Wywieranie wpływu

O szkoleniu

Głównym celem szkolenia otwartego „Wywieranie wpływu podczas biznesowych negocjacji” jest nauczenie Uczestników technik perswazyjnych, w szczególności poprzez trening skutecznej argumentacji. Warsztat pozwoli nabyć biegłość w obszarze efektywnego przekonywania do swoich racji oraz zdobywania poparcia dla własnych celów i pomysłów.

Oprócz ćwiczeń z posługiwania się poszczególnymi technikami, istotna jest także znajomość psychologicznych mechanizmów w kontakcie z Klientem. Wiedza o istocie schematów myślowych i emocji, które mają wpływ na podejmowanie decyzji, ułatwia przekonywanie do swoich racji. Uczestnicy dowiedzą się również jak „obronić” się przed próbą manipulacji oraz jak rozpoznać sytuację, w której rozmówca zamierza użyć mechanizmów perswazyjnych.

Dlaczego warto wziąć udział?
  • Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
  • Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
  • Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
  • W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
  • Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
  • Zadania poszkoleniowe
  • E-mentoring z trenerem do 60 dni
    po zakończeniu szkolenia
  • Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
Kto powinien wziąć udział?

Dyrektorzy, menadżerowie, kierownicy, liderzy, pracownicy każdego szczebla, sprzedawcy.

Program szkolenia

Wywieranie wpływu – wprowadzenie

  • Definicja wywierania wpływu
  • Przekonywanie ≠ narzucanie
  • Emocje w procesie wywierania wpływu
  • Czy procesy perswazyjne odbywają się bardziej w płaszczyźnie racjonalnej, czy emocjonalnej?

Perswazyjna argumentacja

  • Psycholingwistyka oparta na perswazji
  • Lingwistyczne programatory – zbiór słów i zwrotów, które wywołują porządane reakcje
  • Metody kontrolowania przebiegu rozmowy
  • Techniki tzw. "pozornej zgody"
  • Język korzyści (model C-Z-K)
  • Język emocji (praca z metaforą)

Portfolio reguł wywierania wpływu społecznego – 8. Praw perswazji

  • Reguła sympatii
  • Reguła wzajemności
  • Reguła zaangażowania
  • Reguła kontrastu
  • Społeczny dowód słuszności
  • Reguła niedostępności
  • Reguła precyzji w danych
  • Reguła autorytetu

Mechanizmy wpływania na ludzi

  • Zasady funkcjonowania umysłu i sposoby trwałego oddziaływania na umysł Odbiorcy
  • Filtry percepcyjne i metaprogramy w obszarze neurolingwistycznego programowania

Potrzeby psychologiczne – jak wykorzystujemy je w przekonywaniu i zdobywaniu zaangażowania

  • Wywieranie wpływu w procesie negocjacyjnym: przekonywanie do swojego stanowiska, używanie odpowiednich komunikatów (sugestywnych dla odbiorców o konkretnych potrzebach psychologicznych) w celu osiągnięcia własnych celów perswazyjnych
  • Potrzeby psychologiczne a potrzeby merytoryczne
  • Potrzeby psychologiczne
    • Potrzeba zysku
    • Potrzeba prestiżu
    • Potrzeba wygody
    • Potrzeba bezpieczeństwa

Kontrolowanie własnych emocji w procesie perswazyjnym

  • Zjawisko tzw. samospełniającej się przepowiedni
  • Rola emocji oraz zarządzanie emocjami w procesie wywierania wpływu
  • Rozpoznawanie intencji drugiej strony / partnera np. negocjacyjnego
  • Umiejętność przyjmowania zdystansowanej pozycji negocjacyjnej

Narzędzia storytellingowe w procesie wywierania wpływu

  • Czym jest storytelling i jak działa na Odbiorców?
  • Jak przekonywać bez przekonywania zgodnie z ideą storytellingu?
  • Jak „sprzedawać” pomysły, idee i rozwiązania, które zadziałają na emocje Odbiorcy?
  • Figury retoryczne w storytellingu – metafora, narracja, łańcuch
  • Model P-P-S, czyli budowanie historii wraz z dozowaniem napięcia i konkretną puentą dla Odbiorcy

Obrona przed manipulacją i socjotechnikami

  • Jak wykrywać manipulację i jak jej zapobiegać?
  • Jak rozpoznawać próby nacisku nie wprost?
  • Jak stawiać granice i asertywnie bronić się przez próbami nacisku i wywierania wpływu?

Czas trwania

2 dni (2x6h)

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 290
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Dostępne zniżki:
  • 15% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 20% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 25% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

Certes Sp. z o.o.
00-707 Warszawa
Pszenickiego 5
woj. mazowieckie
Certes sp. Z o.o. jest firmą szkoleniowo-doradczą świadczącą usługi z zakresu szkoleń, również dofinansowywanych przez unię europejską, coachingu oraz organizacji imprez integracyjnych dla przedsiębiorstw i administracji publicznej. Słowo "Certes" ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Certes Sp. z o.o.
00-707 Warszawa Pszenickiego 5
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!