Szkolenie

Windykacja należności – skuteczne negocjacje

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy na 2-dniowe szkolenie na temat skutecznej windykacji należności
Dlaczego warto wziąć udział?

Biorąc udział w szkoleniu uzyskacie Państwo praktyczną wiedzę na temat:

  • poprawy ściągalności należności
  • zasad prowadzenia skutecznej rozmowy windykacyjnej, w każdym kanale komunikacyjnym
  • form zabezpieczenie należności
  • technik wywierania wpływu na klienta w procesie windykacyjnym oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  • wypracowanie schematów rozmowy monitorującej i windykacyjnej
  • uświadomienie pracownikom działu windykacji znaczenia jednostki w procesie windykacyjnym
  • profesjonalnego przygotowania się oraz przeprowadzenia negocjacji windykacyjnych z dłużnikiem
  • postępowania egzekucyjnego oraz sankcji wobec dłużników
  • szkolenie ma charakter warsztatów praktycznych, a jego celem jest wyjaśnienie kwestii wątpliwych i niejasnych. Każdy przypadek omawiany na szkoleniu poparty jest praktycznymi przykładami
  • wymiana doświadczeń
Kto powinien wziąć udział?

Adresaci szkolenia:

  • pracownicy działów handlowych, call center, księgowych
  • osoby odpowiedzialne za monitorowanie płatności klientów
  • wszystkie osoby zainteresowanych tematyką

Program szkolenia

WINDYKACJA JAKO PROCES:

  • Czym jest windykacja?
  • Powody niepłacenia (np. hierarchia płatności, przeciąganie, uwarunkowania społeczne, gra)
  • Typy dłużników (np. biedacy, gracze)
  • Błędy i pułapki – określenie obszarów uniemożliwiających skuteczną windykację
  • Złote zasady windykatora
  • Gdzie tkwi nasz błąd, czyli w jaki sposób pozwalamy na przeciąganie płatności? - brak procedur, długi czas reakcji, niekonsekwencja
  • Aspekty windykacji:
    • kiedy rozpocząć negocjacje z dłużnikiem
    • kto powinien prowadzić negocjacje windykacyjne
    • do kogo w firmie dłużnika się zwrócić w sprawie niepłacenia należności

Aspekty formalno-prawne windykacji należności pieniężnych – zarys:

  • Formy prowadzenia działalności gospodarczej i odpowiedzialność za długi
  • Bezegzekucyjne sposoby pokrycia wierzytelności
  • Postępowanie egzekucyjne
  • Prawa i obowiązki wierzyciela w postępowaniu egzekucyjnych
  • Przygotowania do prowadzenia rozmów windykacyjnych:
  • Budowanie pola wpływu: inspiracja zamiast manipulacji, mentalność polskiego dłużnika, przygotowanie mentalne do windykacji, technika budowania pomostów, budowanie pewności siebie
  • Radzenie sobie z emocjami

PROWADZENIE ROZMÓW WINDYKACYJNYCH:

  • Rozmowa z kontrahentem nie wywiązującym się z umowy
  • Typy trudnych kontrahentów i sposoby radzenia sobie z nimi
  • Rozmowy z różnymi kontrahenta

Etapy rozmowy windykacyjnej:

  • zebranie informacji – sprawdzeni podstawowych faktów i dokumentów (KRS, Krajowy Rejestr Długów, umowy, faktury)
  • zainteresowanie sytuacją dłużnika
  • docieranie do prawdziwych problemów i eliminacja wymówek
  • prezentowanie własnych oczekiwań ustaleń, rozwiązań
  • angażowanie dłużnika w szukanie rozwiązań
  • zagrożenie sankcjami
  • odpowiadanie na pytania i radzenie sobie z trudnymi pytaniami
  • błędy podczas rozmów windykacyjnych
  • Finalizowanie rozmów (potwierdzanie ustaleń, uzyskiwanie zgody)

WYWIERANIE WPŁYWU PODCZAS WINDYKACJI:

Wywieranie wpływu poprzez argumentację

  • zasady budowania argumentów
  • stosowanie argumentów
  • rola pytań w wywieraniu wpływu

Prawa wpływu w rozmowach windykacyjnych:

  • wzajemność emocjonalna
  • wzajemność zachowań
  • zasada konsekwencji
  • uzasadnianie raz podjętych decyzji

NEGOCJACJE PODCZAS WINDYKACJI:

Asertywność i techniki negocjacyjne w windykacji:

  • negocjowanie warunków i zobowiązań
  • umiejętność twardego prezentowania swoich oczekiwań przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności i dbałości o relację

GRY I TŁUMACZENIA DŁUŻNIKÓW:

  • Granie “głupiego”
  • Zapominalski
  • Nie można skontaktować się z dłużnikiem
  • Wymówka – “Mnie nie zapłacili, to ja wam nie zapłacę”
  • Na czas
  • Najpierw inni wierzyciele
  • Reklamacja
  • Kontratak (np. groźby, krytyka)

RODZAJE SANKCJI:

  • Odsetki
  • Kary umowne
  • Zablokowanie towaru
  • Zabranie towaru
  • Wymówienie umowy
  • Zlecenie windykacji
  • Doniesienie do prokuratury
  • KRD

Podsumowanie szkolenia.

Czas trwania

pierwszy dzień: 10:00–17:00
drugi dzień: 9:00–16:00

Prelegenci

Cytat

trener Effect Group

Gdzie i kiedy

Warszawa 16 - 17 września 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Szkolenie stacjonarne
cena promocyjna przy zgłoszeniu przez Eventis.pl
1212,50 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • cena ze zniżką 3% od ceny regularnej przy zgłoszeniu przez Eventis.pl
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa Erazma Ciołka 16
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!