Szkolenie

Wczoraj kolega, dziś przełożony - różne aspekty budowania autorytetu w zespole zdalnym, hybrydowym, tradycyjnym

O szkoleniu

Awans wewnętrzny to wyzwanie zarówno dla menedżera jak i jego zespołu
Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany. Zarządzanie zespołem zdalnym w tej sytuacji dodaje nowych trudności – warto się na nie przygotować.

Około 40% osób nowo mianowanej kadry menedżerskiej, poprzednio nie pracujących na stanowiskach związanych z kierowaniem pracą innych, ponosi niepowodzenie w ciągu pierwszego półtora roku po awansie, a co czwarta z nich dobrowolnie składa rezygnację.

W wielu organizacjach kierownicy samodzielnie budują swój autorytet – metodą prób i błędów – odbywa się do kosztem efektywności pracy zespołu oraz frustracji samych zarządzających. Warto ich wesprzeć odpowiednim szkoleniem - zwłaszcza teraz kiedy część zespołów pracuje zdalnie bądź w modelu hybrydowym.

W tak funkcjonującym zespole mniej sytuacji na linii menedżer – pracownik, menedżer – zespół może odbywać się intuicyjnie, a więcej trzeba planować i konsekwentnie realizować.
Dlaczego warto wziąć udział?

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Możliwość wywierania pozytywnego wpływu na kreowanie wzorców pracy zespołowej
  • Usprawnienie procesu wdrażania osoby na wyższym stanowisku
  • Stworzenie nowoczesnego i nowatorskiego systemu wdrażania osób na stanowiska wyższe
  • Większe zadowolenie i satysfakcja członków zespołu
  • Minimalizowanie niezadowolenia członków zespołu w związku z wprowadzeniem zmiany
  • Wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku jako organizacji nowoczesnej i troskliwej
  • Możliwość bycia prekursorem w kształtowaniu nowej kultury organizacyjnej

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Budowanie autorytetu lidera wykorzystując własne talenty, zasoby, autentycznosć
  • Zbudowanie swojego wizerunku jako menadżera
  • Zbudowanie autorytetu bez negatywnego wpływu na dotychczasowe relacje
  • Nabycie umiejętności rozpoznawania mocnych stron współpracowników
  • Osadzenie się w nowej roli i wypracowanie pozytywnych nawyków
  • Nabycie przydatnej wiedzy na temat procesów grupowych
  • Lepsze zarządzanie zespołem i osiąganie lepszych rezultatów
  • Świadome kreowanie swojego wizerunku szefa
  • Wywieranie wpływu na zespół poprzez budowanie autorytetu lidera grupy (nie tylko na fundamencie formalnym)

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Poprawa jakości pracy w zespołach zarządzanych przez osobę z awansu
  • Zbudowanie wizerunku firmy elastycznej i otwartej
  • Poprawa procesów wewnątrz organizacji
  • Unikanie trudności i zmniejszenia jakości pracy zespołu
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do pracowników firm farmaceutycznych, w szczególności:

  • liderów
  • kierowników
  • dyrektorów
  • menedżerów

Program szkolenia

1. Jak przygotować się do awansu

  • Nowy szef – nowa rzeczywistość. Wpływ zmiany na pracę zespołu (poznasz Cykl Zmiany)
  • Relacje przed awansem i ich wpływ na dalszą współpracę
  • Godzina „0” – jak przygotować zespół na awans w pracy
  • Właściwa komunikacja dotycząca awansu
  • Fazy Rozwoju Zespołu – czego mogę się spodziewać?
     

2. Poznasz model ARTE - Model zarządzania zespołem złożonym z dawnych kolegów lub pracowników:

  • Authority (autorytet):
  • Rules - Expose Szefa - (zasady):
  • Team (zespół):
  • Equilibrium (równowaga)
     

3. Poznasz podstawy władzy – budowanie autorytetu lidera

  • Formalna
  • Oparta na charyzmie
  • Ekspercka
  • Karania i nagradzania
  • Relacyjna
     

4. Dowiesz się, jak postępować w relacji Lider vs. Pracownicy

  • Typy liderów
  • Delegowanie – jak właściwie przekazywać zadania
  • Pułapki – przyjaźń czy dyscyplina
  • Świadome budowanie relacji – co wolno, a czego unikać
  • Wewnętrzna opozycja – czyli jak radzić sobie z oporem w grupie albo…dywersją
  • Paradoks niepotrzebnych kompetencji – „pracuj jak do tej pory a przy okazji zarządzaj…”
     

5. Nauczysz się podstaw właściwej komunikacji

  • Komunikacja „bez przemocy” czyli jak mówić, aby ludzie nas słuchali
  • Fakty vs Hipotezy – wprowadzenie do metody FUKO
  • Feedback – informacja zwrotna jako podstawowe narzędzie wspierania
  • Kwadrat Von Thuna – kanały komunikacji
     

6. Kształtowanie autorytetu w zespole zdalnym vs. hybrydowym vs. tradycyjnym

  • Przejawy autorytetu
    • Dostęp i dzielenie się informacją (wszystkie typu zespołów tego potrzebują, ale zdalne bardziej niż tradycyjne)
    • Sprawność menedżerska w organizowaniu pracy zespołu (w pracy zdalnej są to rutyny menedżerskie online)
    • Relacje i uznanie (potrzebne we wszystkich typach zespołów – inaczej udzielane i okazywane online, inaczej stacjonarnie)
  • Otwartość na informację zwrotną
    • W zespołach stacjonarnych inf. zwrotna może mieć nawet charakter niewerbalny, spontaniczny
    • W zespołach online ma charakter bardziej uporządkowany, trzeba tworzyć okazje do uzuskiwania informacji zwrotnej
  • Skuteczność nie równa się efektywność
    • W pracy zdalnej trudniej zauważać, że zespół źle funkcjonuje pomimo wysokiej skuteczności (frustracja, wypalenie, silne negatywne emocje)
    • W pracy stacjonarnej menedżer ma każdego dnia „fotografię pracy zespołu”

Czas trwania

10.00-14.00

Prelegenci

Cytat

ANNA KAZAKOW

Trener, konsultant, coach. 10 lat doświadczenia trenerskiego. Przez ponad 15 lat wspierała klientów biznesowych w procesach rekrutacyjnych. Od dziewięciu lat prowadzi szkolenia i warsztaty, a cztery lata temu dołączyła do grona coachów i dzieli swoją pasję pomiędzy pracę z grupami a indywidualne spotkania. Specjalizuje się w szkoleniach, w których jest miejsce na proces grupowy oraz wspólne dochodzenie do rozwiązań – w obszarze menedżerskim i efektywności osobistej. Jako przeciwwagę dla działań w sferze biznesu chętnie tworzy warsztaty rozwojowe. Jest absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu, Szkoły Coachów oraz Szkoły Mediacji Grupy TROP. Ukończyła kurs facylitacji w Berlinie prowadzony przez szwajcarską firmę Towers Perrin. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Strabag, OTIS, BGŻ BNP Paribas, Grupa Pracuj, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, czy Samsung Electronics Polska.

Gdzie i kiedy

Online 9 - 10 listopada 2021

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1200 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa
Mysłowicka 15
woj. mazowieckie
W firmie szkoleniowej Gamma dbamy, aby wszystkie realizowane przez nas projekty szkoleniowe przyczyniały się do podnoszenia efektywności osobistej ich uczestników, a także zespołów i całych przedsiębiorstw. Staramy się wspierać naszych klientów w dos...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa Mysłowicka 15
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!