O szkoleniu
Program szkolenia oferuje kompleksowe wsparcie w zrozumieniu oraz skutecznym prowadzeniu postępowań unijnych. Przez analizę istotnych pojęć dla postępowania unijnego oraz oceny podmiotowej, uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki oparte na orzecznictwie. Dzięki temu będą w stanie lepiej zrozumieć swoją rolę jako zamawiających, poznać progi unijne i zasady udzielania zamówień.
Ponadto, uczestnicy będą mieli okazję na praktyczne przygotowanie dokumentów, omówienie elektronizacji postępowań, oceny ofert, odwołań i walki w KIO. Szkolenie zakończy się dyskusją i odpowiedziami na pytania uczestników.
ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ!
Do osób zainteresowanych prowadzeniem postępowań unijnych
Program szkolenia
Przygotowanie i przeprowadzenie postępowania unijnego
Systematyka i siatka pojęciowa PZP – najważniejsze pojęcia istotne dla postępowania unijnego i oceny podmiotowej w postępowaniach unijnych z przeglądem orzecznictwa i praktycznymi wskazówkami
Jakim zamawiającym jestem?
Czym są progi unijne i jakie progi unijne obowiązują poszczególnych zamawiających?
Jakie zasady udzielania zamówień obowiązują?
Czy do postępowania stosuje Kodeks cywilny?
Terminy w postępowaniach unijnych – sposób liczenia, termin składania ofert na składanie wniosków o wyjaśnienie, na udzielenie odpowiedzi na pytania, związania ofertą – omówienie odrębności;
Tryby postępowania powyżej progów unijnych;
Warsztat z przygotowania pełnego ogłoszenia w eNotices2:
omówienie nowego rozporządzenia 2019/1780 w sprawie standardowych wzorów formularzy unijnych ogłoszeń, wytłumaczenie pojęć używanych w ogłoszeniach i ich znaczenia na gruncie zamówień udzielanych zgodnie z ustawą Pzp;
wspólne przygotowanie w czasie rzeczywistym ogłoszenia o zamówieniu w trybie przetargu nieograniczonego z podziałem na części – omówienie jak działa eNotices2, jak założyć konto, jak predefiniować dane, w jakiej formule można tworzyć ogłoszenia (samodzielnie, działanie w ramach grupy roboczej, działania jako „zorganizowana organizacja”- co najbardziej odpowiednie), omówienie jak przyspieszyć i ułatwić sobie pracę na eNotice2, wypełnienie wszystkich sekcji i zakładek (w tym organizacji) z omówineiem terminologii i znaczenia pól wraz ze wskazaniem, które pole trzeba, a które można uzupełnić, omówienie tematyki statusów ogłoszeń (złożono, publikowanie, opublikowano), wstrzymywania ogłoszeń, ponownego przekazania, omówienie zagadnień związanych z czasem wysłania ogłoszenia i jego publikację (kiedy dane przekazane ogłoszenie zostanie opublikowane), samouzupełniania pól, omówienie praktycznych wskazówek i sposobów obejścia pojawiających się błędów – wszystko będziemy wykonywać wspólnie na żywo online z możliwością zadawania pytań;
wspólne przygotowanie ogłoszenia o udzieleniu zamówienia online w czasie rzeczywistym – omówienie w jakiej kolejności i jak uzupełnić pola, które są obligatoryjne, które fakultatywne, co można pominąć, co i jak trzeba uzupełnić, jak należy uzupełnić pola ze statystyką, omówienie tematyki beneficjentów rzeczywistych, rynku regulowanego, praktyczne wskazówki jak uzupełniać ogłoszenie o udzieleniu zamówienia z podziałem na części w różnych wariantach zakończenia i jak omijać lub unikać błędów, w trakcie tworzenia ogłoszenia online będzie możliwość zadawania pytań na bieżąco;
omówienie działania nowych formularzy eNotices2 i nawigacji po systemie, tak, aby każdy z uczestników był w stanie samodzielnie zamieścić ogłoszenia w eNotices2.
Omówienie najważniejszych zasad co do kwalifikacji podmiotowej wykonawców w postępowaniach unijnych - z uwzględnieniem odrębności (również dal zamawiających sektorowych);
Przesłanki wykluczenia bez tajemnic (obligatoryjne przesłanki wykluczenia, fakultatywne przesłanki wykluczenia i okresy wykluczenia, podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie przesłanek wykluczenia, omówienie problemów związanych z dokumentami zagranicznych wykonawców (wskazanie na prawidłową sekwencję działań w tym zakresie), odstąpienie od wykluczenia wykonawcy; kiedy wykluczenie jest oczywiście nieproporcjonalne? Samooczyszczenie, co to jest, jak zweryfikować? Nowe orzecznictwo KIO ze wskazaniem na praktyczne problemy i sposoby ich rozwiązywania
Warunki udziału w postępowaniu wedle NPZP (jak je formułować, czego mogą dotyczyć? Jak je badać – dokumenty podmiotowe na potwierdzenie spełniania warunków)
Omówienie zasad oceny podmiotowej – procedura zwykła, odwrócona, odwrócona uproszczona – plusy, minusy i omówienie krok po kroku jak ją przeprowadzić i kiedy i na jakim etapie i jakie dokumenty zamawiający, których wykonawców oceniać – dużo praktycznych wskazówek i przykładów;
Warsztat z tworzenia JEDZ – wspólnie przygotujemy jednolity dokument zamówienia publicznego w aplikacji ESPD online na żywo – omówimy wszystkie części i sekcje formularza ESPD, z uwzględnieniem instrukcji UZP i moich praktycznych doświadczeń z JEDZ wspartych orzecznictwem – jak i po co korzystać z sekcji „alfa”, jak wygenerować JEDZ w xml, pdf, jak i kiedy go udostępnić na stronie prowadzonego postępowania – w trakcie tworzenia uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań na bieżąco;
Uzupełnianie JEDZ i podmiotowych środków dowodowych
Jak sprawdzić poprawność uzupełnienia JEDZ – omówienie problemów w przypadku ofert składanych przed konsorcja, podmioty trzecie, kto jakie informacje powinien uzupełnić w JEDZ? Kiedy wzywać do uzupełnienia?
Konsorcja i podmioty trzecie a podstawy wykluczenia i warunki udziału w postępowaniu (kiedy łącznie, kiedy osobno, kiedy sumuje się potencjały, kiedy jest to niedopuszczalne, oświadczenie z art. 117 ust. 4 NPZP – charakter prawny, orzecznictwo, interpretacje, co w przypadku wymogu doświadczenia powtarzalnego?
Tzw. ułatwienia proceduralne, czyli kiedy zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych, a kiedy wykonawca może ich nie złożyć?Czym są inne dokumenty i oświadczenia;
Jak poradzić sobie z elektronizacją postępowań i oceną dokumentów elektronicznych w postępowaniach unijnych (omówienie formy składania ofert i dokumentów podmiotowych, problemów praktycznych na tym tle, nowego orzecznictwa);
Ocena ofert – po kolei jak badamy, wyjaśnienia, poprawa omyłek, odrzucenie. Jak należy badać ofertę podejrzaną o zaniżenie ceny? Problemy związane z wyjaśnieniami tzw. ceny rażąco niskiej. Badanie skuteczności zastrzeżenia informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa;
Co w przypadku, gdy wykonawca wniesienie odwołanie? (czy można kontynuować postępowanie, ryzyka),
Walka w KIO z punktu widzenia praktyka, na co zwrócić uwagę? Ciekawostki z punktu widzenia praktyka.
Na zakończenie każdego dnia – dyskusja i pytania uczestników szkolenia.
Czas trwania
09:30-15:30
Prelegenci
Wioleta Bajda
Radca Prawny. Były naczelnik w Departamencie Prawnym UZP, gdzie nadzorowała wydawanie opinii prawnych UZP, przygotowywanie pozwów o unieważnienie umów i decyzji w przedmiocie kar pieniężnych, a także reprezentowała Prezesa UZP na licznych konferencjach i szkoleniach. Praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem w kompleksowej obsłudze prawnej zamawiających i wykonawców.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- Nagrania z webinarów ApexNet, Spotkania z ekspertami po godzinach,Roczny dostęp do EduStrefy, Aplikację mobilną z ustawą Pzp na Android i iOS, EduBox
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
- Ulica i nr: ul. Atlasowa 41
- Kod pocztowy: 02-437
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010371279