Szkolenie

WYSTĄPIENIA PUBLICZNE I PREZENTACJA BIZNESOWA z wykorzystaniem mowy ciała i parametrów głosu

O szkoleniu

Wystąpienia publiczne to podstawa pracy wszystkich samorządowców. Ich celem jest przekazywanie najważniejszych i najistotniejszych dla mieszkańców oraz pracowników informacji, prezentacje nowych planów, a także prezentowanie zmian i trudnych decyzji.
Podstawowym celem każdego wystąpienia publicznego, każdej prezentacji jest wzbudzenie zainteresowania audytorium oraz zdobycie ich zaufania.
Podczas warsztatów pokażemy jak zjednać sobie audytorium, jak przekuć słabość w atut, jak poprawić umiejętności przemawiania, jak opanować tremę. Słuchacze poznają techniki wywierania wpływu oraz skutecznej argumentacji.
Kto powinien wziąć udział?
burmistrzowie, wojewodowie, samorządowcy, pracownicy urzędów, wójtowie, sołtysi

Program szkolenia

9.30 Rozpoczęcie szkolenia
MODUŁ I - WIZERUNEK

Dopasowanie autoprezentacji i stylu wystąpień publicznych do mieszkańców i innych odbiorców.
• Jak obecnie mnie widzą?
• Budzenie sympatii – niewerbalny kod otwartości i szczerości.
• Wywieranie wrażenia i niewerbalne wpływanie na audytorium.
Jak odbierane są podczas spotkania elementy komunikacji niewerbalnej:
 garderoba, w tym buty i krawat – wpływanie kolorem i stylem na wizerunek
 kontakt wzrokowy i rodzaje patrzenia
11.30 – 11.45 Przerwa na kawę
Dopasowanie autoprezentacji i stylu wystąpień publicznych do mieszkańców i innych odbiorców - cd
Jak odbierane są podczas spotkania elementy komunikacji niewerbalnej:
 oprawa oczu
 ułożenie głowy
 uśmiech i inne mimiki twarzy
 karnacja
 kolor, fryzura i długość włosów
 dłonie, w tym barwa, kształt i długość paznokci
 sylwetka, postawa, wzrost i ich wpływ na odbiór przez innych ludzi
13.30 – 14.15 Przerwa na lunch
MODUŁ II - WRAŻENIE

Sposób zachowania podczas prezentacji i wystąpienia
Blok pokazuje krok po kroku, jak można zbudować wrażenie od wejścia do wyjścia ze spotkania.
Jak wpływać na wizerunek dzięki:
 sposobowi pukania i otwierania drzwi
 krokom i stylowi wejścia do pokoju lub auli
 dobraniu stylu podawania dłoni na powitanie i innym formom dotyku
 wykorzystanie odległości między rozmówcami lub przed publicznością
 zajęciu odpowiedniego miejsca przy stole, w sali lub auli przez nas i przez innych uczestników
 doborowi ustawienie stołów i innych elementów wyposażenia (znaczenie i odbiór różnego wyposażenia)
 wykorzystanie kolorów, światła i zapachów,
 sposobu siadania, ułożenia dłoni, tułowia i nóg
 znaczenia czasu jako sygnału w relacjach międzyludzkich m.in. tego, jak odbierane jest zaproponowanie wody, soku, kawa lub herbaty
 wpływu dodatków konferencyjnych na relacje międzyludzkie, a nawet jak ułatwić a jak utrudnić mówienie takimi dodatkami
16.30 Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia, sesja pytań.

DRUGI DZIEŃ SZKOLENIA
9.00 Rozpoczęcie szkolenia
MODUŁ III - PRZEMÓWIENIE
Mowa ciała mówcy
Będą pamiętać jak wyglądasz i jak mówisz, i tylko trochę to, co mówisz.
Aż 93 procent oceny rozmowy i przemówienia to komunikacja niewerbalna, w tym mowa ciała.
W tym bloku uczestnicy dowiedzą się jak pokazać pewność siebie i jak stworzyć wrażenie doskonałego mówcy. Nauczą się też sygnałów, które zdradzają stres, kłamstwo, niepewność, zdradę, manipulację.
• Sygnały niepewności
• Sygnały kłamstwa
• Sygnały stresu
• Gesty pewności siebie
• Gesty uzupełniające słowa
• Gestykulacja podczas przemówienia i rozmowy
• Styl gestykulacji a motywowanie przemówieniem
• Emocje mówcy w ruchach ciała – kinezyka
• Poruszanie się w przestrzeni przemówienia
11.30 – 11.45 Przerwa na kawę
Mowa niewerbalna audytorium
• Co oni myślą, gdy przemawiam?
• Wystąpienie to proces – jak z monologu zrobić dialog.
Każdy się stresuje. W tym bloku uczestnicy dowiedzą się, jak opanować lub ukryć tremę.
• Po czym publiczność poznaje tremę.
• Zakłócenie ruchu i motoryki podczas przemówienia:
 drżenie dłoni i głosu
 suchość w ustach
 Kontrolowanie mięśni – drżenia lub nadmiernego spięcia
• Zakłócenia mowy podczas przemówienia
• Strach i trema - techniki zmniejszania napięcia
• Tricki dobrego prezentera
13.30 – 14.15 Przerwa na lunch
MODUŁ IV - MAGIA GŁOSU I SŁÓW

ZŁOTE USTA
Magia głosu
• Ustalenie kompetencji komunikacyjnych w oparciu o jakość głosu.
• Ćwiczenia przed wystąpieniem publicznym.
• Prawidłowa emisja głosu.
• Tempo mówienia i inne walory głosu – ich wykorzystanie do skutecznego przemawiania.
• Głos perswazyjny – praca nad barwą głosu i jego siłą, modulacją, artykulacją i akcentem.
• Sztuka władania pauzą jako narzędzie oddziaływania na słuchaczy.


Magia słów
• Retoryka. Jak spowodować, aby słuchali i rozumieli o co mi chodzi? Zastosowanie w praktyce:
 pytania do audytorium
 pozytywnego szoku i zainteresowania zaskakującą informacją
 - historii opisującej przeszłość lub przyszłość
 anegdoty
 cytatu i przykładu znanych ludzi
 analogii, porównań i przenośni
• Język perswazji podczas przemówień i w materiałach wyborczych
 magiczne słowa i ich działanie na wyborcę
 uniwersalne zdania i formułki na każdą okazję – od spotkania z wyborcami po wywiad w telewizji
 implikacje
 presupozycje

16.00 Sesja pytań, konsultacje z Ekspertem, wręczenie certyfikatów

Czas trwania

9.30-16.30

Prelegenci

Cytat
Maurycy Seweryn

Gdzie i kiedy

Warszawa 11 - 12 grudnia 2014
Warszawa

Warszawa

Chopina 7 lokal 50

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
p
1150 PLN
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, panel ekspercki
Weź udział

Organizator

Open Training sp. z o.o.
00-511 Warszawa
ul. Nowogrodzka 31
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie do organizatora zgłoszenia dostępnego na www.opentraining.pl

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Open Training sp. z o.o.
00-511 Warszawa ul. Nowogrodzka 31
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!