielony)
C - Cautious - sumienny/rozważny (niebieski)
Na co dzień posługujemy się 2 do 3 ze stylów w zależności od sytuacji w jakiej się znajdujemy. Każdy z Nas ma jednak przeważający styl zachowania i reagowania, który jest najbliższy i najczęściej z niego korzystamy. Test DISC ma za zadanie zbadanie mocnych
i słabych stron w zakresie komunikacji oraz naszą motywację do działania.
Analiza wyników pozwala lepiej zrozumieć sposób własnego funkcjonowania oraz osób, z którymi współpracujemy. Zrozumienie zaś ludzkich zachowań to podstawa budowania relacji opartych na właściwej komunikacji.
Uczestnicy poprzez ćwiczenia i studia przypadków uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór narzędzi i dobrych praktyk, które będą przydatne podczas codziennej pracy.
Szkolenie jest przeznaczone dla wszystkich osób, które chcą wiedzieć jakie są style zachowania według metodologii DISC i poznać swój przeważający styl, po to by w lepiej rozumieć relacje interpersonalne i wzmocnić swoje umiejętności komunikacyjne.
Program szkolenia
DIAGNOZA POTRZEB:
Przed szkoleniem kierujemy do uczestników ankietę zawierającą program zajęć, z prośbą o zaznaczenie tematów i zagadnień, które są najbardziej interesujące oraz przedstawienie swoich oczekiwań względem szkolenia. Dzięki temu trener będzie mógł lepiej dopasować treść i ćwiczenia, które będą omawiane podczas szkolenia.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I
Wprowadzenie do metodologii DISC – jak dobrze, że się różnimy!
- podstawowe założenia dotyczące różnych stylów komunikacji i zachowania,
- magia percepcji – jak osobowość człowieka wpływa na sposób postrzegania innych ludzi i odbierania ich zachowań,
- techniki komunikacji w praktyce - przydatne niezależnie od osobowości rozmówców.
MODUŁ II
Jak rozpoznać każdy ze stylów komunikacji? – wskazówki, w jaki sposób skutecznie dotrzeć do rozmówcy
- jakie są mocne strony i ograniczenia w komunikacji każdego z typów osobowości oraz w interakcji różnych typów między sobą?
- jak rozpoznawać różne style komunikacji i preferencje osobowościowe pod kątem współpracy z różnymi osobami - na podstawie mowy werbalnej i niewerbalnej rozmówców.
- jak zmienia się sposób komunikacji różnych osób pod wpływem stresu - „dobry i zły dzień” różnych typów osobowości w biznesie.
MODUŁ III
Autodiagnoza – omówienie i interpretacja wyników testu DISC
- praca z indywidualnym arkuszem i wynikami testu DISC.
MODUŁ IV
Zastosowanie modelu DISC w praktyce, czyli jak motywować, jak rozwijać osoby o określonej kolorystyce
- w jaki sposób mówić do różnych pod względem osobowości ludzi, aby uzyskać pożądany efekt np. zmotywować do działania, zaangażować, przekonać do czegoś.
MODUŁ V
Ja w zespole - jak skutecznie komunikować się oraz współpracować w zespole
- jak wykorzystać model DISC do pracy zespołowej nad nowym pomysłem/ projektem, aby wzmocnić dobrą współpracę w zespole, wykorzystać potencjał różnych osobowości oraz zapewnić efektywną realizację projektu na każdym jego etapie.
Uwaga! Treść merytoryczna może ulec zmianie w trakcie trwania szkolenia w związku z potrzebami Uczestników i przebiegiem zajęć.
Czas trwania
9:00 - 16:00
Prelegenci
Niekwestionowany praktyk i pasjonat dziedziny HR. Dzieli się swoją wiedzą w zakresie strategii personalnych oraz przyciągania i rozwijania talentów w organizacjach. Z wykształcenia psycholog, absolwent studiów podyplomowych z zakresu mediacji i negocjacji, coachingu menedżerskiego i socjoterapii. Akredytowany trener metodologii Insights Discovery oraz DISC Trainer&Facilitator. Akredytowany trener biznesu (międzynarodowy certyfikat IES). W trakcie szkoły psychoterapii w nurcie poznawczo-behawioralnej. Stały mediator sądowy.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu:
- Skuteczna rekrutacja i selekcja
- Budowanie wizerunku pracodawcy – Employer Branding
- Komunikacja i współpraca
- Rozwiązywanie konfliktów i mediacje
- Szkolenia wykorzystujące metodologię Insights Discovery oraz DISC
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
61-696 Poznań
Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- parking
- przeprowadzenie zajęć przez trenerkę z kilkuletnim doświadczeniem w zawodzie
- diagnozę potrzeb w formie ankiety online skierowanej do uczestników przed szkoleniem
- fotoprotokół - prezentacja zawierająca zdjęcia flipchartów, zawierają one kluczowe pomysły, wypracowane metody działania oraz podsumowania zadań
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.
Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem mailowo w celu potwierdzenia rejestracji.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
------------------------------------------------------
Rezygnacja:
1. Zamawiający ma możliwość bezkosztowej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji po tym czasie, Zamawiający ponosi 50% kosztów uczestnictwa, zgodnie z formularzem zgłoszenia.
2. Nie odwołanie, nie wzięcie udziału w szkoleniu skutkuje pełnym obciążeniem kosztami udziału.
3. Zamiast osoby zgłoszonej, w szkoleniu może uczestniczyć inny pracownik firmy. O tym fakcie należy poinformować do 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
4. W przypadku informacji o rezygnacji ze szkolenia później niż mowa jest w pkt. 1, Organizator w uzasadnionych przypadkach dopuszcza:
● możliwość wzięcia udziału w kolejnej edycji szkolenia, w miarę dostępności miejsc;
● możliwość wykorzystania wpłaconych środków na inne, szkolenie z oferty, w miarę dostępności miejsc.
Masz pytania? Napisz do nas
