Windykacja - techniki tzw. miękkie (czyli przed wejściem na drogę prawną)
O szkoleniu
Wiedzy: Nabycie wiedzy o typologiach niepłacących klientów oraz o odpowiednim dobraniu strategii windykacyjnej do klienta. Przekazanie wiedzy o technikach argumentacyjnych, które pozwalają na osiągnięcie zakładanego rezultatu w czasie negocjacji. Zdobycie wiedzy o formach kontaktu oraz zasadach i regułach prowadzenia rozmów z dłużnikiem.
Umiejętności: Nabycie umiejętności stosowania skutecznych technik miękkich w procesie odzyskiwania należności przed wejściem na drogę prawną.
Postaw społecznych: Po szkoleniu uczestnik będzie znał skuteczne sposoby na identyfikowanie psychotechnik i manipulacji stosowanych przez niepłacącego klient. Będzie wiedział jak dobrać strategię windykacyjną do danego klienta oraz jak prowadzić skutecznie rozmowę windykacyjną.
Szkolenie skierowane jest do:
- pracowników działów handlowych, call center, księgowych,
- osób odpowiedzialnych za monitorowanie płatności klientów,
- wszystkich zainteresowanych tematyką.
Program szkolenia
1. Powody niepłacenia przez klientów
• typologia niepłacących klientów – znaczenie praktyczne znajomości tych typów
• jak dobierać strategię windykacyjną do typu klienta
• najczęstsze błędy w politykach handlowych i windykacyjnych w firmach - czy moja firma nie zachęca klientów do niepłacenia?
• czy windykacja jest równoznaczna ze stratą klienta?
2. Gry klientów dłużników
• co to znaczy „gra” i jak ją poznać w relacji „dłużnik-wierzyciel”
• typowe „scenariusze” gier
• taktyki wywierania wpływu i psychotechniki czyli jak zmieniać scenariusz i kierunek gry dłużnika
3. Komunikacja z klientem dłużnikiem
• telefon, pismo czy osobiście – kiedy jaką formę kontaktu wybrać
• kluczowe reguły i zasady prowadzenia rozmów z dłużnikiem
4. Rozmowa windykacyjna
• jak zacząć rozmowę?
• negocjacje windykacyjne – jak je prowadzić, jak dobierać argumenty (typy sankcji pozaprawnych i ich zastosowanie)
• jakie działania podjąć po rozmowie
5. Podsumowanie szkolenia
W sytuacji kryzysu gospodarczego jeszcze bardziej doskwiera nam powiedzenie, że sprzedając cieszymy się dwa razy: kiedy klient kupi i kiedy zapłaci. Coraz częściej zadajemy sobie pytanie jak pogodzić windykację z obawą utraty klienta? Jak skutecznie odzyskiwać swoje należności nie niszcząc wypracowanej z klientem relacji? W co wierzyć, a na co patrzeć podejrzliwie? Jak rozmawiać i wywierać skutecznie wpływ? Niniejsze szkolenie dotyczy właśnie tych zagadnień. Podczas zajęć będziemy rozwijać kompetencje w zakresie tzw. miękkich technik windykacyjnych (czyli tych zanim wkroczymy na drogę sądową)
Prelegenci


Katarzyna Jędruszczak
Psycholog, praktyk (specjalizacja: psychologia i zarządzanie zasobami ludzkimi). Posiada ponad 10-letnie doświadczenie biznesowe. Specjalizuje się̨ w szkoleniach i doradztwie dla kadry kierowniczej małych i średnich przedsiębiorstw, w tym w doradztwie w zakresie zarządzania sprzedażą i obsługą klienta; realizuje treningi motywacyjne i automotywacyjne.
W obszarze szkoleń jest ściśle związana z handlowcami. Prowadzi warsztaty dla grup określanych jako „siły sprzedaży” oraz osób pracujących czy mających kontakt z klientem. Są to zwykle intensywne i kompleksowe warsztaty, coachingi i trening, których celem jest uzyskanie konkretnego efektu w postaci wzrostu sprzedaży i motywacji handlowców. Na swoim koncie ma realizację wielu projektów poprawiających efektywność przedsiębiorstw: projektuje i wdraża systemy ocen, systemy rekrutacyjne (w tym Assessment Centre), systemy motywacyjne, strategie szkoleniowe. Jej kwalifikacje potwierdzają m.in: dyplom MBA (University of Illinois), certyfikat TROP z rekomendacjami Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikat Master of NLP, akredytacja PARP, a przede wszystkim referencje Klientów. Na stałe współpracuje z kilkoma firmami szkoleniowo-doradczymi. Jest wykładowcą Wyższej Szkoły Bankowej i SGH, autorką wielu artykułów (np. dla gazety MSP oraz Gazety Prawnej). Poza pracą jako trener, Katarzyna Jędruszczak pracowała jako handlowiec (branża FMCG), project manager oraz dyrektor sprzedaży i marketingu. Obecnie jest współwłaścicielką firmy handlowej. Wszystko to powoduje, że jej zajęcia mają przede wszystkim walor praktyczny.
Weź udział
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- indywidualne konsultacje z wykładowcą w trakcie szkolenia i po szkoleniu; ankieta oceniająca szkolenie; test sprawdzający wiedzę (pre i post test)
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- indywidualne konsultacje z wykładowcą w trakcie szkolenia i po szkoleniu; ankieta oceniająca szkolenie; test sprawdzający wiedzę (pre i post test)
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator
_thmb.jpg)
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
