O szkoleniu
- przedstawienie zaawansowanego zarządzania projektami wdrożeniowymi wyrobów do produkcji w firmie branży motoryzacyjnej wg wymagań IATF, ISO/TS 16949:2009 i podręcznika APQP (Advanced Product Quality Planning),
- przedstawienie zasad współpracy z klientami i dostawcami w zakresie zatwierdzania dostaw wg podręcznika PPAP (Production Part Approval Process),
- zapoznanie ze specyficznymi wymaganiami klientów branży motoryzacyjnej (CSR – Customer Specific Requirements).
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
Podczas szkolenia uczestnik nauczy się:
- sprawnego zarządzania projektami według metodyki APQP zgodnie z poszczególnymi etapami,
- właściwie identyfikować potrzeby i wymagania klienta przy wdrażaniu nowych projektów,
- sporządzać dokumentację niezbędną do zatwierdzania wyrobów przez klienta – PPAP,
- jak zarządzać wdrożeniem – realizacja zadań APQP,
- przygotowywać się do audytów certyfikacyjnych, recertyfikacyjnych, kontrolnych i klientowskich
- w branży motoryzacyjnej.
Podczas szkolenia uczestnik dowie się:
- jakie są wymagane techniki i narzędzia,
- jak prowadzić w projekcie narzędzia Core Tools (DFMEA, PFMEA, Plan kontroli, Proces Flow)
- jakie są zasady kreowania wymagań dla dostawców – zarówno materiałów, jak iusług – zgodnie z zasadami APQP i VDA oraz zatwierdzania PPAP,
- jakie są odpowiedzialności w projekcie poszczególnych jego uczestników,
- jakie dokumenty, raporty, analizy wymagane są w pakiecie PPAP dla klientów,
- jakie są zasady zatwierdzania części wg metodologii PPAP i VDA2,
- jakie są zasady rekwalifikacji,
- co jest pomocne w ustalaniu zasad postępowania w zakresie sprzętu kontrolno-pomiarowego i pomiarów.
KORZYŚCI DLA PRZEDSIĘBIORSTWA
- nabycie umiejętności sprawnego zarządzania projektami według metodyki APQP zgodnie z nowoczesnymi zasadami wg światowych standardów,
- poznanie wymaganych technik i narzędzi,
- właściwa identyfikacja potrzeb i wymagań klienta przy wdrażaniu nowych projektów,
- poznanie zasad kreowania wymagań dla dostawców – zarówno materiałów, jak iusług – zgodnie z zasadami APQP i VDA oraz zatwierdzania PPAP,
- nabycie umiejętności sporządzania dokumentacji niezbędnej do zatwierdzania wyrobów przez klienta – PPAP,
- przygotowanie do audytów certyfikacyjnych, recertyfikacyjnych, kontrolnych i klientowskich w branży motoryzacyjnej,
- uzyskanie wiedzy pomocnej przy ustalaniu zasad postępowania w zakresie sprzętu kontrolno-pomiarowego i pomiarów (m.in.: czy podjąć decyzję o wzorcowaniu we własnym laboratorium? jak zatwierdzać sprawdziany? jak dobrać ilość analiz MSA?).
ADRESACI
- szefowie projektów, przedstawiciele klientów,
- Pełnomocnicy Zarządu ds. Jakości,
- szefowie działów / właściciele kluczowych procesów związanych z wdrożeniami nowych wyrobów do produkcji seryjnej,
- konstruktorzy, technolodzy,
- pracownicy działu jakości, pracownicy laboratorium pomiarowego,
- audytorzy wewnętrzni, audytorzy dostawców (pierwszej i drugiej strony).
Program szkolenia
1. Podstawowe zasady systemu zarządzania produkcją w branży motoryzacyjnej.
2. Źródła wymagań: normy, specyfikacje, podręczniki IATF, CSR (Customer Specific Requirements – specyficzne wymagania klientów - głównych firm motoryzacyjnych).
3. Ideologia APQP- zarządzania wdrożeniami nowych wyrobów; etapy:
- planowanie projektu,
- projektowanie wyrobu,
- projektowanie procesu,
- projektowanie i produkcja narzędzi,
- walidacja produktu i procesu,
- produkcja i sprzężenie zwrotne,
- listy kontrolne stosowane na poszczególnych etapach APQP.
4. Typowe techniki, narzędzia i dokumenty:
- biznes Plan i kontrakt z klientem,
- harmonogram APQP, kroki milowe, zatwierdzenia, przeglądy,
- walidacje APQP i procesów,
- FMEA - Analiza Potencjalnych Wad i ich Skutków (dla konstrukcji produktów i procesów produkcyjnych),
- Process Flowchart – schemat blokowy procesów produkcyjnych wraz z planem rozmieszczenia procesów (Floor Layout),
- Control Plan – Plany Kontroli, uwzględnianie kontroli statystycznej wg AQL,
- MSA - Analiza Systemów Pomiarowych, R&R- analiza powtarzalności i odtwarzalności dla sprzętu pomiarowego i sprawdzianów,
- wymagania dotyczące kwalifikacji personelu, Tabela Poliwalencji,
- instrukcje pracownicze,
- Capability Study - badanie zdolności procesów,
- OEE (Overall Equipment Effectiveness) & R&R (Run and Rate) – pomiary wyników produkcji próbnej,
- nadzorowanie produkcji seryjnej – reklamacje, techniki 8D,
- przegląd zwrotów reklamacyjnych i RCA (Root Cause Analysis).
5. PPAP – omówienie najważniejszych zagadnień:
- zasady uzgodnień klient-dostawca,
- typowe i opcjonalne elementy przedkładane do zatwierdzenia - przegląd, omówienie,
- podział odpowiedzialności w firmie w zakresie poszczególnych składników PPAP oraz koordynacji projektu,
- przedłożenie PPAP: kiedy pierwszy raz, zasady wypełniania gwarancji przedłożenia (PSW), poziomy przedłożeń, zasady aktualizacji PPAP i powiadamiania klienta o zmianach,
- wykorzystanie Podręcznika Dostawcy i umowy klient-dostawca dla uzgodnienia PPAP,
- niektóre specyficzne wymagania wielkich producentów dot. PPAP (CSR),
- przykładowa procedura zarządzania procesem PPAP,
- współpraca z dostawcami usług,
- PPAP w/g wytycznych VDA.
6. Informacja o innych stosowanych technikach i narzędziach.
7. Prezentacja przykładowej procedury wdrażania nowych projektów według APQP wraz z PPAP dla klienta i od dostawców.
8. Podsumowanie szkolenia.
Ćwiczenia:
- ustalenie wymagań dla dostawców,
- wykonanie fragmentu DFMEA,
- wykonanie fragmentu PFMEA,
- ustalenie Planu Kontroli (fragment),
- zarządzanie wdrożeniem – realizacja zadań APQP.
Czas trwania
Prelegenci

trener TQMsoft, specjalista – praktyk
Zapisz się
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
