Windykacja należności – skuteczne negocjacje

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy na dwudniowe szkolenie na temat skutecznej windykacji należności. Uwaga: To nie jest szkolenie prawne, nie będzie omawianych zagadnień związanych z pracą prawników i sądów.
Dlaczego warto wziąć udział?

Biorąc udział w szkoleniu uzyskacie Państwo praktyczną wiedzę na temat:

  • poprawy ściągalności należności
  • zasad prowadzenia skutecznej rozmowy windykacyjnej, w każdym kanale komunikacyjnym
  • form zabezpieczenie należności
  • technik wywierania wpływu na klienta w procesie windykacyjnym oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  • wypracowanie schematów rozmowy monitorującej i windykacyjnej
  • uświadomienie pracownikom działu windykacji znaczenia jednostki w procesie windykacyjnym
  • profesjonalnego przygotowania się oraz przeprowadzenia negocjacji windykacyjnych z dłużnikiem
  • postępowania egzekucyjnego oraz sankcji wobec dłużników
  • szkolenie ma charakter warsztatów praktycznych, a jego celem jest wyjaśnienie kwestii wątpliwych i niejasnych. Każdy przypadek omawiany na szkoleniu poparty jest praktycznymi przykładami
  • wymiana doświadczeń
Kto powinien wziąć udział?

Adresaci szkolenia:

  • pracownicy działów handlowych, call center, księgowych
  • osoby odpowiedzialne za monitorowanie płatności klientów
  • wszystkie osoby zainteresowanych tematyką

Program szkolenia

Windykacja jako proces – podsumowanie:

  • Kto decyduje od jakiej kwoty windykować??
  • Powody niepłacenia (np. hierarchia płatności, przeciąganie, aktualne uwarunkowania społeczne i gospodarcze)
  • Typy dłużników – czy to ma znaczenie?
  • Gdzie tkwi nasz błąd, czyli w jaki sposób pozwalamy na przeciąganie płatności? - brak procedur, długi czas reakcji, niekonsekwencja
  • Aspekty windykacji:
    • kiedy rozpocząć negocjacje z dłużnikiem
    • kto powinien prowadzić negocjacje windykacyjne
    • do kogo w firmie dłużnika się zwrócić w sprawie niepłacenia należności

Aspekty rozmów z dłużnikami w każdym kanale komunikacyjnym:

  • Przygotowania do prowadzenia rozmów windykacyjnych
  • Błędy i pułapki – określenie obszarów uniemożliwiających skuteczną windykację
  • Budowanie pola wpływu:
    • inspiracja zamiast manipulacji
    • przygotowanie mentalne do windykacji
    • technika budowania pomostów
    • budowanie pewności siebie
  • Radzenie sobie z własnymi emocjami
  • Złote zasady windykatora

 

Prowadzenie rozmów windykacyjnych:

  • Typy trudnych kontrahentów i sposoby radzenia sobie z nimi
  • Etapy rozmowy windykacyjnej:
    • zebranie informacji – sprawdzeni podstawowych faktów i dokumentów (KRS, Krajowy Rejestr Długów, umowy, faktury)
    • zainteresowanie sytuacją dłużnika
    • docieranie do prawdziwych problemów i eliminacja wymówek
    • prezentowanie własnych oczekiwań ustaleń, rozwiązań
    • angażowanie dłużnika w szukanie rozwiązań
    • zagrożenie sankcjami
    • odpowiadanie na pytania i radzenie sobie z trudnymi pytaniami
    • błędy podczas rozmów windykacyjnych
  • Finalizowanie rozmów (potwierdzanie ustaleń, uzyskiwanie zgody)

Wywieranie wpływu podczas windykacji:

  • Wywieranie wpływu poprzez argumentację: zasady budowania argumentów, stosowanie argumentów, rola pytań w wywieraniu wpływu
  • Prawa wpływu w rozmowach windykacyjnych: wzajemność emocjonalna, wzajemność zachowań, zasada konsekwencji, uzasadnianie raz podjętych decyzji

Negocjacje podczas windykacji:

  • Asertywność i techniki negocjacyjne w windykacji: negocjowanie warunków i zobowiązań, umiejętność twardego prezentowania swoich oczekiwań przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności i dbałości o relację

Gry i tłumaczenia dłużników:

  • Granie “głupiego”
  • Zapominalski
  • Nie można skontaktować się z dłużnikiem
  • Wymówka – “Mnie nie zapłacili, to ja wam nie zapłacę”
  • Na czas
  • Najpierw inni wierzyciele
  • Reklamacja
  • Kontratak (np. groźby, krytyka)

Przykładowe rodzaje sankcji:

  • Odsetki
  • Kary umowne
  • Zablokowanie towaru
  • Zabranie towaru
  • Wymówienie umowy
  • Zlecenie windykacji
  • Doniesienie do prokuratury
  • KRD

Podsumowanie szkolenia.

Czas trwania

pierwszy dzień: 10:00–17:00
drugi dzień: 9:00–16:00

Prelegenci

trener Effect Group

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Online 10-11 październik 2022
Online 10-11 maj 2022

Rejestracja

Szkolenie
za osobę
1 115
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 150 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa Erazma Ciołka 16
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!