Warunki Incoterms 2020® - najnowsza wersja. Jak je rozumieć, stosować i nie popełniać błędów.

O szkoleniu

Podczas szkolenia wskażemy: co zmieniło się w warunkach INCOTERMS, jakie są nowości, jakie są różnice w stosunku do poprzedniej wersji warunków handlowych INCOTERMS, przeanalizujemy 11 reguł Incoterms® 2020, przeanalizujemy błędy, które mogą być popełnione przy stosowaniu reguł Incoterms® 2020, jak stosować Incoterms® 2020 w kontraktach handlowych, Incoterms a umowa spedycji i umowa przewozu, ubezpieczenie towaru a Incoterms.

Znajomość warunków handlowych INCOTERMS, które precyzyjnie określają podział ryzyka, kosztów i zadań pomiędzy strony kontraktu, jest niezbędna w przypadku osób obsługujących takie transakcje.

Proponujemy Państwu szkolenie, które pozwoli zapoznać się z najnowszą wersją INCOTERMS, przygotować się do jej stosowania w praktyce i dzięki temu uniknąć nieporozumień pomiędzy stronami transakcji oraz prowadzić bezpieczną wymianę handlową.

Dlaczego warto wziąć udział?

Celem szkolenia jest:

  1. Przekazanie informacji o najnowszej wersji Incoterms® 2020:
    • ich nowej strukturze wewnętrznej,
    • zmianie kolejności i nazwy reguł,
    • różnicach w stosunku do Incoterms® 2010
    • oraz o zasadach prawidłowego i bezpiecznego stosowania  reguł w kontraktach handlowych,
  2. Analiza poszczególnych reguł Incoterms® 2020, w kontekście podziału obowiązków, kosztów i ryzyka związanego z dostawą towaru między sprzedającym i kupującym.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili dokonać wyboru prawidłowej reguły Incoterms®, z uwzględnieniem specyfiki towaru i gałęzi transportu, w kontraktach  eksportowych i importowych. Pozwoli to na uniknięcie wielu kosztownych błędów i bezkonfliktową realizację transakcji handlowych.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie kierujemy do handlowców, logistyków, spedytorów i innych osób odpowiedzialnych za bezpieczną realizację transakcji krajowych i międzynarodowych.

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie:
    • Krótka historia Incoterms;
    • Incoterms 2020 a umowa sprzedaży (pojęcia dostawa, własność, ryzyko).
  2. NOWOŚCI i RÓŻNICE w Incoterms® 2020:
    • Nowy obszerny Wstęp, który kładzie większy nacisk na dokonanie właściwego wyboru;
    • Uaktualnione Noty Wyjaśniające przed każdą regułą;
    • Dodany nowy „horyzontalny” układ artykułów;
    • Zmiana kolejności artykułów nadająca dostawie i ryzyku wyższą rangę (odpowiednio: A2/B2 zamiast A4/B4 i A3/B3 zamiast A5/B5);
    • Konosamenty z adnotacją „on board” w FCA;
    • Różne poziomy ochrony ubezpieczeniowej w CIP (ICC A) i CIF (ICC C);
    • Zmiana inicjałów DAT na DPU i zmiana kolejności DAP i DPU;
    • Przewóz własnymi środkami transportu w FCA, DAP, DPU i DDP;
    • Koszty i ich usytuowanie (A9/B9 zamiast A6/B6);
    • Włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakres obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 i A9/B9).
  3. Analiza i omówienie 11 reguł Incoterms® 2020 oraz zmian w poszczególnych regułach, ze szczególnym uwzględnieniem podziału obowiązków, kosztów i ryzyka między sprzedającym i kupującym.
  4. Analiza błędów, które mogą być popełnione przy stosowaniu reguł Incoterms® 2020:
    • brak informacji o wersji Incoterms;
    • negatywne konsekwencje związane z brakiem określenia punktu dostawy;
    • błędne stosowanie reguł FOB, CFR i CIF  w transporcie kontenerowym;
    • możliwe konsekwencje finansowe wskutek błędnej interpretacji reguł C.
  5. Incoterms® 2020 w kontraktach handlowych:
    • Czy stosować w kontraktach reguły Incoterms® 2020?
    • Którą regułę wybrać?
    • Jak czynniki należy wziąć pod uwagę w procesie decyzyjnym?
  6. Dokumenty i informacje wymagane od stron kontraktu w Incoterms® 2020.
  7. Incoterms® 2020 a umowa spedycji i umowa przewozu.
  8. Ubezpieczenie towaru w drodze w Incoterms® 2020.
  9. Warsztaty (rozwiązywanie w grupach case’ów).
  10. Podsumowanie (dyskusja podsumowująca, pytania, odpowiedzi).

Czas trwania

10.00-16.00

Prelegenci

Jedyny w Polsce trener Incoterms akredytowany przez Międzynarodową Izbę Handlową w Paryżu.

Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego SGPiS, jest członkiem Polskiego Narodowego Komitetu Międzynarodowej Izby Handlowej oraz niezależnym konsultantem, trenerem i wykładowcą, współpracującym z licznymi organizacjami, instytucjami i firmami szkoleniowymi. Specjalizuje się m.in. w szkoleniach in company dla kadry zarządzającej, handlowców oraz pracowników działów logistyki i spedycji. Autor licznych książek i publikacji z zakresu handlu zagranicznego.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.
Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
690
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
Dostępne zniżki:
  • 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

J.G.Training
02-548 Warszawa
Olesińska 21
woj. mazowieckie
Misja Misją J.G.Training jest pomoc pracownikom firm i instytucji w zdobywaniu wiedzy, informacji i umiejętności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Obszary, z których szkolimy Tematyka naszych szkoleń dot...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
  2. Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
  3. Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
  4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
  6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
  7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

J.G.Training
02-548 Warszawa Olesińska 21
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!