O szkoleniu
Uczestnik po szkoleniu:
- buduje własny wizerunek – jest wiarygodny,
- buduje pewność siebie w trakcie prezentacji,
- stosuje odpowiednie mechanizmy wywierania wpływu na innych,
- kreuje sposoby uatrakcyjniania prezentowanych informacji,
- wpływa na koncentrację odbiorców,
- zapobiega popełnianiu błędów,
- rozwija kontakt z grupą,
- stosuje werbalne i niewerbalne sposoby koncentrowania uwagi,
- interpretuje właściwie zachowania słuchaczy,
- analizuje własny styl prowadzenia prezentacji i udoskonala go,
- wyszukuje rozwiązania dla pojawiających się problemów,
- kontroluje własne emocje w sytuacjach trudnych,
- zmienia nastawienie niezainteresowanych odbiorców.
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą zwiększyć swoją efektywność w zakresie wystąpień publicznych, menedżerów i kierowników prowadzących spotkania oraz prezentacje, ekspertów i specjalistów prowadzących spotkania z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi, a także dla wszystkich chcacych poznać zasady autoprezentacji, sposób przygotowania do prezentacji, poznać praktyczne umiejętności prowadzenia prezentacji oraz sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas wystąpień.
Program szkolenia
DIAGNOZA POTRZEB
Przed szkoleniem kierujemy do uczestników ankietę zawierającą program zajęć, z prośbą o zaznaczenie tematów i zagadnień, które są najbardziej interesujące oraz przedstawienie swoich oczekiwań względem szkolenia. Dzięki temu trener będzie mógł lepiej dopasować treść i ćwiczenia, które będą omawiane podczas szkolenia.
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I
Podstawowe zasady autoprezentacji i prezentowania treści:
- budowanie własnego wizerunku w oczach słuchaczy,
- wiarygodność nadawcy (wiedza i kompetencje) jako podstawowy element zaufania,
- budowanie własnej pewności w trakcie prezentacji,
- efekt sympatii do nadawcy jako element sprzyjający zainteresowaniu,
- uleganie, identyfikacja, internalizacja – podstawowe mechanizmy wywierania wpływu na innych,
- różne sposoby uatrakcyjniania prezentowanych informacji,
- sposoby koncentrowania uwagi odbiorcy na prezentowanych zagadnieniach,
- rozpoznawanie sygnałów zainteresowania,
- podstawowe błędy popełniane podczas prezentacji.
MODUŁ II
Etapy przygotowywania profesjonalnej prezentacji
Bardzo wiele zależy od tego, w jaki sposób osoba dokonująca prezentacji dobierze przedstawiane treści. Prezentacja nie może być bowiem ani zbyt syntetyczna i krótka, ani zbyt rozwlekła. Podstawowym warunkiem sukcesu jest zatem dobre merytoryczne przygotowanie i to zarówno od strony wyboru treści, jak i od strony wyglądu zewnętrznego i przygotowanych materiałów.
MODUŁ III
Ogólne zasady prowadzenia prezentacji - co stosować, a czego unikać?
W trakcie wystąpień publicznych działają pewne ogólne prawidłowości, które w konsekwencji mają ogromny wpływ na to, jak odbierana jest przez nas osoba dokonująca prezentacji. Znajomość tych prawidłowości (gdzie stawać, w którą stronę kierować wzrok, jak posługiwać się rzutnikiem, w jaki sposób rozdawać materiały, itd.) jest jednym z elementów budujących końcowy wizerunek osoby prowadzącej prezentację.
MODUŁ IV
Sposoby koncentrowania uwagi oraz kierowanie poziomem energii uczestników w trakcie wystąpień publicznych
- ogólne prawidłowości dotyczące sposobów koncentrowania uwagi innych na własnej wypowiedzi,
- nawiązywanie kontaktu z grupą,
- niewerbalne sposoby koncentrowania uwagi – mowa ciała (mimika, gestykulacja, intonacja),
- werbalne sposoby koncentrowania uwagi (głos, używany język i dobór słownictwa),
- umiejętność werbalnego i niewerbalnego dostosowania się do odbiorców,
- umiejętność właściwej interpretacji zachowań słuchaczy,
- techniki aktywizujące i stabilizujące poziom energii słuchaczy,
- zyski i straty związane z koncentracją uwagi na celu (zadaniu),
- zyski i straty związane z koncentracją uwagi na uczestnikach,
- umiejętność równoważenia tendencji do koncentracji na celu i tendencji do reagowania na potrzeby słuchaczy.
MODUŁ V
Praktyczne umiejętności prowadzenia prezentacji
- analiza własnego stylu prowadzenia prezentacji/spotkania dla grupy,
- uzyskanie informacji zwrotnych na temat swoich mocnych i słabych stron w pracy z grupami (wyznaczenie obszaru do dalszej pracy),
- poszukiwanie optymalnych rozwiązań dla pojawiających się w grupie sytuacji trudnych.
MODUŁ VI
Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w trakcie prezentacji i spotkań
- panowanie nad własnymi emocjami w sytuacjach trudnych,
- reagowanie na trudne pytania,
- radzenie sobie z brakiem zainteresowania/znudzeniem odbiorców,
- możliwe reakcje na wątpliwości i zastrzeżenia słuchaczy,
- radzenie sobie z nadmierną aktywnością uczestników spotkania,
- możliwości poradzenia sobie z atakiem ze strony grupy,
- sposoby radzenia sobie z przeżywanym stresem i tremą.
Uwaga! Treść merytoryczna może ulec zmianie w trakcie trwania szkolenia w związku z potrzebami Uczestników i przebiegiem zajęć.
Czas trwania
Prelegenci

Anna Krawulska-Biegańska
psycholog, trener, asesor, coach, mediator
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menedżerów, liderów, brygadzistów oraz trenerów wewnętrznych. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację wewnętrzną oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu rozwijania kompetencji menedżerskich, komunikacji i współpracy, organizacji czasu pracy, radzenia sobie ze stresem
i wypaleniem zawodowym oraz mentoringu i umiejętności trenerskich.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- przeprowadzenie zajęć przez trenera z kilkunastoletnim doświadczeniem w zawodzie
- Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.
Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem telefonicznie w celu udzielenia informacji dotyczących płatności oraz potwierdzenia rejestracji.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 4 osób.
Skontaktuj się z nami - zbierzemy informacje, ustalimy o jakie dofinansowanie możesz się ubiegać.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
