Wyodrębniona Ewidencja Księgowa Projektów Unijnych
O szkoleniu
Szkolenie dedykowane jest w szczególności Pracownikom Oddział Wdrażania Projektów w Departamencie Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Program szkolenia
1. Cel i podstawa prowadzenia wyodrębnionej księgowości projektu w prawie unijnym i polskim
2. Zmiany w Nowej Perspektywie 2014-2020
3. Rzeczywiste aspekty regulacji wewnętrznych w zakresie rachunkowości w jednostce organizacyjnej w zależności od jej rodzaju:
a) polityka rachunkowości (dobre praktyki),
b) zakładowy plan kont
c) system informatyczny
4. Dostosowanie polityki (zasad) rachunkowości dla celów ewidencji operacji związanych z projektem
5. Sposoby prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej z omówieniem przykładów
6. Sposoby stosowania odpowiedniego kodu księgowego
7. Kwestie szczegółowe związane z wprowadzeniem wyodrębnionej ewidencji lub kodu księgowego
a) wydatki poniesione przed podpisaniem umowy o dofinansowanie
b) terminy i warunki przeksięgowań – w tym praktyczne przykłady
c) ewidencja i rozliczanie wydatków dotyczących dofinansowania do aktywów
d) ewidencja zwrotu części lub całości dotacji
e) dofinansowanie w sprawozdaniu finansowym
f) konsekwencje związane z brakiem prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej
8. Praktyczne wypełnianie obowiązku prowadzenia kontroli wyodrębnionej księgowości jako element kontroli na miejscu realizacji projektu
9. Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej i kodu księgowego
10. Ogólne zasady dokumentowania wydatków oraz ich praktyczne zastosowanie
a) Wymagania wynikające z przepisów prawa
b) Szczególne wymagania dla dokumentacji projektowej – przykłady
11. Rodzaje dokumentów wymagane dla poszczególnych rodzajów wydatków kwalifikowanych – Omówienie rzeczywistych przypadków dotyczących wynagrodzeń, środków trwałych, podróży służbowych, umów cywilnoprawnych itp.
12. Środki trwałe w projektach – wartość początkowa, ewidencja, trwałość
13. Archiwizacja dokumentów – najlepsze rozwiązania i rzeczywiste przykłady
a) terminy archiwizacji wynikające z przepisów prawa a termin wynikający z umowy o dofinansowanie
b) sposób archiwizacji (szczególne wymogi w projektach dofinansowanych z dotacji)
14. Case studies – omówienie praktycznych przykładów (np. plany kont, opisywanie dokumentów, metody archiwizacji, zakańczanie projektu, itp.)
Prelegenci


Trener Radosław Gierałtowski - Specjalista z zakresu analizy finansowej, planowania, controllingu finansowego, sprawozdawczości budżetowej, budżetów zadaniowych, aplikacji i rozliczania środków współfinansowanych z Unii Europejskiej. Z wykształcenia ekonomista i finansista.
Absolwent Wydziału Ekonomii i Zarządzania oraz Wydziału Finansów i Informatyki na Uniwersytecie w Białymstoku. Przebył liczne kursy doszkalające, a zdobytą wiedzę i umiejętności przekazuje Uczestnikom swoich szkoleń. Doświadczenie zawodowe zdobył w bankach oraz urzędach gminnych. Aktualnie pracuje jako Główny Specjalista w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego, nieustannie zwiększając swoje doświadczenie i umiejętności. Doświadczenie trenerskie zdobył szkoląc właścicieli firm i przedsiębiorstw, studentów, właścicieli i kadrę zarządzającą. Szkolił pracowników jednostek samorządowych, pracowników służb cywilnych oraz kadry menedżerskie różnego szczebla, a także osoby przystępujące do projektów w ramach zakładana własnej działalności gospodarczej.
Weź udział
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- indywidualne konsultacje z wykładowcą w trakcie szkolenia i po szkoleniu; ankieta oceniająca szkolenie; test sprawdzający wiedzę (pre i post test)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- indywidualne konsultacje z wykładowcą w trakcie szkolenia i po szkoleniu; ankieta oceniająca szkolenie; test sprawdzający wiedzę (pre i post test)
Organizator
_thmb.jpg)
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
