Szkolenie

Wykorzystanie nowych mediów w budowie wizerunku profesjonalnego urzędu

O szkoleniu

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom poszerzonej wiedzy o znaczeniu wizerunku urzędu oraz o narzędziach jego kreowania. Podczas szkolenia przedstawimy tradycyjne i nowoczesne media oraz sposoby ich wykorzystania dla budowania pozytywnego wizerunku. Poruszymy także ważną kwestię kontaktu z mediami. W drugim dniu szkolenia omówimy znaczenie social media w kreowaniu wizerunku urzędu. Wskażemy na możliwości wykorzystania nowych mediów w promocji usług i projektów realizowanych przez urzędy.
Kto powinien wziąć udział?
  • Pracownicy zajmujący się marketingiem, reklamą, promocją
  • Pracownicy zajmujący się obsługą klienta, także za pośrednictwem mediów społecznościowych
  • Pracownicy odpowiedzialni za media społecznościowe w urzędzie
  • Pracownicy kontaktujący się z agencjami social media w firmie zlecającej takie usługi na zewnątrz

Program szkolenia

Dzień 1 – Public Relations

1.    Wizerunek

  • Wizerunek urzędu.
  • Wizerunek osobisty pracowników jako element składowy wizerunku urzędu – jak budować wiarygodny wizerunek osobisty?

 
2.    Poznaj media (tradycyjne i elektroniczne)

  • Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy.
  • Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny.
  • Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty.
  • Media plan – czym jest, jak tworzyć?
  • Potrzeby i oczekiwania mediów.
  • Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”.
  • Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?


3.    Formy kontaktu z mediami (online i offline)

  • Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.
  • Przyczyny odrzucenia materiałów.
  • Pisemne formy komunikacji z mediami: informacja prasowa, background release, oświadczenie.
  • Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów: informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)
  • Komunikacja pisemna – przystępna forma i zrozumiały język.
  • Zasady komunikacji w Internecie, w tym w mediach społecznościowych: język stosowany w Internecie a język urzędowy – różnice między oficjalnym językiem urzędowym a językiem używanym w sieci (z uwzględnieniem młodego odbiorcy)
  • Zasady pisania do publikowania w sieci – tworzenie wyrazistych, lekkich i atrakcyjnych tekstów w Internecie. 
  • Jak formułować wyraźne i przejrzyste teksty w sposób jak najbardziej atrakcyjny dla odbiorcy.


4.    Kontakty i spotkania z mediami – odczarowanie mitu.

  • Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu.
  • Wypowiedzi publiczne: język mediów, konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów, rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka:
  • Komunikacja ustna – warunki skutecznego porozumienia dostosowane do osób w różnym wieku ze szczególnym uwzględnieniem osób młodych
  • Wystąpienia publiczne – budowa pierwszego wrażenia; postawa prezentera (mowa ciała, używanie wskaźników, modulacja głosu, ubiór); budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na widownię; tworzenie relacji z odbiorcami, siła perswazji. 


5.    Dobre praktyki PR


Dzień 2 - Social media

1.    Znaczenie social media w kreowaniu wizerunku urzędu – rola nowych mediów w działaniach promocyjnych.
2.    Szanse i zagrożenia budowania wizerunku, marki poprzez serwisy społecznościowe.
3.    Wykorzystanie nowych mediów w promocji usług i projektów realizowanych przez urzędy.
4.    Komunikacja z publicznością za pomocą social media:

  • Bezpośrednie zaangażowanie klienta – kreatywne metody.
  • Budowanie lojalności za pośrednictwem social media.
  • Real time marketing w mediach społecznościowych
  • Zasady prezentacji treści w mediach społecznościowych.
  • Język przekazu wykorzystywany w mediach społecznościowych.
  • Tworzenie tekstów w mediach społecznościowych.


5.    Najbardziej istotne portale społecznościowe w Polsce - rola, znaczenie. Omówienie najważniejszych mediów społecznościowych i rola jaką pełnią w komunikacji z odbiorcami.

Facebook:

  • CONTENT
  • Kanały dystrybucji: strona - grupa - wydarzenie.
  • Kreatywne prowadzenie fan page.
  • Co publikować i o czym mówić - zasady skutecznej komunikacji na Facebooku
  • Kiedy i jak często publikować na Facebooku - dobre praktyki.
  • Kiedy i dla kogo organizować konkursy?
  • Jakie formaty i typy postów stosować do realizacji naszych celów - efektywne wykorzystanie formatów treści i natywnych funkcji Facebooka.

REKLAMA

  • Grupa docelowa – kryteria.
  • Pomysłowa reklama na facebook (typy reklam, różnice, jak wybrać najlepsze)
  • Analiza efektywności działań - jakie dane udostępnia nam Facebook,  gdzie je znaleźć i które z nich są dla nas istotne.


Instagram:

  • Prowadzenie spójnego wizerunkowo konta na Instagram
  • Czym są hashtagi i jak z nich korzystać
  • Insta stories
  • Współpraca z promotorkami


Komunikacja urzędu z obiorcami przez Linkedln – strategia działań.

6.    Narzędzia wspierające działania w social media

  • Zewnętrzne narzędzia pomocne w analizie naszych działań (np. Semstorm, Sotrender, Google Analytics).
  • Wybrane narzędzia wspomagające tworzenie treści (m.in. Canva, Adobe Spark, Facebook Creative Hub).
  • Analiza wzmianek nt marki (Brand24)
  • Planoly, Buffer
  • Inspiracje – Jak wzbogacać działania promocyjne poprzez wykorzystanie nowych technologii?


7.    Content marketing plan

  • Tworzenie kalendarza publikacji treści w wybranych mediach społecznościowych - warsztat.


8.    Zarządzanie kryzysowe

  • opracowanie zasad zarządzania kryzysem
  • monitoring, czyli o kryzysie wiemy najszybciej
  • kryzysy wizerunkowe w internecie
  • case study – uczmy się na błędach i sukcesach innych
  • strategia komunikacji jako sposób na unikanie kryzysów

Czas trwania

2 dni / 16 godzin

Prelegenci

Cytat

Trener SGP

Gdzie i kiedy

Częstochowa 18-19 listopad 2021
brak danych

Częstochowa

woj. śląskie

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1290 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem
  • Rozwiń
Dostępne zniżki:
  • 7.75% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Zapisz się

Organizator

SGP Training&Consulting przy SGP Sp. z o.o.
42-202 Częstochowa
Legionów 90/100
woj. śląskie
Nasze szkolenia dają możliwość wdrożenia w praktyce omawianych rozwiązań.Szkolenia prowadzą Trenerzy z ogromnym doświadczeniem, dzięki którym Państwa pracownicy staną się kluczowym czynnikiem w osiąganiu celów organizacji. Jakość i zadowolenie uczest...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

SGP Training&Consulting przy SGP Sp. z o.o.
42-202 Częstochowa Legionów 90/100
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!