O szkoleniu
Wprowadzenie nowego produktu na rynek, to zadanie, przed którym stają managerowie i specjaliści marketingu każdej firmy. New product development, to proces angażujący pracowników różnych działów i bardzo często zasoby całej organizacji. NPD marketing wymaga od osób zaangażowanych w projekt wprowadzenia produktu na rynek wysokiego poziomu wiedzy i kompetencji zawodowych.
Szkolenie "Wprowadzenie nowego produktu na rynek (New product development - NPD marketing)" dostarcza managerom i specjalistom marketingu kompleksowej wiedzy i rozwija umiejętności niezbędne do profesjonalnego przygotowania i wprowadzenia produktów na rynek, a także pokaże najczęściej popełniane błędy przez firmy.
Celem szkolenia "Wprowadzenie nowego produktu na rynek (New product development - NPD marketing)" jest zapoznanie uczestników z efektywnym przygotowaniem i zarządzaniem procesem, jakim jest rozwój i wprowadzenie produktu na rynek oraz pokazanie jaki to ma związek ze strategią firmy.
Biorąc udział w szkoleniu "Wprowadzenie nowego produktu na rynek (New product development - NPD marketing)":
- Poznasz strategie i modele rozwoju nowych produktów i nowoczesną strukturę procesu ich rozwoju.
- Dowiesz się, jakie są kluczowe elementy i jak w praktyce wygląda proces wprowadzania nowego produktu na rynek.
- Nauczysz się zarządzać procesem wprowadzania Twojego nowego produktu na rynek.
- Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci skutecznie przeprowadzić proces rozwoju i wdrożenia nowego produktu oraz ograniczyć ryzyko związane z jego wprowadzeniem.
- Nauczysz się organizować i kształtować komunikację wewnątrzfirmową związaną z wprowadzenie produktu na rynek.
- Poznasz podstawy regulacji prawnych, które musisz uwzględnić planując wprowadzenie nowego produktu na rynek.
Kierując się naszym wieloletnim doświadczeniem w rozwijaniu kompetencji i podnoszeniu umiejętności zawodowych managerów i specjalistów ds. marketingu udział w szkoleniu z new product development dedykujemy:
- Product managerom / Kierownikom produktu,
- Brand managerom,
- Dyrektorom marketingu,
- Specjalistom ds. marketingu i specjalistom ds. komunikacji marketingowej,
- Managerom, zespołom R&D,
- Zarządom / Top Managerom.
Program szkolenia
1. PRODUKT - pojęcie i rola w strategii firmy
- Pojęcie produktu
- Marketingowa struktura produktu
- Miejsce produktów w strategii firmy
2. STRATEGIE ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
- Formułowanie strategii rozwoju nowego produktu
- Typy strategii rozwoju nowego produktu
- Nowe wyzwania i trendy w obszarze strategii nowego produktu
3. INNOWACJE
- Innowacje a poziomy strategii
- Sposoby konkurowania na rynku
- Podstawowe założenia koncepcji innowacji przełomowych
- Identyfikacja szans na innowację
4. PROCES PROJEKTOWANIA I ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU - KLUCZOWE OBSZARY
- Identyfikacja potrzeb klienta
- Burza mózgów - poszukiwanie i selekcja pomysłów
- Projektowanie / prototypowanie
- Testy
- Ewaluacja i poprawki
- Budżet
- Analiza finansowa projektu
- Rola i waga zespołu projektowego
- Zaangażowanie top managementu
- Incentives dla zespołu projektowego
5. MARKETING MIX
- Strategia cenowa
- Strategia komunikacji i dotarcia do klientów
- Dystrybucja
- Pozycjonowanie
6. KOMUNIKACJA WEWNĄTRZ FIRMY
- Im więcej osób masz po swojej stronie tym szanse powodzenia rosną!
- Komunikacja wewnątrz firmy
- Incentives dla zespołu sprzedaży
- Incentives dla zespołu projektowego
7. BEZPIECZEŃSTWO PRODUKTÓW I FIRMY
- Regulacje prawne
- Odpowiedzialność za produkt
- Prawo konsumenckie
- Znak towarowy / patenty
8. SPRZEDAŻ PRODUKTU
- Zarządzanie produktem w sprzedaży
- Analiza KPI’s produktu
9. ZAGROŻENIA I JAK IM PRZECIWDZIAŁAĆ
- Najczęstsze zagrożenia przy nowych projektach
- Sposoby przeciwdziałania
Czas trwania
Prelegenci
Hanna Adamiak
Trener praktyk biznesu. Manager marketingu z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Ekspert w zakresie product managementu, category managementu, wprowadzania nowych produktów na rynek, strategii działań marketingowych i sprzedażowych.
Na początku kariery zawodowej (1998) związana z JTI Polska i MarketShare. W latach 2001 - 2008 pracowała w Hiestand Polska (aktualnie ARYZTA) początkowo jako Kierownik Działu Obsługi Klienta, następnie jako p.o. Dyrektora Marketingu i Channel Managera. Ostatecznie w latach 2006 - 2008 jako Dyrektor Marketingu odpowiadała za przygotowanie i wdrożenie strategii marketingowej , rozwijanie i wdrażanie programów z zakresu Category Management dla klientów B2B, rozwój portfolio produktów, kalkulacje cen, P&L działań oraz budżet marketingowy.
Z sukcesem prowadziła projekt wprowadzania na rynek polski Wild Bean Cafe wraz z BP Polska w zakresie kategorii przekąsek, wdrożyła programy promocyjno-sprzedażowe z klientami sieciowymi, które przyniosły wzrosty na poziomie 40% sprzedaży .
Odpowiadała za całość działań marketingowych dla sieci własnej Flerynka. Z powodzeniem współpracowała z klientami w Europie, Azji i Oceani w zakresie rozwoju nowych produktów, prezentacjach, szkoleniach. Aktywnie uczestniczyła w projektach cross marketingowych w ramach zespołu międzynarodowego.
W latach 2008 - 2010 Project Manager w JTI Polska odpowiadał za projekty związane z wizerunkiem marki. Z sukcesem zajmowała się budowaniem dystrybucji i sprzedaży marek znajdujących się w portfolio firmy.
Od 2010 do 2015 roku Business Project Manager i konsultant polskich przedsiębiorstw w zakresie przygotowania biznesplanów, strategii marketingowych i sprzedażowych, budowania kanałów dystrybucji, wprowadzania nowych produktów na rynek (new product development), brandingu.
W latach 2015 - 2018 pracowała w Eurocash S.A. jako Senior Category Manager (2015-2016) zarządzający kategoriami dla Delikatesów Centrum, odpowiadała za pracę podległego zespołu, analizę rynku, zarządzanie i negocjacje z dostawcami. Na stanowisku Project Managera (2016-2018) zajmowała się rozwojem nowego konceptu dla kategorii sieci sklepów. Odpowiadała za stworzenie modelu biznesowego dla kategorii produktów świeżych w Delikatesach Centrum (wartość kategorii ok. 250 mln), rozwój nowych produktów, P&L projektu, negocjacje z dostawcami.
W swojej karierze efektywnie tworzyła i wprowadzała strategie i plany marketingowe, rozwijała i wprowadzała produkty na rynek, budowała kanały sprzedaży, była odpowiedzialna za współpracę z międzynarodowymi klientami sieciowymi.
Swoje szkolenia prowadzi również w języku angielskim.
Absolwenta Warszawskiej Szkoły Biznesu (Zarządzanie i Marketing) oraz Szkoły Trenerskiej grupy SET. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 980 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
