O szkoleniu
Biorąc udział w szkoleniu uzyskacie Państwo praktyczną wiedzę na temat:
- poprawy ściągalności należności
- zasad prowadzenia skutecznej rozmowy windykacyjnej, w każdym kanale komunikacyjnym
- form zabezpieczenie należności
- technik wywierania wpływu na klienta w procesie windykacyjnym oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- wypracowanie schematów rozmowy monitorującej i windykacyjnej
- uświadomienie pracownikom działu windykacji znaczenia jednostki w procesie windykacyjnym
- profesjonalnego przygotowania się oraz przeprowadzenia negocjacji windykacyjnych z dłużnikiem
- postępowania egzekucyjnego oraz sankcji wobec dłużników
- szkolenie ma charakter warsztatów praktycznych, a jego celem jest wyjaśnienie kwestii wątpliwych i niejasnych. Każdy przypadek omawiany na szkoleniu poparty jest praktycznymi przykładami
- wymiana doświadczeń
Adresaci szkolenia:
- pracownicy działów handlowych, call center, księgowych
- osoby odpowiedzialne za monitorowanie płatności klientów
- wszystkie osoby zainteresowanych tematyką
Program szkolenia
Windykacja jako proces – podsumowanie:
- Kto decyduje od jakiej kwoty windykować??
- Powody niepłacenia (np. hierarchia płatności, przeciąganie, aktualne uwarunkowania społeczne i gospodarcze)
- Typy dłużników – czy to ma znaczenie?
- Gdzie tkwi nasz błąd, czyli w jaki sposób pozwalamy na przeciąganie płatności? - brak procedur, długi czas reakcji, niekonsekwencja
- Aspekty windykacji:
- kiedy rozpocząć negocjacje z dłużnikiem
- kto powinien prowadzić negocjacje windykacyjne
- do kogo w firmie dłużnika się zwrócić w sprawie niepłacenia należności
Aspekty rozmów z dłużnikami w każdym kanale komunikacyjnym:
- Przygotowania do prowadzenia rozmów windykacyjnych
- Błędy i pułapki – określenie obszarów uniemożliwiających skuteczną windykację
- Budowanie pola wpływu:
-
- inspiracja zamiast manipulacji
- przygotowanie mentalne do windykacji
- technika budowania pomostów
- budowanie pewności siebie
- Radzenie sobie z własnymi emocjami
- Złote zasady windykatora
Prowadzenie rozmów windykacyjnych:
- Typy trudnych kontrahentów i sposoby radzenia sobie z nimi
- Etapy rozmowy windykacyjnej:
-
- zebranie informacji – sprawdzeni podstawowych faktów i dokumentów (KRS, Krajowy Rejestr Długów, umowy, faktury)
- zainteresowanie sytuacją dłużnika
- docieranie do prawdziwych problemów i eliminacja wymówek
- prezentowanie własnych oczekiwań ustaleń, rozwiązań
- angażowanie dłużnika w szukanie rozwiązań
- zagrożenie sankcjami
- odpowiadanie na pytania i radzenie sobie z trudnymi pytaniami
- błędy podczas rozmów windykacyjnych
- Finalizowanie rozmów (potwierdzanie ustaleń, uzyskiwanie zgody)
Wywieranie wpływu podczas windykacji:
- Wywieranie wpływu poprzez argumentację: zasady budowania argumentów, stosowanie argumentów, rola pytań w wywieraniu wpływu
- Prawa wpływu w rozmowach windykacyjnych: wzajemność emocjonalna, wzajemność zachowań, zasada konsekwencji, uzasadnianie raz podjętych decyzji
Negocjacje podczas windykacji:
- Asertywność i techniki negocjacyjne w windykacji: negocjowanie warunków i zobowiązań, umiejętność twardego prezentowania swoich oczekiwań przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności i dbałości o relację
Gry i tłumaczenia dłużników:
- Granie “głupiego”
- Zapominalski
- Nie można skontaktować się z dłużnikiem
- Wymówka – “Mnie nie zapłacili, to ja wam nie zapłacę”
- Na czas
- Najpierw inni wierzyciele
- Reklamacja
- Kontratak (np. groźby, krytyka)
Przykładowe rodzaje sankcji:
- Odsetki
- Kary umowne
- Zablokowanie towaru
- Zabranie towaru
- Wymówienie umowy
- Zlecenie windykacji
- Doniesienie do prokuratury
- KRD
Podsumowanie szkolenia.
Czas trwania
drugi dzień: 9:00–16:00
Prelegenci

trener Effect Group
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 150 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
