Warunki kontraktowe FIDIC w świetle polskich regulacji prawnych i praktyki budowlanej - 2-dniowe warsztaty z analizą błędów i przyczyn niepowodzeń w projektach

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu otwartym: Warunki kontraktowe FIDIC w świetle polskich regulacji prawnych i praktyki budowlanej - 2-dniowe warsztaty z analizą błędów i przyczyn niepowodzeń w projektach budowlanych. Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.

Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

Podstawowym celem szkolenia jest przekazanie wiedzy z zakresu możliwości stosowania warunków kontraktowych FIDIC w projektach inwestycyjnych realizowanych w oparciu o przepisy ustawy prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, prawo cywilne i przepisy prawa wodnego oraz o ochronie środowiska.
Na każdym etapie szkolenia omawiane zasady i techniki procedury FIDIC, będą odnoszone do krajowych regulacji prawnych, w szczególności do prawa zamówień publicznych, prawa budowlanego i kodeksu cywilnego. Uczestnicy szkolenia otrzymają między innymi odpowiedź, popartą konkretnymi przykładami, jak dokonywać zmian w kontrakcie, zgłaszać roszczenia, dokonywać odbiorów, rozliczać poszczególne etapy realizacji, itp.
Podczas prezentacji zostaną omówione zagadnienia związane z odbiorami, gwarancją, utrzymaniem w okresie gwarancyjnym, zakończenia gwarancji i rozliczenia projektu, kwestie rękojmi.
Istotnym celem tego szkolenia jest również przekazanie uczestnikom szkolenia informacji na temat roli, jaką pełnią oni w procesie inwestycyjnym oraz o ciążących na nich obowiązkach i przysługujących uprawnieniach. Szkolenie pomoże im uniknąć częstych błędów popełnianych na etapie przygotowania, monitorowania, realizacji i rozliczenia końcowego inwestycji, jak również pozwoli lepiej egzekwować odpowiedzialność pozostałych stron procesu inwestycyjnego (w szczególności Inżyniera Kontraktu).
Omawiane podczas szkolenia praktyczne przykłady, wskażą uczestnikom, jak działać w ramach ustalonych uwarunkowań organizacyjnych i finansowych oraz przy optymalnym wykorzystaniu potencjału inwestora i wykonawcy realizującego zamówienie. Jak dobrze przygotować się do projektu? Jak dobrać wykwalifikowaną kadrę, doświadczoną w realizacji tego typu przedsięwzięć? Dlaczego tak ważne jest możliwie jak najwcześniejsze przeanalizowanie materiałów służących do opisu przedmiotu zamówienia, czyli projektów technicznych, programów funkcjonalno-użytkowych, uregulowanego stanu prawnego gruntów, decyzji i uchwał np. w zakresie zwolnienia wykonawcy z opłat za zajęcia pasów drogowych itp.?
Wiedza, zdobyta podczas szkolenia pomoże uczestnikom w lepszym monitorowaniu postępów realizacji projektów, również tych, które są finansowane z funduszy strukturalnych.

Korzyści dla uczestników

1. Poznanie i zdobycie umiejętności w zakresie wykorzystania praktycznych procedur w praktyce przygotowania, monitorowania realizacji i rozliczania projektów budowlanych, podstawowej wiedzy dotyczącej zarządzania projektami oraz praktycznych zasad w dziedzinie skutecznych negocjacji.
2. Pozyskanie szerokiego spektrum wiedzy, dotyczącej błędów i przyczyn porażek w projektach budowlanych, w kontekście unormowań prawnych i organizacyjnych procesów inwestycji budowlanej.
3. Analiza przykładów z praktyki rozwiązań dotyczących: fazy przygotowania inwestycji, organizacji terenu budowy, zmian w fazie realizacyjnej oraz form i trybu rozliczeń końcowych.

Kto powinien wziąć udział?

Warsztaty skierowane są do wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego: szkolenie zostało przygotowane z myślą o pracownikach urzędów administracji publicznej, pracownikach firm działających w branży budowlanej oraz wszystkich osobach, które uczestniczą w procesie budowlanym. Szkolenie pozwoli na rozszerzenie umiejętności i kompetencji w zakresie zastosowanie procedur i warunków FIDIC w praktyce.

Program szkolenia

1. Wprowadzenie – krótka historia i cel procedur FIDIC – narodziny FIDIC i jego ewolucja;
2. Aktualne trendy w zakresie stosowania procedur budowlanych FIDIC.
3. Rodzaje kontraktów realizowanych według FIDIC – czy FIDIC w kontraktach w reżimie PZP to nadal FIDIC?,
4. Edycje Warunków Kontraktowych FIDIC: z 1999 roku i z 2017 roku – wprowadzenie.
5. Książki FIDIC – Czerwona, Żółta, Srebrna i Biała – różnice, zalety i wady oraz zasady zastosowania tych procedur przy realizacji projektów budowlanych, przykłady z praktyki.
6. Warunki Ogólne FIDIC - 20 lub 21 (edycja z 2017 roku) Klauzul - od definicji do rozstrzygania sporów;
7. Omówienie i analiza poszczególnych najczęściej praktycznie stosowanych Klauzul.
8. Warunki szczególne FIDIC – zasady tworzenia;
9. Podmioty w Kontrakcie – ich uprawnienia i obowiązki, przykłady rozwiązań w zakresie podziału ryzyk;
10. Szczególna pozycja i rola Inżyniera Kontraktu;
11. Zasady i metodyka współdziałania zamawiającego, Wykonawcy i Inżyniera w ramach Kontraktu.
12. Uwarunkowania stosowania procedur FIDIC w warunkach polskich uregulowań prawnych.
13. Szczegółowy przegląd obszarów potencjalnie konfliktowych – Prawo budowlane, Kodeks Cywilny, Prawo zamówień publicznych, akty wykonawcze
14. FIDIC w umowie z Inżynierem - ćwiczenia;
15. Praktyczne aspekty wykorzystania procedur w realizacji projektów – słabe i mocne strony.
16. Błędy w poszczególnych fazach przygotowania i realizacji zadania inwestycyjnego – przyczyny i skutki;
17. Diagnozowanie i unikanie błędów;
18. Konflikty w procesie realizacji kontraktu i sposoby ich rozwiązywania;
19. Zagadnienia gwarancji, rękojmi oraz zobowiązań serwisowych w kontrakcie FIDIC;
20. Zagadnienia związane z odbiorami i rozliczeniem realizacji Kontraktu;
21. Zmiany do Kontraktu;
22. Roszczenia Wykonawcy – pułapka terminów zawitych;
23. Końcowy test utrwalający wiedzę. 

Uwaga:

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przed szkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
 

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

-

Rejestracja

szkolenie online
zł netto
1 154
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 190 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. To instytucja głównie specjalizująca się w realizacji projektów...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań Libelta 1a/2
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!