Szkolenie

Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa

O szkoleniu

2014.02.24 - 2014.02.25 Warszawa

Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa zawiera w sobie zbiór fundamentalnych narzędzi umożliwiających oszacowanie wpływu przyszłych działań biznesowych na wartość przedsiębiorstwa.
Proponujemy szkolenie, dzięki któremu będziesz umiał rozpoznać podstawowe elementy kształtujące wartość przedsiębiorstwa.

W trakcie tego szkolenia wszystkie przykłady i analizowane przypadki opierają się na danych bliskich rzeczywistości. Uczestnicy będą wdrażać i pogłębiać umiejętności:
- oceny wartości przedsiębiorstwa,
- analiza zamierzeń pod kątem ich opłacalności,
- szacowania wolnych przepływów pieniężnych.

Nasze szkolenie w praktyczny i skuteczny sposób rozwija umiejętności analitycznego myślenia, łącząc je z holistycznym spojrzeniem na przedsiębiorstwo z perspektywy jego wartości oraz z uwzględnieniem etapu rozwoju branży i wpływu czynników spoza przedsiębiorstwa.
Szkolenie zalecamy przede wszystkim osobom, które są zainteresowane zrozumieniem mechanizmów finansowych zachodzących w przedsiębiorstwie. Zapraszamy pracowników z wszystkich działów przedsiębiorstw, nie tylko działów bezpośrednio zarządzających finansami. Szczególne zaproszenie kierujemy również do właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, którzy zainteresowani są poznaniem podstaw wpływu decyzji biznesowych na tworzenie wartości firmy.
Kto powinien wziąć udział?
*

Program szkolenia

Poniższe punkty realizowane są na zasadzie wykładu interaktywnego połączonego z ćwiczeniami wykorzystującymi dane rzeczywiste (studia przypadków, ilustrujące na podstawie danych liczbowych omawiane zagadnienia). Do zilustrowania zagadnień jest również wykorzystana strategiczna gra planszowa osadzona w angażującej uczestników szkolenia fabule i pomagająca dogłębnie zrozumieć i przećwiczyć decyzje związane z tworzeniem, pomiarem i zarządzaniem wartością i ryzykiem z uwzględnieniem okoliczności wynikających z towarzyszącej niepewności.

1. Finansowy cel przedsiębiorstwa - powiększenie wartości przedsiębiorstwa:
a) mierniki realizacji celu jakim jest pomnażanie wartości przedsiębiorstwa,
b) jakie elementy kształtują finansową wartość przedsiębiorstwa,
c) rozpoznawanie tworzącej wartości natury decyzji biznesowych,
d) czynniki wpływające na wartość przedsiębiorstwa,
e) 10 kroków tworzenia wartości: [1] CR (przychody ze sprzedaży), [2] CO (cykl operacyjny – gdzie i jak wartość buduje marketing, gdzie i jak wartość dodaje inżynier, gdzie i jak wartość chroni finansista), [3] AKTYWA potrzebne do osiągnięcia CR przez realizowanie CO, [4] Zobowiązania wobec dostawców, [5] Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy, zapotrzebowanie na kapitał zaangażowany, pasywa, [6] Struktura potrzebnego kapitału (ile własnych środków {E} ile pożyczonych {D}), [7] Wolne przepływy pieniężne, [8] IRR (zwrot, próg rentowności, wewnętrzna stopa zwrotu), [9] stopy kosztu kapitału (ile kosztują pieniądze zaangażowane w biznes), [10] Przyrost wartości bogactwa właścicieli (zysk rezydualny, EVA™, EVA™ = EBIT * [1-T] – IC * CC).

2. Metody wyceny przedsiębiorstwa: Wykorzystanie informacji z danych finansowych ze sprawozdań finansowych i spoza nich. Zrozumienie procesu tworzenia wartości firmy przez pryzmat dokumentów finansowych:
a) metody majątkowe i wycena majątkowa, metody dochodowe i wycena dochodowa, metody mieszane, metody porównawcze i wycena relatywna,
b) przegląd wskaźników finansowych zawartych w klasycznej analizie wskaźnikowej z uwzględnieniem powiązań wskaźników z procesem tworzenia wartości przedsiębiorstwa,
c) Mierniki kreowania wartości przedsiębiorstwa: ekonomiczna wartość dodana (EVA™), rynkowa wartość dodana (MVA = MV - IC), wartość dodana dla udziałowców / akcjonariuszy, CFROI (stopa zwrotu z inwestycji oparta na przepływach pieniężnych), wyznaczenie i interpretacja wielkości mierników kreowania wartości przedsiębiorstwa,
d) elementy kształtujące wartości i ryzyko w przedsiębiorstwie:
- optymalna/docelowa struktura kapitałowa, wyznaczanie docelowej struktury kapitałowej,
- docelowa skala działalności, optymalny budżet inwestycyjny, ustalanie docelowej skali działalności optymalnego budżetu inwestycyjnego.

3. Ocena, analiza i zarządzanie wartością i ryzykiem w decyzjach strategicznych:
a) ukierunkowane na tworzenie wartości decyzje w zakresie outsourcingu: „wytworzyć czy kupić”,
b) ukierunkowane na tworzenie wartości decyzje w zakresie polityki zatrudnienia i unowocześnienia procesów,
c) ukierunkowane na tworzenie wartości decyzje w zakresie wyboru jakości składników majątkowych: kiedy lepiej kupić tani ale kosztowny w serwisie a kiedy droższy ale bardziej bezawaryjny,
d) ukierunkowane na tworzenie wartości decyzje w zakresie wyboru kraju inwestycji.

4. Ocena, analiza i zarządzanie wartością i ryzykiem w decyzjach operacyjnych:
a) wpływ decyzji w zakresie inwestowania i finansowania płynności na wartość i ryzyko przedsiębiorstwa,
b) ukierunkowane na tworzenie wartości zarządzanie zapasami,
c) ukierunkowane na tworzenie wartości zarządzanie należnościami,
d) ukierunkowane na tworzenie wartości zarządzanie operacyjnymi środkami pieniężnymi,
e) ukierunkowane na tworzenie wartości zarządzanie kapitałem pracującym.

Czas trwania

10:00 – 16:00

Prelegenci

Cytat
dr Grzegorz Michalski – specjalista z zakresu finansów przedsiębiorstw adiunkt w Instytucie Zarządzania Finansami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Współredaktor i członek rad naukowych specjalistycznych, branżowych czasopism z zakresu płynności finansowej i zarządzania finansami, nadających ton przyszłemu kierunkowi rozwoju praktyki zarządzania płynnością finansową i finansami takich jak m.in.: Journal of Corporate Treasury Management (JCTM), Australasian Accounting Business & Finance Journal (AABFJ). Jako trener przede wszystkim ukierunkowuje uczestników na sposób rozumienia głównych idei związanych z tematem szkolenia, łącząc je z prostotą i jasnością przekazu i jak najwyższym poziomem merytorycznym.

Gdzie i kiedy

Warszawa 24 - 25 lutego 2014
centrum warszawy lub siedziba Akademii Biznesu MDDP.

02-672 Warszawa

ul. Domaniewska 39A

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena 1
Koszt uczestnictwa: - jednej osoby 1190 zł + 23% VAT, - dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1090zł/os + 23% VAT.
1190 PLN
Cena zawiera:
  • uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.
Zapisz się

Organizator

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 56
woj. mazowieckie
ADN Akademia (dawniej Akademia Biznesu MDDP) jest organizatorem szkoleń i konferencji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości, a także zarządzania i finansów. Realizujemy projekty dedykowane dla firm, dostarczając wiedzę, która zapewnia stabilny w...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa ul. Grzybowska 56
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!