Szkolenie

Wewnętrzne raportowanie finansowe

O szkoleniu

Celem szkolenie jest przedstawienie zasad funkcjonowania raportowania finansowego na potrzeby controllingu w przedsiębiorstwie oraz wyjaśnienie zasad sporządzania raportów wewnętrznych.
Interaktywny wykład omawiający każde zagadnienie (punkt w programie) dający niezbędną wiedzę do zadań i symulacji. Liczne studia przypadków, symulacje i przykłady praktyczne. Wspólne rozwiązywanie postawionych przez prowadzącego problemów.
Kto powinien wziąć udział?

Pracownicy działów rachunkowości zarządczej lub controllingu, komórek finansowo-księgowych oraz planowania i analiz, menedżerowie, służby niefinansowe, controllerzy finansowi, specjaliści ds. zarządzania kosztami oraz wszyscy zainteresowani tą tematyką.

Program szkolenia

1. Znaczenie controllingu we wspomaganiu zarządzania nowoczesną firmą:
a) istota controllingu i podstawowe zasady jego projektowania,
b) w jaki sposób controlling może wspomagać osiąganie celów finansowych przedsiębiorstwa.

2. Rodzaje raportów wewnętrznych w controllingu w kontekście kosztów działalności:
a) koszty i kategorie bliskoznaczne – jak mierzyć i raportować koszty,
b) klasyfikacja kosztów działalności – jak grupuje się koszty w firmie według prawa bilansowego i na potrzeby zarządzania przedsiębiorstwem?
c) analiza zmienności kosztów – jak badać koszty stałe i zmienne oraz ustalić, jak wahania popytu i sprzedaży wpływają na koszty.

3. Rozliczanie i kalkulacja kosztów w sprawozdawczości wewnętrznej:
a) jak rozliczać koszty pośrednie między usługi, produkty?
b) jak rozliczać koszty między różne jednostki organizacyjne w firmie?

4. Raportowanie rentowności w przekroju obiektów kosztowych:
a) rachunek kosztów i wyników i jego znaczenie dla zarządzania firmą,
b) rachunek kosztów pełnych i zmiennych – jaki jest wpływ stosowanego systemu rachunku kosztów na wynik finansowy firmy,
c) wieloblokowy i wielostopniowy rachunek kosztów zmiennych – jak sporządzić rachunek wyników wybranych części organizacyjnych przedsiębiorstwa (kanałów dystrybucyjnych, klientów) oraz dla poszczególnych produktów (wyrobów i usług).

5. Analizy rentowności na potrzeby raportowania w controllingu:
a) jednoasortymentowy i wieloasortymentowy próg rentowności – ile należy sprzedawać, aby wyjść na swoje?; ile sprzedawać, aby osiągnąć zakładany poziom zysku?
b) badanie marginesów bezpieczeństwa – o ile można zmniejszyć sprzedaż, aby nie zbankrutować?
c) dźwignia operacyjna i finansowa – jak fluktuacje popytu i sprzedaży wpływają na zysk i jak zmiany zysku oddziałują na rentowność?
d) wrażliwość progu rentowności – jak decyzje podejmowane w innych działach (np. marketing) wpływają na próg rentowności?

6. Raportowanie w kontekście budżetowania:
a) kryteria wyodrębniania ośrodków odpowiedzialności,
b) ocena i kontrola dokonań centrów kosztów, zysku i inwestycji,
c) proces budżetowania, metody budżetowania i rodzaje budżetów,
d) budżetowanie operacyjne i finansowe,
e) konsolidacja budżetów cząstkowych w ramach budżetu głównego,
f) organizacja budżetowania.

7. Raportowanie w przekroju procesów i działań:
a) rozliczanie kosztów w przekroju działań,
b) rachunek kosztów działań (activity-based costing) – jak realnie ocenić rentowność produktów,
c) rachunek kosztów klientów na podstawie analizy działań – jak ocenić rentowność klientów.

8. Raportowanie wielowymiarowe (balcned socrecard):
a) konstrukcja zrównoważonej karty wyników (balanced socrecard) jako zintegrowanego podejścia sprawozdawczego,
b) struktura perspektyw pomiaru w BSC,
c) kaskadowanie na niższe poziomy w strukturze organizacyjnej.

Czas trwania

10:00-15:30

Prelegenci

Cytat

prof. nadzw. dr hab. Bartłomiej Nita – od wielu lat związany z Instytutem Rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Współpracownik firmy konsultingowej, autor wielu ekspertyz i opracowań gospodarczych oraz programów restrukturyzacji przedsiębiorstw i instytucji. Autor wycen spółek na potrzeby przekształceń własnościowych oraz Sądu Gospodarczego. Ukończył University of Limerick (Irlandia), Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu (Wydział Zarządzania i Informatyki) oraz Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.

Gdzie i kiedy

Warszawa 16 - 17 marca 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena
za osobę
1390 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 56
woj. mazowieckie
ADN Akademia (dawniej Akademia Biznesu MDDP) jest organizatorem szkoleń i konferencji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości, a także zarządzania i finansów. Realizujemy projekty dedykowane dla firm, dostarczając wiedzę, która zapewnia stabilny w...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o zgłoszenie z użyciem formularza rejestracji online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa ul. Grzybowska 56
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!