Szkolenie

Wystąpienia publiczne z Tomaszem Kammelem

O szkoleniu

Chcesz porywać słuchaczy? Budować z nimi relacje? Unikać pułapek czyhających na scenach w gabinetach czy salach konferencyjnych? Pokonać tremę i zmienić ją w swojego sprzymierzeńca? Jeżeli tak to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.

CELE PROGRAMU:

Nabycie umiejętności przez członków zespołu projektowego z zakresu wystąpień publicznych, przyswojenia zasad relacji z mediami , tworzenia komunikatów.
Przygotowanie do wystąpień publicznych - przed audytorium i w mediach.
Rozpoznanie mocnych stron i predyspozycji komunikacyjnych mówcy.
Występowanie z sukcesem w mediach (prasa, radio, telewizja).


FORMA ZAJĘĆ:
Forma wykładowo – seminaryjna
Analiza udokumentowanych przypadków różnych wystąpień publicznych. Interpretacja nagrań. Prezentacja metod i technik modyfikacji zachowań.

Forma warsztatowa
Uczestnicy przećwiczą z kamerą i mikrofonem różne formy wystąpień medialnych. Uzyskają zwrotną informację o obszarach do zmiany i dalszego rozwoju. W ramach ćwiczeń praktycznych poznają metody i techniki modyfikacji zachowań.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie przeznaczone jest dla kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla.

Program szkolenia

Dzień 1

Jak przygotować się do wystąpień ?

Rozgrzewka mówcy - zastosowanie technik oddechowych i artykulacyjnych. Metody redukcji stresu i opanowania tremy. Praca nad artykulacją. Wybór strategii przedstawiania się.

Jak być zrozumianym?

Analiza typów słuchaczy i widzów - słuchowcy, wzrokowcy, kinestetycy. Struktura i język komunikatu - dopasowanie do percepcji i potrzeb odbiorców. Style artykulacji i gestykulacji prezentacyjnej. Mowa ciała - odzwierciedlenie i dopasowanie. Sposoby modyfikacji komunikatów niewerbalnych.

Jak konstruować wystąpienie?

Elementy autoprezentacji w czasie wystąpienia. Komunikacja referencyjna i relacyjna. Kolejność prezentowania informacji - "krzywa pamięci" a efekt świeżości i efekt pierwszeństwa. Szkoła skrótu i magiczne słowa. Mechanizmy wywierania wpływu - przekonywanie i perswazja.

Jak odnieść sukces w wystąpieniach?

Efekt pierwszego wrażenia. Techniki rozpoczęcia i zamknięcia wystąpienia. Strategie rozbudzania zainteresowania i zaangażowania odbiorców - metody budowania napięcia w przekazie informacji. Skuteczność przekazu - zasada "10 x 30 x 60" i zasada "3 P". Środki wyrazu - świadome operowanie głosem i ciałem.

Jak reagować na trudne pytania i obiekcje?

Psychologia trudnego odbiorcy i motywów postępowania. Pokonywanie barier i oporów. Techniki reagowania na trudne pytania oraz obiekcje audytorium. Werbalne i niewerbalne metody rozładowania napięć /analiza przypadków/.



Dzień 2

Specyfika komunikacji medialnej.

Przekaz audiowizualny - efektywna forma komunikacji. Język "mówiony" i "pisany". Pogram "na żywo" i nagranie programu. Pięć kategorii zainteresowań mediów - konflikt, zagrożenie, skandal, indywidualizm i wyjątkowość. Prawa i obowiązki dziennikarzy. Autoryzacja wystąpień medialnych. Sposoby ochrony przed naruszeniem dóbr osobistych.

Jak być zrozumianym?

Komunikacja referencyjna i relacyjna. Język branżowy to język polski. Struktura wypowiedzi - dopasowanie do formy przekazu. Style artykulacji i gestykulacji prezentacyjnej. Mowa ciała - odzwierciedlenie i dopasowanie. Sposoby modyfikacji komunikatów niewerbalnych.

Jak przygotować się do wystąpień medialnych?

Studio telewizyjne i radiowe - zasady zachowania przed kamerami, praca z różnymi rodzajami mikrofonów. Tworzenie skryptów narracyjnych. Próba - różne warianty sytuacji. Rozgrzewka mówcy - zastosowanie technik oddechowych i artykulacyjnych. Metody redukcji stresu i opanowania tremy. Praca nad artykulacją.

Jak występować w mediach?

Techniki rozpoczęcia i zamknięcia wypowiedzi. Wybór strategii przedstawiania się - narzędzia autoprezentacji w czasie wystąpienia medialnego. Kolejność prezentowania informacji - "krzywa pamięci" a efekt świeżości i efekt pierwszeństwa. Szkoła skrótu i aktywne słuchanie. Wywieranie wpływu na audytorium - język mediów językiem perswazji. Środki wyrazu - świadome operowanie głosem i ciałem.

Jak odnieść sukces w wystąpieniach medialnych?

Efekt pierwszego wrażenia. Zjednanie audytorium/dziennikarzy - budowanie relacji. Strategie rozbudzania zainteresowania i zaangażowania odbiorców - metody budowania napięcia w przekazie informacji. Skuteczność przekazu - zasada "10 x 30 x 60" i zasada "3 P". Dyskusja po wystąpieniu. Kontrolowanie i sterowanie przebiegiem rozmowy "na żywo". Odpowiadanie na pytania wywiadu.

Ćwiczenia przed kamerą wybranych umiejętności, niezbędnych w czasie wystąpień medialnych.

1. sytuacja dziennikarska i reporterska - wypowiedź na forum publicznym, improwizowany wywiad, dyskusja, konferencja prasowa, oświadczenie;
2. studio telewizyjne i radiowe - wypowiedź, wywiad, dyskusja, oświadczenie;
3. esja fotograficzna i film promocyjny.

Jak reagować na trudne pytania i obiekcje?

Psychologia trudnego odbiorcy i motywów postępowania. Bariery komunikacji - emocje, percepcja, stereotypy. Oddzielenie zachowań i postaw od stanów emocjonalnych - - pokonywanie barier i oporów. Techniki reagowania na trudne pytania oraz obiekcje. Radzenie sobie z wątpliwościami i nieprzychylnością rozmówców/dziennikarzy - magiczne słowa. Werbalne i niewerbalne metody rozładowania napięć audytorium - analiza ćwiczeń.

Czas trwania

2 dni - 16 godzin

Prelegenci

Cytat
Tomasz Kammel

Ekspert i trener wystąpień publicznych. Prowadzi szkolenia i warsztaty sztuki wystąpień publicznych, komunikacji w zespole oraz - razem z doktorem Markiem Skałą - z zarządzania sytuacją kryzysową.

W swoich działaniach wspiera radą, pomysłem oraz treningiem medialnym osoby publiczne, członków zarządów, dyrektorów i kluczowych menedżerów firm i instytucji. Do grona jego klientów należą przedsiębiorstwa i instytucje: BZ WBK AIB TFI S.A., BZ WBK, Lafarge Cement S.A., Gefco Polska, Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Ruch S.A., Nivea, Orange, Frankfurter Buchmesse, Ambasada Niemiec w Polsce, EFL, PKN Orlen, Max Mara, PGNiG S.A., PTK Centertel, Starcom, Danone.

Członek-założyciel Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców w Polsce. Współautor książki „Dyskretny urok wystąpień publicznych” – wspólnie z Piotrem Kraśko i Robertem Kroolem.

Od 2005 roku wykładowca metodyki dziennikarstwa telewizyjnego oraz autoprezentacji i wystąpień publicznych w Instytucie Dziennikarstwa Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu.

Dziennikarz i prezenter telewizyjny, autor i współtwórca cyklicznych audycji o charakterze informacyjnym, publicystyczno – rozrywkowym i rozrywkowym dla programu pierwszego TVP w latach 1997 – 2007. Specjalista w prowadzeniu festiwali, widowisk i koncertów dla szerokiej publiczności. Przeprowadził szereg telewizyjnych wywiadów z osobowościami światowej kultury i rozrywki.

Twórca społecznej kampanii medialnej „Zwolnij. Szkoda życia.”, skierowanej do użytkowników dróg. Patronuje budowie Centrum Terapeutyczno - Wypoczynkowego dla dzieci poszkodowanych w wypadkach, ich rodzin oraz pracowników służb ratownictwa, prowadzonej przez organizację humanitarną Stowarzyszenie Misie Ratują Dzieci. Wspiera i angażuje się w aukcje i licytacje charytatywne.

Gdzie i kiedy

Pisz 9 - 10 grudnia 2011
Hotel Roś

12-200 Pisz

al. Turystów 3

woj. warmińsko-mazurskie

Gdzie i kiedy

Mikołajki 25 - 26 listopada 2010
Hotel Gołębiewski

11-730 Mikołajki

Mrągowska 34

woj. warmińsko-mazurskie

Weź udział

Cena 1
Promocja !!! - Zgłoszenie do 15 listopada 2011 - Cena 1750 zł z VAT
1890 PLN
Cena zawiera:
  • Materiały szkoleniowe, catering
Weź udział

Organizator

HMD Consulting
05-230 Kobyłka
ul. Władysława Łokietka16A/1
woj. mazowieckie
Misją firmy HMD Consulting jest dostarczenie nowoczesnych, kompleksowych i profesjonalnych rozwiązań biznesowych dla polskich przedsiębiorców działających na otwartym rynku europejskim. Nasze usługi realizujemy w oparciu o ideę marketingu partne...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie do organizatora zgłoszenia oraz dokonanie wpłaty w terminie 10 dni od daty wpłynięcia zgłoszenia na szkolenie do organizatora na nr rachunku bankowego: PKO BP 95 1020 1055 0000 9402 0228 1731 Organizator ma prawo do odwołania lub zmiany terminu szkolenia bez podanie przyczyny. Rezygnacja ze szkolenia przez uczestnika jest możliwa w przypadku odwołania uczestnictwa najpóźniej na 35 dni kalendarzowych przed dniem rozpoczęcia szkolenia, po tym terminie uczestnik musi opłacić 100 % kosztów szkolenia.

Miejsce szkolenia
Hotel Roś na Mazurach

Hotel położony jest nad urokliwą, południowo - zachodnią częścią jeziora Roś w miejscu, gdzie wypływa z niego rzeka Pisa. Taka lokalizacja, w połączeniu z bogatym zapleczem rekreacyjnym, stwarza doskonałe warunki do spędzenia efektywnie czasu na szkoleniu. www.hotelros.pl
Osoby zainteresowane dokonaniem rezerwacji noclegu proszę o zawarcie tej informacji w polu Uwagi przy dokonywaniu zgłoszenia na szkolenie.
Zgłoszenia na szkolenie można dokonać elektronicznie na stronie www.hmd.pl/szkolenia
W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać wersje do wydruku i przesłać do Naszego biura faksem na numer (0-22) 427-56-16

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

HMD Consulting
05-230 Kobyłka ul. Władysława Łokietka16A/1
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!