Szkolenie

Warsztaty Design Thinking – jak wychodzić poza schemat i szukać nowych rozwiązań

O szkoleniu

Szkolenie odpowiada na pytania: czym jest metoda Desigh Thinking, jakie są poszczególne etapy metody, jak odkryć w sobie pokłady kreatywności, jak pobudzać kreatywność.

Skąd wziąć nowe pomysły?
Jak wymyślić rozwiązanie, które sprawdzi się w praktyce i przyniesie oczekiwany efekt, a nie tylko pozostanie być może innowacyjnym, ale bezużytecznym projektem?

Metoda Design Thinking ma w tym pomóc. Opisuje ona sposób postępowania i kolejne kroki służące do wygenerowania kreatywnego i użytecznego rozwiązania. Każdy ma pokłady kreatywności, ale nie każdy korzysta z nich w jednakowym stopniu. Nie pozwalamy sobie na nieszablonowe pomysły często z obawy przed wyjściem poza utarte schematy. Praca pod presją czasu i potrzeba uzyskania rozwiązania „na już” powoduje, że rezygnujemy z analizowania zbyt wielu różnych opcji. Odrzucamy pomysły, które wymagałyby od nas większych nakładów czasu i uwagi oraz odwagi. Ideą przewodnią Design Thinking jest to, by odkryć w sobie kreatywny potencjał i nabyć odwagę, by ten potencjał wykorzystać.
Dlaczego warto wziąć udział?

To szkolenie będzie dla Ciebie wartościowe, jeśli:

  • chcesz wyzwolić kreatywność w sobie lub w swoim zespole, by wykorzystać ją dla rozwoju biznesu, produktów, usług
  • poszukujesz nowych rozwiązań dla swojego biznesu,
  • chcesz udoskonalić produkty z wykorzystaniem technik kreatywnych,
  • jesteś menedżerem lub specjalistą ds. obsługi klienta, customer experience oraz marketingu,
  • zarządzasz zespołem projektowym,
  • wiesz, że twój zespoł może więcej, ale poszukujesz metody dotarcia do tych możliwości, uruchomienia ich i wykorzystania

Na szkoleniu dowiesz się:

  • na czym polega proces Design Thinking i jego poszczególne etapy,
  • jak zaplanować, przygotować i przeprowadzić tworzenie założeń projektowych w oparciu o metodę Design Thinking,
  • jak wyjść poza nawyki myślenia i działania,
  • jak uruchomić tzw. „świeże spojrzenie”, które służy przewadze konkurencyjnej firmy,
  • jak czerpać z wiedzy i doświadczeń innych osób,
  • jak zrozumieć odbiorcę i spojrzeć na problem z jego perspektywy,
  • jak wzmacniać poczucie własnej odpowiedzialności za projekt.

Jakie korzyści odniesie organizacja:

  • pracownicy lepiej rozumieją potrzeby klientów,
  • pracownicy generują kreatywne rozwiązania, które służą klientom,
  • firma uzyskuje przewagę konkurencyjną dzięki umiejętności generowania rozwiązań trafiających w potrzeby odbiorców,
  • wzrasta satysfakcja pracowników ze względu na możliwość wdrażania własnych kreatywnych rozwiązań,
  • wzrasta zaangażowanie pracowników w pełnione zadania,
  • zwiększają się umiejętności współpracy i współdziałania zespołów.
Kto powinien wziąć udział?

wszystkich zainteresowanych rozwojem osobistym oraz pobudzeniem swojej kreatywności do rozwoju biznesu, celów prywatnych itp.

Program szkolenia

  1. Przywitanie uczestników, wprowadzenie do warsztatu. Czyli: o czym, jak i z jakiego powodu.
  2. Czym jest Design Thinking. Krótka historia o początkach metody, jej założeniach i przebiegu procesu DT.
  3. Zacznij od początku, czyli rola zrozumienia klienta w procesie DT. Ćwiczenie: "Wywiad".
  4. Co jest wyzwaniem. Ćwiczenie: "Jak moglibyśmy...". Wyciągamy wnioski z pierwszego etapu i definiujemy, co jest wyzwaniem – jakiego produktu/rozwiązania tak naprawdę potrzebuje klient?
  5. Generowanie i selekcja pomysłów. Ćwiczenie: "Burza mózgów" i "Inwestowanie".
  6. Prototypowanie. Ćwiczenie: "Tworzymy prototyp".
  7. Testowanie. Jak możemy przetestować produkt/rozwiązanie w relacji z odbiorcą? Ćwiczenie: "Karta feedbacku".
  8. Wdrażanie. Lista wdrożenia.
  9. Dyskusja, podsumowanie, wnioski.

Czas trwania

09.00-16.00

Prelegenci

Cytat

Moderator Design Thinking, trener zarządzania zmianą, trener umiejętności poznawczych, kreatywnego rozwiązywania problemów, myślenia wizualnego. A także doradca psychospołeczny, e-dydaktyk, autorka programów szkoleniowych w idei blended–learning, projektant szkoleń e-learningowych, facylitator i superwizor. 

Jest zwolenniczką zwinnego łączenia zasobów wiedzy, potencjału kreatywnego zespołów i efektywnego poszukiwania innowacji. A to wszystko w dobrze zaprojektowanym systemie adaptacji do zmiany zarówno myślenia jak i działania. Dodatkowo specjalizuje się w łączeniu  zasobów tradycyjnych szkoleń z rozwiązaniami on-line. 
Ponadto tworzy autorskie, dedykowane i spersonalizowane szkolenia e-learningowe i blended-learningowe oraz specjalistyczne materiały edukacyjne i szkoleniowe w postaci prezentacji multimedialnych, filmów whitebordowych, Pigułek Wiedzy realizowanych na zamówienia przedsiębiorstw (Mediator wiedzy - Knowledge Pills Metodologhy). Współpracuje jako konsultant w zakresie zarządzania zasobami wiedzy z zastosowaniem nowych technologii.

Od 2006 roku przeprowadziła około 7 tysięcy godzin warsztatów, szkoleń i prelekcji. Współpracowała  z Citihandlowy, Continental, Compensa, Aviva, Hewlett Packard, USP, L’Orèal, Polmos, Comarch, Colliers, Deloitte, EY, Hellwet Pacard, Legrand, Nowa Era, mBank,   Pearson Central Europe, Pentair, Synevo, Teva, Otis, Ericpol,  RTB House SA, VOX, Ericpol, , Innogy, SGH,  Politechnika Warszawska, Ministerstwo Obrony Narodowej, i wiele innych.
Od 2012 roku jest członkiem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu i Klubu Trenerów Biznesu. Wykładowca na studiach podyplomowych Wyższa Szkoła Komunikowania, Politologii i Stosunków Międzynarodowych w Warszawie - Pedagogika oraz na studiach podyplomowych Wyższa Szkoła Europejska w Krakowie - E-learning: Projektowanie i wdrażanie.

Gdzie i kiedy

Warszawa 21 czerwca 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 21 czerwca 2021

Weź udział

Cena standardowa
za osobę
790 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Weź udział

Organizator

J.G. Training
02-548 Warszawa
Olesińska 21
woj. mazowieckie
Misja Misją J.G.Training jest pomoc pracownikom firm i instytucji w zdobywaniu wiedzy, informacji i umiejętności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Obszary, z których szkolimy Tematyka naszych szkoleń dot...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

J.G. Training
02-548 Warszawa Olesińska 21
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!