Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/wykorzystanie-nowych-mediow-w-budowie-wizerunku-profesjonalnego-urzedu-74068-id1217

Informacje o szkoleniu

SGP Training&Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom poszerzonej wiedzy o znaczeniu wizerunku urzędu oraz o narzędziach jego kreowania. Podczas szkolenia przedstawimy tradycyjne i nowoczesne media oraz sposoby ich wykorzystania dla budowania pozytywnego wizerunku. POruszymy także ważną kwestię kontaktu z mediami. W drugim dniu szkolenia omówimy znaczenie social media w kreowaniu wizerunku urzędu. Wskażemy na możliwości wykorzystania nowych mediów w promocji usług i projektów realizowanych przez urzędy.

Szkolenie skierowane jest do:

  • Pracownicy zajmujący się marketingiem, reklamą, promocją
  • Pracownicy zajmujący się obsługą klienta, także za pośrednictwem mediów społecznościowych
  • Pracownicy odpowiedzialni za media społecznościowe w urzędzie
  • Pracownicy kontaktujący się z agencjami social media w firmie zlecającej takie usługi na zewnątrz

Program szkolenia:

  • Dzień 1 – Public Relations

    1.    Wizerunek
  • Wizerunek urzędu.
  • Wizerunek osobisty pracowników jako element składowy wizerunku urzędu – jak budować wiarygodny wizerunek osobisty?
  •  
    2.    Poznaj media (tradycyjne i elektroniczne)
  • Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy.
  • Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny.
  • Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty.
  • Media plan – czym jest, jak tworzyć?
  • Potrzeby i oczekiwania mediów.
  • Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”.
  • Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?

  • 3.    Formy kontaktu z mediami (online i offline)
  • Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.
  • Przyczyny odrzucenia materiałów.
  • Pisemne formy komunikacji z mediami:
  • informacja prasowa, background release, oświadczenie.
  • Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:
  • informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści)
  • Komunikacja pisemna – przystępna forma i zrozumiały język.
  • Zasady komunikacji w Internecie, w tym w mediach społecznościowych:
  • język stosowany w Internecie a język urzędowy – różnice między oficjalnym językiem urzędowym a językiem używanym w sieci (z uwzględnieniem młodego odbiorcy)
  • Zasady pisania do publikowania w sieci – tworzenie wyrazistych, lekkich i atrakcyjnych tekstów w Internecie. 
  • Jak formułować wyraźne i przejrzyste teksty w sposób jak najbardziej atrakcyjny dla odbiorcy.

  • 4.    Kontakty i spotkania z mediami – odczarowanie mitu.
  • Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu.
  • Wypowiedzi publiczne:
  • język mediów
  • konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
  • rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka:
  • Komunikacja ustna – warunki skutecznego porozumienia dostosowane do osób w różnym wieku ze szczególnym uwzględnieniem osób młodych
  • Wystąpienia publiczne – budowa pierwszego wrażenia; postawa prezentera (mowa ciała, używanie wskaźników, modulacja głosu, ubiór); budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na widownię; tworzenie relacji z odbiorcami, siła perswazji. 

  • 5.    Dobre praktyki PR


    Dzień 2 - Social media

    1.    Znaczenie social media w kreowaniu wizerunku urzędu – rola nowych mediów w działaniach promocyjnych.

    2.    Szanse i zagrożenia budowania wizerunku, marki poprzez serwisy społecznościowe.

    3.    Wykorzystanie nowych mediów w promocji usług i projektów realizowanych przez urzędy.


    4.    Komunikacja z publicznością za pomocą social media:
  • Bezpośrednie zaangażowanie klienta – kreatywne metody.
  • Budowanie lojalności za pośrednictwem social media.
  • Real time marketing w mediach społecznościowych
  • Zasady prezentacji treści w mediach społecznościowych.
  • Język przekazu wykorzystywany w mediach społecznościowych.
  • Tworzenie tekstów w mediach społecznościowych.

  • 5.    Najbardziej istotne portale społecznościowe w Polsce - rola, znaczenie. Omówienie najważniejszych mediów społecznościowych i rola jaką pełnią w komunikacji z odbiorcami.

    Facebook:
  • CONTENT
  • Kanały dystrybucji: strona - grupa - wydarzenie.
  • Kreatywne prowadzenie fan page.
  • Co publikować i o czym mówić - zasady skutecznej komunikacji na Facebooku
  • Kiedy i jak często publikować na Facebooku - dobre praktyki.
  • Kiedy i dla kogo organizować konkursy?
  • Jakie formaty i typy postów stosować do realizacji naszych celów - efektywne wykorzystanie formatów treści i natywnych funkcji Facebooka.

  • REKLAMA
  • Grupa docelowa – kryteria.
  • Pomysłowa reklama na facebook (typy reklam, różnice, jak wybrać najlepsze)
  • Analiza efektywności działań - jakie dane udostępnia nam Facebook,  gdzie je znaleźć i które z nich są dla nas istotne.

  • Instagram:
  • Prowadzenie spójnego wizerunkowo konta na Instagram
  • Czym są hashtagi i jak z nich korzystać
  • Insta stories
  • Współpraca z promotorkami

  • Komunikacja urzędu z obiorcami przez Linkedln – strategia działań.

    6.    Narzędzia wspierające działania w social media
  • Zewnętrzne narzędzia pomocne w analizie naszych działań (np. Semstorm, Sotrender, Google Analytics).
  • Wybrane narzędzia wspomagające tworzenie treści (m.in. Canva, Adobe Spark, Facebook Creative Hub).
  • Analiza wzmianek nt marki (Brand24)
  • Planoly, Buffer
  • Inspiracje – Jak wzbogacać działania promocyjne poprzez wykorzystanie nowych technologii?

  • 7.    Content marketing plan
  • Tworzenie kalendarza publikacji treści w wybranych mediach społecznościowych - warsztat.

  • 8.    Zarządzanie kryzysowe
  • Zarządzanie sytuacja kryzysową
  • opracowanie zasad zarządzania kryzysem
  • monitoring, czyli o kryzysie wiemy najszybciej
  • kryzysy wizerunkowe w internecie
  • case study – uczmy się na błędach i sukcesach innych
  • strategia komunikacji jako sposób na unikanie kryzysów

Informacje o prelegentach:

Trener SGP

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1290 zł + 23% VAT za osobę
  • 1190 zł + 23% VAT za osobę przy zgłoszeniu powyżej 2 osób

Cena zawiera:

proces szkolenia, sala szkoleniowa, materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem, wszelkie koszty związane z trenerem, imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, przerwy kawowe, obiad, poszkoleniowe konsultacje z trenerem.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Wydarzenie: Wykorzystanie nowych mediów w budowie wizerunku profesjonalnego urzędu